Skip to main content
Beantwoord

Klopt de haalbare snelheid op de KPN website voor mijn adres?

• July 6, 2026
  • 24 reacties
  • 339 keer bekeken

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Lol volgens de website van jullie zou ik 600 Mbit/s op mijn adres te kunnen krijgen.

Groetjes David Meijer

Admin: Adres van afbeelding af gehaald i.v.m. privacy

Beste antwoord door Joep1965

Het werkt weer!! De juiste snelheid wordt weer vermeld👍.

24 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 6, 2026

Dat is wel een hele speciale ADSL-lijn ​@david_meyer25 :D Overweeg je KPN-klant te worden of was je gewoon nieuwsgierig?

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 6, 2026

ik ben juist klant al ​@XS4-Arjan 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 6, 2026

@david_meyer25  Ik neem aan dat een speedtest wel gewoon normale waardes laat zien?

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 6, 2026

ja gewoon 100 om 30

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 6, 2026

Wellicht is het dan mogelijk om pair bonding te doen op jouw adres, zodat de theoretische max snelheid in die richting komt. Al heb ik nog nooit een DSL-verbinding op 300mbit gezien...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 6, 2026

Al heb ik nog nooit een DSL-verbinding op 300mbit gezien...

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 6, 2026

De site is een beetje van slag. Op mijn adres zou een snelheid mogelijk zijn die met dsl never nooit te halen is.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 6, 2026

ja dat dus

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 6, 2026

Al heb ik nog nooit een DSL-verbinding op 300mbit gezien...

Is dat iets wat we in Nederland ook daadwerkelijk aanbieden?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De site is een beetje van slag. Op mijn adres zou een snelheid mogelijk zijn die met dsl never nooit te halen is.

Interessant! Er lijkt dus op de site iets niet goed te gaan met de haalbare snelheid die weergegeven wordt, en als ik jullie berichten zo zie, is dit niet een incident op één adres maar iets op de site. Dat is niet handig natuurlijk. Speelt het nog steeds? We gaan (morgenvroeg) er even achteraan om dit door te geven.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 6, 2026

Is dat iets wat we in Nederland ook daadwerkelijk aanbieden?

Volgens mij alleen op paar test locaties met profiel 35b (400Mbs). In Europa is 35b in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië en paar kleine landen voor klanten beschikbaar. G.fast in bepaalde regionen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 6, 2026

Interessant! Er lijkt dus op de site iets niet goed te gaan met de haalbare snelheid die weergegeven wordt, en als ik jullie berichten zo zie, is dit niet een incident op één adres maar iets op de site. Dat is niet handig natuurlijk. Speelt het nog steeds? We gaan (morgenvroeg) er even achteraan om dit door te geven.

ja speelt nog steeds. ieder willekeurig adres geeft een veel te hoge snelheid aan. speelt alleen voor DSL trouwens. glasvezel geeft hem wel goed aan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Duidelijk en bedankt voor alle aanvullende informatie, ik heb dit doorgezet voor onderzoek. We houden jullie op de hoogte. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@david_meyer25, ​@Joep1965, zouden jullie dit nogmaals willen proberen en voor de zekerheid ook de cookies/cache willen wissen in de browser? Het hoort te werken dus ik ben benieuwd. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 7, 2026

Het werkt weer!! De juiste snelheid wordt weer vermeld👍.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2026

Willekeurig adres Bennebroek (alleen Delta Fiber), kpn dsl en dat geeft 200 ⬇ en 62 ⬆.

Het lijkt me (weer) in orde. 

• July 7, 2026

Nouhhh, dit adres hier onder zit aan een ~5km lijn en heeft bijna geen snelheid.

Ik zit zo eens wat adressen te proberen, het lijkt wel : hoe langer de lijn hoe hoger de snelheid wordt aangegeven.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2026

Ik zit zo eens wat adressen te proberen, het lijkt wel : hoe langer de lijn hoe hoger de snelheid wordt aangegeven.

Gisteren was nog 330Mbits, dus factor 10x

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Nouhhh, dit adres hier onder zit aan een ~5km lijn en heeft bijna geen snelheid.

Is dit nog steeds het geval? Stuur me anders een pb met postcode en huisnummer, dan kijk ik ook mee. Geef hier ook een seintje als je dit hebt gedaan. 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 8, 2026

@Alex van KPN 

Ja dit is nog steeds het geval.

alle ADSL lijnen geven deze veel te hoge snelheden aan.

de VDSL lijnen gaan nu wel weer goed.

ADSL lijn

• July 8, 2026

PB gestuurd aan Alex.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@joey92 dank, ik zie het. En ook bedankt ​@KeesYagi

Ik maak hier werk van! 

• July 10, 2026

Jaaah, dat ziet er weer vertrouwd uit ( zelfde adres ) :

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Yes! Krijg ook door dat alles hoort te werken. 

Nogmaals dank voor het aankaarten.