Skip to main content

ik was op bezoek bij een oud buurman. hij heeft vanuit kpn te horen gekregen dat binnen een half jaar de koperkabels vv worden door glasvezel in almelo.

dit is bevestigd door een kpn medewerker. zelfs een medewerker van de glasvezel gigant in almelo wist dit. klopt het?

Vi.a onderstaande link kan dat opgevraagd worden door middel van ingave postcode/huisnummer @steffen1 :

https://netwerk.kpn.com/


Vi.a onderstaande link kan dat opgevraagd worden door middel van ingave postcode/huisnummer @steffen1 :

https://netwerk.kpn.com/

link blijft aangeven geen glasvezel. maar goed dat zegt niets. 


https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/almelo


ik kreeg een mail met daarin deedling dat kpn over gaat op glasvezel. toen ik via die mail doorging kreeg ik de melding 4gb 4gb optie. 

ik kon mijn abbonoment verlengen en korting voor x tijd krijgen. 

als ik nu alles invul kan ik niets meer.

wat is waarheid? komt kpn nu bij de glasvezel op? ik woon in almelo


ik kreeg een mail met daarin deedling dat kpn over gaat op glasvezel. toen ik via die mail doorging kreeg ik de melding 4gb 4gb optie. 

ik kon mijn abbonoment verlengen en korting voor x tijd krijgen. 

als ik nu alles invul kan ik niets meer.

wat is waarheid? komt kpn nu bij de glasvezel op? ik woon in almelo

Er zal vast wel glasvezel komen. Maar het is een beetje onzin om nu al voor 4 gb te kiezen. Kan nog wel 2 jaar duren voordat da werkt.


ik kreeg een mail met daarin deedling dat kpn over gaat op glasvezel. toen ik via die mail doorging kreeg ik de melding 4gb 4gb optie. 

ik kon mijn abbonoment verlengen en korting voor x tijd krijgen. 

als ik nu alles invul kan ik niets meer.

wat is waarheid? komt kpn nu bij de glasvezel op? ik woon in almelo

Er zal vast wel glasvezel komen. Maar het is een beetje onzin om nu al voor 4 gb te kiezen. Kan nog wel 2 jaar duren voordat da werkt.

de 4gb is mij niet zo van belang maar glasvezel eerst als keuze en nu spontaan weer niet. 

icm. alle andere problemen wordt het weer een drama voor ons. ik heb gewacht op vrienden om ons heen hoe Caiway of odido is. ik beging nu wel erg naar een andere provider te kijken.

2jaar lang hopen op glasvezel en hopen op een goed werkend product en nog eens problemen met mobiel ben ik niet gewend van kpn. daardoor gaat de betrouwbaarheid waarvoor wij kiezen weg.


Kennelijk is er wat veranderd in het bestelsysteem van KPN. Ik kon ook voor glasvezel kiezen bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Glasvezel is hier vorig jaar december in de straat gelegd, het oranje sprietje steekt naast de voordeur uit de grond. Daarna niets meer gebeurt. En nu kan ik bij een nieuw abonnement ook niet meer voor glasvezel kiezen.

Ga niet zitten hopen of wachten. En niet alvast bestellen. Want alles duurt enorm lang. Datums worden steeds weer opgeschoven en uitgesteld. Het is teleurstelling na teleurstelling. Ik had in het najaar van 2023 al glasvezel moeten hebben. Het enige wat ik heb is een oranje sprietje naast de deur wat al haast begint te verbleken in de zon. Ik zit m'n eigen haast al af te vragen of er dit jaar überhaupt nog wat van terecht gaat komen. Er gebeurt helemaal niets in de regio.


Kennelijk is er wat veranderd in het bestelsysteem van KPN. Ik kon ook voor glasvezel kiezen bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Glasvezel is hier vorig jaar december in de straat gelegd, het oranje sprietje steekt naast de voordeur uit de grond. Daarna niets meer gebeurt. En nu kan ik bij een nieuw abonnement ook niet meer voor glasvezel kiezen.

Ga niet zitten hopen of wachten. En niet alvast bestellen. Want alles duurt enorm lang. Datums worden steeds weer opgeschoven en uitgesteld. Het is teleurstelling na teleurstelling. Ik had in het najaar van 2023 al glasvezel moeten hebben. Het enige wat ik heb is een oranje sprietje naast de deur wat al haast begint te verbleken in de zon. Ik zit m'n eigen haast al af te vragen of er dit jaar überhaupt nog wat van terecht gaat komen. Er gebeurt helemaal niets in de regio.

dit moet ik helaas ook bevestigen bij odido . bij mijn schoonzus was dit ook het geval. , wel inmiddels aangesloten. na een lange tijd 


Er is een hoop betrokken bij de aanleg via glasgezel, waar inderdaad vertraging bij kan optreden:

 

Ik wacht zelf ook op de aanleg van glasvezel, het zou eerst november '22 worden aangelegd, nu staat de planning op november '25. Maar ik heb ook een brief dat ze het volgende week binnen komen brengen. Het is afwachten, maar uiteindelijk komt het wel.


hier ligt glasvezel van cayway. kpn mag er ,nog, niet op. graven mocht nog niet... maar ik kreeg wel een mail....


hier ligt glasvezel van cayway. kpn mag er ,nog, niet op. graven mocht nog niet... maar ik kreeg wel een mail....

KPN wil helemaal niet op het glasvezel van Caiway. 


hier ligt glasvezel van cayway. kpn mag er ,nog, niet op. graven mocht nog niet... maar ik kreeg wel een mail....

KPN wil helemaal niet op het glasvezel van Caiway. 

kan niet.. cayway vraagt te veel ervoor. maar de kabels moeten tzt worden vrijgegeven aan elke aanbieder. zijn ze althans mee bezig. 


hier ligt glasvezel van cayway. kpn mag er ,nog, niet op. graven mocht nog niet... maar ik kreeg wel een mail....

KPN wil helemaal niet op het glasvezel van Caiway. 

kan niet.. cayway vraagt te veel ervoor. maar de kabels moeten tzt worden vrijgegeven aan elke aanbieder. zijn ze althans mee bezig. 

"vrijgegeven" betekent niet dat het dan opeens gratis is. Er veranderd niets mee. KPN wil helemaal niet over andere netwerken leveren. 


op het moment krijgen mensen in almelo dat glasvezelaansluiting binnen 2 jaar mogelijk wordt in almelo..dit bericht heb ik 6mnd geleden gekregen. als ik navraag aan een service+ medewerker weet niemand er wat van, ik heb wen nummer gekregen om te bellen, maar wordt er niet wijzer van.

wat is de status hiervan?

 


op het moment krijgen mensen in almelo dat glasvezelaansluiting binnen 2 jaar mogelijk wordt in almelo..dit bericht heb ik 6mnd geleden gekregen. als ik navraag aan een service+ medewerker weet niemand er wat van, ik heb wen nummer gekregen om te bellen, maar wordt er niet wijzer van.

wat is de status hiervan?

 

Via onderstaande link kun je de status voor jouw adres opvragen @steffen1 

https://netwerk.kpn.com//


Dat is het voordeel van wonen in een appartement als de VVE tenminste akkoord gaat. In hoogbouw wordt/werdt de vezel vaak meteen naar binnen gebracht en afgemonteerd althans als je thuis bent. Bij mijn zwager in Arnhem/ Presikhaaf bungelt de vezel nog op het balkon.

 

@steffen1 heb je het bericht van @Jasper van KPN gelezen wat erbij komt kijken. 

Als je rond 2026 de link bekijkt die Jand voor de tweede keer heeft gedeeld zal er meer bekend zijn.

Het heeft totaal geen nut nu al te kijken of te bellen. In het verleden kon je al een abonnement aanvragen nog voor de eerste schop de grond inging. Ik heb toen ruim een  jaar moeten wachten tussen bestellen en opleveren.

 

@Nick83 mischien moet het loon voor de monteurs eerst beter worden mogelijk verhelpt dat het personeels probleem. Geen idee hoe het nu gaat maar als de vezel niet binnen is zal KPN Netwerk dat adres van jouw waarschijnlijk niet gereed kunnen melden bij de provider.

 


kan niet.. cayway vraagt te veel ervoor. maar de kabels moeten tzt worden vrijgegeven aan elke aanbieder. zijn ze althans mee bezig. 

Het is onjuist dat kabels te zijner tijd moeten worden vrijgegeven aan elke aanbieder. Daar is men in ieder geval niet mee bezig.

Piet.


op het moment krijgen mensen in almelo dat glasvezelaansluiting binnen 2 jaar mogelijk wordt in almelo..dit bericht heb ik 6mnd geleden gekregen. als ik navraag aan een service+ medewerker weet niemand er wat van, ik heb wen nummer gekregen om te bellen, maar wordt er niet wijzer van.

wat is de status hiervan?

 

Ik zou normaal ook alleen verwijzen naar de website van KPN (voorheen Netwerk) maar in dit geval maak ik een uitzondering: Er zijn geen plannen binnen nu en 2 jaar om Almelo alsnog te verglazen vanuit KPN. Dat kan je ook afleiden uit de kaart op deze plek. Die kaart laat ook zien waar er concrete plannen zijn (lees: project in voorbereiding) en daar zie je ook geen Almelo geel kleuren.

https://netwerk.kpn.com/netwerkkaart/


Ik zou normaal ook alleen verwijzen naar de website van KPN (voorheen Netwerk) maar in dit geval maak ik een uitzondering: Er zijn geen plannen binnen nu en 2 jaar om Almelo alsnog te verglazen vanuit KPN. Dat kan je ook afleiden uit de kaart op deze plek. Die kaart laat ook zien waar er concrete plannen zijn (lees: project in voorbereiding) en daar zie je ook geen Almelo geel kleuren.

https://netwerk.kpn.com/netwerkkaart/

dan liegt kpn letterlijk. wij krijgen hier in almelo mail dat In almelo glasvezel van kpn ter beschikking komt. 

 

en de reclame is dus ook misleidend dat kpn overl.alles op glas wil krijgen... hmmm. vreemd

wat moeten wij ermee. alles wat hier op glas zit is bagger . werkt slecht of levert slechte service enz. dam kan ik bij kpn met max. 200 64mbit blijven. maar kan niet mee met de nieuwe techniek omdat ik pair bounding heb( geen goed modem of zelf veel geld uitgeven)

momenteel nog de 7853 , maar inmiddels begint wifi6 op te komen. sterker alles wat ik nieuw in huis heb is wifi 6 geschikt..

heeft kpn daar dan geen oplossing voor zonder dat ik geld moet uitgeven?


@steffen1 kunt u een schermafdruk plaatsen van die mail?


dit is het mailtje dat in almelo wordt verzonden.

ik heb hem rond maart gehad deze is bij een oud buurman (vrienden) binnengekomen.

hij moet verlengen en dit is juist een must. hij haalt 100mbit op zijn adres dus dit zou fijn zijn ....


ps ik oan via de mail het abbonoment verlengen, doe ik dat krijg ik dus koper... nergens wordt het duidelijk of en wanneer er dan glasvezel komt. dus ik vind dit misleidend


Ik ga er even induiken. Ik zie namelijk nergens plannen dus wellicht is er iets dat ik niet weet en onze vrienden van KPN Marketing wel :-)


ps ik oan via de mail het abbonoment verlengen, doe ik dat krijg ik dus koper... nergens wordt het duidelijk of en wanneer er dan glasvezel komt. dus ik vind dit misleidend

De tekst zegt dat de glasvezel aanbieding geldig is tot twee weken na ontvangst. Dat is nu niet meer geldig, maar daarmee is de vraag over wel of niet aanleggen nog niet opgelost. Blijkbaar waren Almelo en Wierden ooit Cogas gebied en hebben die alles over gedaan aan Delta Fiber.


ps ik oan via de mail het abbonoment verlengen, doe ik dat krijg ik dus koper... nergens wordt het duidelijk of en wanneer er dan glasvezel komt. dus ik vind dit misleidend

De tekst zegt dat de glasvezel aanbieding geldig is tot twee weken na ontvangst. Dat is nu niet meer geldig, maar daarmee is de vraag over wel of niet aanleggen nog niet opgelost. Blijkbaar waren Almelo en Wierden ooit Cogas gebied en hebben die alles over gedaan aan Delta Fiber.

cogas delta fiber Caiway  die horen samen..

alles onder dezelfde bv of nv.

de glasvezel vrijgeven doen ze alleen als je iets te bieden hebt( odido)

kon heeft alles zelf. vandaar dat er wederom glas moet worden getrokken. en dan geleente almelo.. succes... 

maar goed de belofte zoals letterlijk het onderwerp van de mail is gaat het om.

Â