Skip to main content
Beantwoord

Klopt het dat ik gebeld wordt voor glasvezel afspraak?

• February 6, 2026
  • 3 reacties
  • 84 keer bekeken

Klopt het dat 06xxxxxxxx je belt voor een afspraak voor glasvezel?
Naar mijn idee is glasvezel al aangesloten

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@91Nina ,

Dat kun je eenvoudig checken via de postcodecheck:

https://www.kpn.com/internet

Dat weet niemand hier. Alleen als je nog geen glasvezel hebt, en je al een brief hebt ontvangen waarin de aanleg wordt aangekondigd, dan zou dat kunnen. 

Twijfel je aan dat nummer?  Je kunt dat nummer natuurlijk altijd blokkeren. Zo’n bedrijf kan jou altijd nog een brief sturen waarin ze jou vragen om contact met hun op te nemen. 

De normale procedure is:

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 6, 2026

Hallo ​@91Nina ,

Dat kun je eenvoudig checken via de postcodecheck:

https://www.kpn.com/internet

Dat weet niemand hier. Alleen als je nog geen glasvezel hebt, en je al een brief hebt ontvangen waarin de aanleg wordt aangekondigd, dan zou dat kunnen. 

Twijfel je aan dat nummer?  Je kunt dat nummer natuurlijk altijd blokkeren. Zo’n bedrijf kan jou altijd nog een brief sturen waarin ze jou vragen om contact met hun op te nemen. 

De normale procedure is:

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 6, 2026

Ik ben vorig jaar, twee maanden na het binnen leggen van de aansluiting door Circet Benelux Team in opdracht van Glassoort/KPN, wel gebeld door KPN om een controle te doen op de lijn (wat door de monteurs zelf ook al gedaan was). Maar dit was schijnbaar een extra controle. Volgens mij ben ik toen ook een keer door een 06 nr gebeld (en werd er opgehangen). De volgende dag werd ik van een 085 nr gebeld om de afspraak voor controle te maken. Maar hier werd wel duidelijk aangegeven dat het ging om controle van de binnen gelegde lijn (dus extra controle op het aanlegwerk van de uitvoerende partner 😉).

Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer en leggen ze duidelijk uit wat de bedoeling is. Verder kunnen ze zich aan de deur (na het maken van een afspraak) altijd legitimeren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2026

Bedankt voor het meedenken, ik vertrouw het niet dus volg het advies.