Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb al twee keer een mail gehad van KPN dat de update van mijn ExperiaBox mislukt is, met de suggestie dat dat mijn schuld is (modem uit, eigen modem in gebruik).

Ik las ergens in het forum een losse zin, dat de v8 niet geupdated wordt/kan worden.

Ik denk dan: KPN weet toch dat ik een EB v8 heb???

 

Mijn situatie:

ExperiaBox v8 (bruikleen, uit Telfort tijdperk), werkt goed.

Gekoppeld aan eigen router. (ik heb jaren terug iets moeten instellen om dat te bereiken, bridging of zo). Deze combi werkt goed (voor mijn bescheiden wensen).

Internet via koperdraad.

Geen TV of telefonie.

In huis: bedraad netwerk en een wifi client.

 

Kan iemand (met gezag) op een-eenduidige wijze zeggen of ik de updatemislukt-berichten van KPN -in mijn situatie- kan negeren zonder dat de zaak op 20 aug. op slot gaat??

(of als dat al ergens te lezen is een link/verwijzing daarnaartoe geven?)

 

Dank hiervoor.

dusttodust

Hallo @dusttodust , het gaat hoogstwaarschijnlijk fout doordat je de KPN-modem gebridged hebt.

Geef de modem eens een fabrieksreset en sluit hem standaard aan zonder je eigen router.

Grote kans dat de update nu wèl lukt. De update zal waarschijnlijk gaan i.v.m. de technische overgang van TFT naar KPN. Grote kans ook dat de bridge-functie niet meer werkt. De Experia V8 was nog een van de weinige modems die dat ondersteunde.

Succes.