Skip to main content

Goedemorgen,

ik heb een mailtje gehad dat mijn snelheid omhoog kan naar 1gig. 
bij het verhogen lijkt mijn entertainment voordeel te vervallen (hussel). 
Graag zou ik willen weten of dit ook zo is. 
 

Hallo @maddogbundy , die mail betekent dat het dus technisch mogelijk is om die hoge snelheid te verkrijgen op jouw adres, maar als je er geen behoefte aan hebt hoef je niets te wijzigen.

Ik kan eind oktober max 10Gbit/s krijgen op mijn adres via XGS-PON, maar ik gebruik slechts 50Mbits en vind dat meer dan genoeg.

 


Ik kan eind oktober max 10Gbit/s krijgen op mijn adres via XGS-PON

Dat denk ik niet. XGS-PON gaan ze in oktober pas uitrollen in nieuw aan te leggen gebieden. Daarbij biedt KPN ook nog geen 10Gbps abonnementen aan aangezien KPN er nog geen randapparatuur voor heeft. Vooralsnog blijft de maximale snelheid op 1Gbps staan.


Hallo @maddogbundy , die mail betekent dat het dus technisch mogelijk is om die hoge snelheid te verkrijgen op jouw adres, maar als je er geen behoefte aan hebt hoef je niets te wijzigen.

Ik kan eind oktober max 10Gbit/s krijgen op mijn adres via XGS-PON, maar ik gebruik slechts 50Mbits en vind dat meer dan genoeg.

 

Edit, KPN gaat vanaf oktober xgs pon aanleggen in nieuwe wijken en op termijn bestaande wijken met gpon opwaarderen naar xgs pon.

 


Ik kan eind oktober max 10Gbit/s krijgen op mijn adres via XGS-PON

Dat denk ik niet. XGS-PON gaan ze in oktober pas uitrollen in nieuw aan te leggen gebieden. Daarbij biedt KPN ook nog geen 10Gbps abonnementen aan aangezien KPN er nog geen randapparatuur voor heeft. Vooralsnog blijft de maximale snelheid op 1Gbps staan.

Hallo @NHendriks , was ook maar een grapje om de tegenstellingen aan te geven wat kan en wat je nodig hebt. Ik heb een correctie geplaatst.

Groeten, JanD


Hallo @NHendriks , was ook maar een grapje om de tegenstellingen aan te geven wat kan en wat je nodig hebt. Ik heb een correctie geplaatst.

Groeten, JanD

Jaa, dat sowieso! Voor een gemiddeld huishouden is 100Mbps al meeeeer dan genoeg. Ik zit hier met vier personen op 200/200 en iedereen streamt veel, ik heb een webserver staan, een NAS en nog wat andere dingetjes en ik zou op ieder moment van de dag een Speedtest kunnen doen en nog steeds boven de 190 uit komen. Hussel 50Mbit zou hier denk ik zelfs nog wel volstaan.


Misschien moeten we ff on topic blijven 😅

De vraagstelling is bij het verhogen (in dit geval) naar hussel 1gbit

Komt de entertainment korting te vervallen

Dat lijkt mij niet als je mobiel hebt en thuis van kpn heb je gewoon recht op die korting

@maddogbundy Je kunt ook even een belletje wagen naar de klantenservice

 


Ha @maddogbundy, welkom! Het klopt wat hierboven gezegd wordt:

Dat lijkt mij niet als je mobiel hebt en thuis van kpn heb je gewoon recht op die korting

 

Als jij verder niets verandert en alleen je snelheid verhoogt, dan blijft de entertainment korting gewoon behouden!


Bedankt voor de informatie. 
Deze mag gesloten worden.