Skip to main content

Ik kan op mijn adres maximaal 104MB per seconde halen, ik zou dit graag anders zien. Ik zou het liefst 200MB per seconde kunnen halen, daarom mijn vraag.

Wat levert deze link op je adres op

 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl


@jimny 106MB per seconde, helaas maar 2MB per seconde meer.


Mag ik vragen waar je deze snelheid voor wil gaan gebruiken ?

Welke toepassing, en hoeveel mensen gebruiken de aansluiting ?


@KeesYagi websites laden soms heel traag. Vooral om video's te kijken  en te gamen wil ik het gebruiken.  3 mensen gebruiken de wifi.


100 mb is een hardstikke mooie snelheid. Webpagina's zouden daar prima bij moeten laden. Als ze dat niet niet doen, ligt dat zeker niet aan die verbinding naar uw huis toe. Ik heb dit:

En alle webpagina's laden hier prima. (Sneller Internet Buitengebied heb ik niet)

Misschien moet u eens investeren in goede WiFi apparatuur en een goed bekabeld netwerk naar die WiFi punten toe. Ik heb 2x SuperWiFi, 2 x Experia WiFi en 2x TP-Link EAP 225. Allemaal bekabeld aangesloten. 


@ Oogjen, dank voor antwoord, dit soort gevallen komen hier vaak langs en als ik dan vraag waar die enorme snelheid voor nodig is dan komt er meestal geen antwoord meer.

Meer kan beter zijn maar genoeg is genoeg. Een dikkere waterleiding helpt niet als de douchekop  verstopt zit.

In dit geval zou ik een test doen met een bedraad apparaat, als dat goed werkt dan is de wifi het probleem.


@Nick83 bedankt voor uw reactie, ik ga kijken of ik hiermee wat kan.


@KeesYagi Ik ga dit proberen. Weet u misschien wat voor apparaten hier het beste voor zijn?
Erg bedankt voor de rest van uw voorgaande hulp. 


@Nick83 bedankt voor uw reactie, ik ga kijken of ik hiermee wat kan.

Check eerst eens of webpagina's op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel voldoende snel laden.


Dat bedoelde ik ook met “een apparaat”.


@Nick83 @KeesYagi Ik ga het proberen met een laptop, moet ik dan met een internet kabel deze via het modem aansluiten? 


Voor de test is dat wel het beste, dan sla je de wifi-schakel over.

Met een apparaat even heel dicht bij het wifi station gaan zitten is ook al een test, het kan bv zijn dat je wifi kanaal wordt overstemd door die van de buren.

Vraag aan anderen : wie kan er een speedtest (voor kpn) noemen ?


@M.C. Oogjen

Het beste is om de snelheid te meten met de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store en daarbij verschillende servers te bekijken waaronder in ieder geval servers van XS4ALL en RoutIT B.V. uit Ede.


@KeesYagi @Nick83 Ik heb de test van Ookla gebruikt, hier haalde ik draadloos 40Mbit/s en bedraad bijna 100Mbit/s (98.77Mbit/s). Heel erg bedankt voor de hulp.