Skip to main content

Beste KPN,


Zit er voor bestaande klanten in bepaalde regio's van Nederland nog iets van een snelheidsverhoging in 't verschiet (investeren) of melken jullie de koperleiding helemaal uit??
Betaal me al jarenlang suf aan een duur abbo waarbij de concurrentie niet stil staat, maar KPN dus wel in onze regio blijkbaar…
64 Mb max. is niet meer van deze tijd…

Maar wel de volle mep rekenen..
HELP!!!

 

Via kpnnetwerk.nl kun je een postcodecheck doen of jouw regio al aan de beurt is. Overigens, als je bij kpn wilt blijven kun je wel de pech hebben dat glas bij jouw wel komt, maar bv van Delta Fiber. Daar kan kpn niet op leveren.

Op zich heb je er (64 Mb/s) bij normaal gebruik ruim voldoende aan.

Ter voorbeeld: een HD stream via internet is 5 Mb/s (Netflix, KPN ITV app).

Upload doet nauwelijks mee. Dat is af en toe hooguit een paar Mb/s en vaak maar kort bij normaal gebruik. e-mailen, forum gebruiken, foto's uploaden, websitespagina's opvragen (1 Mb/s in milliseconden).

Een website laden gaat gem. met 10-15 Mb/s per seconde. Dat gaat echt niet sneller via 1 Gb/s glasvezel.

Een ander verhaal wordt het als je gaat gamen of een eigen server laat draaien. Of een audiovisueel bedrijf hebt en bestanden moet versturen en ontvangen.

Een enkele keer een heel groot bestand downloaden kun je nu bv 's nachts doen.


Hallo @Caantje , menig KPN-klant zou jaloers zijn op zo'n snelheid.

Je hebt waarschijnlijk een 50/5-abo via koper en ontvangt in de praktijk dus meer, dus je betaalt nooit teveel.

Je zou alleen ‘teveel’ betalen als je een 100Mbit/s-abo hebt en je ontvangt ‘maar’ 64Mbit/s.

 


Via kpnnetwerk.nl kun je een postcodecheck doen of jouw regio al aan de beurt is. Overigens, als je bij kpn wilt blijven kun je wel de pech hebben dat glas bij jouw wel komt, maar bv van Delta Fiber. Daar kan kpn niet op leveren.

Op zich heb je er (64 Mb/s) bij normaal gebruik ruim voldoende aan.

Ter voorbeeld: een HD stream via internet is 5 Mb/s (Netflix, KPN ITV app).

Upload doet nauwelijks mee. Dat is af en toe hooguit een paar Mb/s en vaak maar kort bij normaal gebruik. e-mailen, forum gebruiken, foto's uploaden, websitespagina's opvragen (1 Mb/s in milliseconden).

Een website laden gaat gem. met 10-15 Mb/s per seconde. Dat gaat echt niet sneller via 1 Gb/s glasvezel.

Een ander verhaal wordt het als je gaat gamen of een eigen server laat draaien. Of een audiovisueel bedrijf hebt en bestanden moet versturen en ontvangen.

Een enkele keer een heel groot bestand downloaden kun je nu bv 's nachts doen.

Ik heb 2 zonen met een Playstation en een vrouw met Netflix, dan wil ik ook nog graag een film binnenslurpen, maar dan klagen mijn zonen al over een slechte verbinding….


Hallo @Caantje , menig KPN-klant zou jaloers zijn op zo'n snelheid.

Je hebt waarschijnlijk een 50/5-abo via koper en ontvangt in de praktijk dus meer, dus je betaalt nooit teveel.

Je zou alleen ‘teveel’ betalen als je een 100Mbit/s-abo hebt en je ontvangt ‘maar’ 64Mbit/s.

 

Precies dat dus, ik betaal al jaren voor een 100 Mbit abo, terwijl ik maar maximaal 64 Mbit heb...


kijk eens op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ Misschien is pairbonding beschikbaar.Je kan naar delta/ziggo dan heb je wel een hoge download snelheid maar niet een hoge upload.Alleen is kpn natuurlijk veel beter!Dus raad ik het af!


kijk eens op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ Misschien is pairbonding beschikbaar.Je kan naar delta/ziggo dan heb je wel een hoge download snelheid maar niet een hoge upload.Alleen is kpn natuurlijk veel beter!Dus raad ik het af!

Ik heb al pairbonding, anders haalde ik maar 32 Mbit….

Wat mij opvalt is dat er mensen via KPN voor 't zelfde geld tot wel 200 Mbit kunnen trekken, de concurrentie regelmatig met snelheidsverhogingen op de proppen komt, maar bij mij gebeurt uitgezonderd prijsverhogingen, niks…..

 


kijk eens op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ Misschien is pairbonding beschikbaar.Je kan naar delta/ziggo dan heb je wel een hoge download snelheid maar niet een hoge upload.Alleen is kpn natuurlijk veel beter!Dus raad ik het af!

Ik heb al pairbonding, anders haalde ik maar 32 Mbit….

Wat mij opvalt is dat er mensen via KPN voor 't zelfde geld tot wel 200 Mbit kunnen trekken, de concurrentie regelmatig met snelheidsverhogingen op de proppen komt, maar bij mij gebeurt uitgezonderd prijsverhogingen, niks…..

 

ligt aan de afstand tot de wijkcentrale.Hier heb ik een 25mbit lijn,Snel zat.


je hebt een v10 neem ik aan?


je hebt een v10 neem ik aan?

Volgens mij heb ik nog een V9, maar dat moet ik thuis effe checken…

Voor u is 25 Mbit misschien meer dan genoeg, maar hier dus echt niet.
Via Ziggo is hier 600 Mbit haalbaar, dus dan is 64 Mbit in vergelijking echt een lachertje…

Als er niks gebeurt bij KPN gaan ze me gegarandeerd kwijtraken als klant….


een omruil naar een v10 zou wat kunnen schelen maar ik verwacht niet heel erg veel.Kpn kan niks.Behalve glasvezel aanleggen.En dat zullen ze ook doen maar dat kan nog even duren.


ziggo heeft de connectbox,Volgens mij zijn daar voor gamers problemen met de intel puma chipset.Misschien kan @PeterG daar meer over zeggen.


misschien kan een moderator nog kijken of vvdsl o.i.d mogelijk is.

( @Alexandra , @Bart_  @Jeroen_dB  enz..)


Goedemorgen @Caantje, ik heb meteen even met je meegekeken maar ik heb helaas niet echt goed nieuws.
60Mbit/s is inderdaad het maximale wat je over de huidige aansluiting kunt halen en er zijn nog geen bekende plannen wanneer dit voor jou gaat veranderen. Op de site van KPNNetwerkNL kun je de laatste voortgang bekijken en je inschrijven om hierover op de hoogte gehouden te worden.

Je hebt inderdaad een Tot 100Mbit/s abonnement waar je maar 60Mbit/s van haalt, die kun je uiteraard altijd aan laten passen naar het 50Mbit/s abonnement.


Goedemorgen @Caantje, ik heb meteen even met je meegekeken maar ik heb helaas niet echt goed nieuws.
60Mbit/s is inderdaad het maximale wat je over de huidige aansluiting kunt halen en er zijn nog geen bekende plannen wanneer dit voor jou gaat veranderen. Op de site van KPNNetwerkNL kun je de laatste voortgang bekijken en je inschrijven om hierover op de hoogte gehouden te worden.

Je hebt inderdaad een Tot 100Mbit/s abonnement waar je maar 60Mbit/s van haalt, die kun je uiteraard altijd aan laten passen naar het 50Mbit/s abonnement.

Bedankt voor de reactie,
Als ik 't laat aanpassen naar 50 Mbit, heb ik nóg minder snelheid…
Als er niks in 't verschiet zit bij KPN, dan houdt 't op en zie ik mij genoodzaakt over te stappen…
So be it….


Ik heb ook een 50 mbit abonnement. En haal in de praktijk zowat 70 mbit. Op mijn adres is nu 110 leverbaar. Dat is nog maar enkele maanden zo. Voorheen kwam ik niet hoger dan 45 mbit ofzo.


Hallo @Caantje , ik haalde op mijn DSL-verbinding 50/5Mbit/s altijd 70/25Mbit/s.

Dus door het naar beneden bijstellen zou je er zo maar op vooruit kunnen gaan. 

Je kunt het online in MijnKPN regelen, een uur later is de snelheid aangepast.

 

 


Ik heb ook een 50 mbit abonnement. En haal in de praktijk zowat 70 mbit. Op mijn adres is nu 110 leverbaar. Dat is nog maar enkele maanden zo. Voorheen kwam ik niet hoger dan 45 mbit ofzo.

Dus jij betaalt voor 50 Mbit en krijgt 70.
ik betaal voor 100 en krijg maar 62…
Rare wereld leven we toch in…

Trouwens, als ik downgrade naar 50 Mbit betaal ik maar €6,- minder en ben ik bang dat ik over 1 lijntje maar 31 Mbit overhoudt, hetgeen dus helemaal geen optie is…

Met dit soort razendsnel internet slaat KPN in deze tijd toch echt de plank mis….


Ik heb ook een 50 mbit abonnement. En haal in de praktijk zowat 70 mbit. Op mijn adres is nu 110 leverbaar. Dat is nog maar enkele maanden zo. Voorheen kwam ik niet hoger dan 45 mbit ofzo.

Dus jij betaalt voor 50 Mbit en krijgt 70.
ik betaal voor 100 en krijg maar 62…
Rare wereld leven we toch in…

Trouwens, als ik downgrade naar 50 Mbit betaal ik maar €6,- minder en ben ik bang dat ik over 1 lijntje maar 31 Mbit overhoudt, hetgeen dus helemaal geen optie is…

Met dit soort razendsnel internet slaat KPN in deze tijd toch echt de plank mis….

Je krijgt nu hetzelfde alleen betaalt 72 euro per jaar minder. Je betaalt bij KPN “tot 100” of “tot 50”. Zoals anderen ook al aangeven, gaat KPN bij dergelijke snelheden niet ook nog eens een knijper erop zetten om jouw DSL snelheid van 64 naar kunstmatig 50 te zetten. Bij glasvezel doet men dat wel natuurlijk anders zou je zo op 1Gbps zitten, of zelfs 2.5Gbps of 10Gbps voor modern PON glasvezel. Kijk ook eens naar je ping tijden, dat is voor sommige zaken meer van belang dan de speedtestsnelheid.


Ik heb ook een 50 mbit abonnement. En haal in de praktijk zowat 70 mbit. Op mijn adres is nu 110 leverbaar. Dat is nog maar enkele maanden zo. Voorheen kwam ik niet hoger dan 45 mbit ofzo.

Dus jij betaalt voor 50 Mbit en krijgt 70.
ik betaal voor 100 en krijg maar 62…
Rare wereld leven we toch in…

Trouwens, als ik downgrade naar 50 Mbit betaal ik maar €6,- minder en ben ik bang dat ik over 1 lijntje maar 31 Mbit overhoudt, hetgeen dus helemaal geen optie is…

Met dit soort razendsnel internet slaat KPN in deze tijd toch echt de plank mis….

Je krijgt nu hetzelfde alleen betaalt 72 euro per jaar minder. Je betaalt bij KPN “tot 100” of “tot 50”. Zoals anderen ook al aangeven, gaat KPN bij dergelijke snelheden niet ook nog eens een knijper erop zetten om jouw DSL snelheid van 60 naar kunstmatig 50 te zetten. Bij glasvezel doet men dat wel natuurlijk anders zou je zo op 1Gbps zitten, of zelfs 2.5Gbps of 10Gbps voor modern PON glasvezel. Kijk ook eens naar je ping tijden, dat is voor sommige zaken meer van belang dan de speedtestsnelheid.

voor lage ping moet je wel echt een v10 hebben .Een v9 kan dat niet aan.


voor hoge ping moet je wel echt een v10 hebben .Een v9 kan dat niet aan.

Je bedoeld een lage ping? Hoge ping is juist onwenselijk voor veel online diensten.


voor hoge ping moet je wel echt een v10 hebben .Een v9 kan dat niet aan.

Je bedoeld een lage ping? Hoge ping is juist onwenselijk voor veel online diensten.

ja,lage natuurlijk :joy:Ik heb het even aangepast.


Ik heb ook een 50 mbit abonnement. En haal in de praktijk zowat 70 mbit. Op mijn adres is nu 110 leverbaar. Dat is nog maar enkele maanden zo. Voorheen kwam ik niet hoger dan 45 mbit ofzo.

Dus jij betaalt voor 50 Mbit en krijgt 70.
ik betaal voor 100 en krijg maar 62…
Rare wereld leven we toch in…

Trouwens, als ik downgrade naar 50 Mbit betaal ik maar €6,- minder en ben ik bang dat ik over 1 lijntje maar 31 Mbit overhoudt, hetgeen dus helemaal geen optie is…

Met dit soort razendsnel internet slaat KPN in deze tijd toch echt de plank mis….

Je krijgt nu hetzelfde alleen betaalt 72 euro per jaar minder. Je betaalt bij KPN “tot 100” of “tot 50”. Zoals anderen ook al aangeven, gaat KPN bij dergelijke snelheden niet ook nog eens een knijper erop zetten om jouw DSL snelheid van 64 naar kunstmatig 50 te zetten. Bij glasvezel doet men dat wel natuurlijk anders zou je zo op 1Gbps zitten, of zelfs 2.5Gbps of 10Gbps voor modern PON glasvezel. Kijk ook eens naar je ping tijden, dat is voor sommige zaken meer van belang dan de speedtestsnelheid.

Ik heb momenteel 100 Mbit via pair bonding, en haal maar 62 Mbit.
Als ik downgrade naar 50 houd ik toch maar 1 lijntje over en dus 32 ??

Daarnaast boeit me die €6,- niet, ik wil gewoon sneller internet….


Precies dat dus, ik betaal al jaren voor een 100 Mbit abo, terwijl ik maar maximaal 64 Mbit heb…

Dan kun je m.i. volgens mij wel 'gewoon’ naar 50/5. Dat heb ik nu via DSL. Maar ontvang 68/29 (op een 110 Mb/s lijn). Je zal met 64 dan 64 down krijgen en ook wel wat meer dan 5 up.

Als ik 't laat aanpassen naar 50 Mbit, heb ik nóg minder snelheid…

Dat lijkt mij dus niet het geval.

Als ik downgrade naar 50 houd ik toch maar 1 lijntje over en dus 32 ??

Nee, pairbonding wordt gebruikt als met één lijntje de afgenomen snelheid van 50 niet gehaald kan worden en je dus bonding krijgt. Boven de 50 gaat dat, tot de gewenste snelheid, dan vaak niet lukken. 

Wat mij opvalt is dat er mensen via KPN voor 't zelfde geld tot wel 200 Mbit kunnen trekken, de concurrentie regelmatig met snelheidsverhogingen op de proppen komt, maar bij mij gebeurt uitgezonderd prijsverhogingen, niks…..

Nou, dat is niet “voor hetzelfde geld”. Een snelheidsverhoging naar 200 kost ook weer extra per maand.

 

ziggo heeft de connectbox,Volgens mij zijn daar voor gamers problemen met de intel puma chipset.Misschien kan @PeterG daar meer over zeggen.

Niet veel. Hoorde in het 'verleden’ geen goede berichten over de stabiliteit bij druk verkeer. En zeker niet als ook buren op datzelfde moment intensief Ziggo-internet gebruiken. Want Ziggo heeft een soort deelsysteem.

Maar kijk eens op het internetdeel van hun forum.
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/bd-p/Internet

 

En je zult zeker de Experiabox V10 hebben. Dat is de enige die pairbonding ondersteunt.

Houd kpnnetwerk.nl in de gaten. Het is uiteindelijk de bedoeling het hele koperdraadnet uit te faseren.

Ook kan het zijn dat een andere partij, vaak Delta Fiber, glasvezel (eerder) aanlegt in je woonplaats. Daar is echter geen kpn op leverbaar, maar in dat geval zou je beter toch overstappen.

Hier komt nu glasvezel. Al zou je verwachten dat een gebied met 200 Mb/s bonding wel later aan de beurt zou komen dan wanneer het zoals bij jou ‘maar’ 64 Mb/s is.


voor hoge ping moet je wel echt een v10 hebben .Een v9 kan dat niet aan.

als een modemrouter lekker traag z’n werk doet met veel interne buffers is de ping hoog …

maar laat TS maar eens getallen posten waaraan we kunnen zien wat de latency is.


Ik heb momenteel 100 Mbit via pair bonding, en haal maar 62 Mbit.
Als ik downgrade naar 50 houd ik toch maar 1 lijntje over en dus 32 ??

Daarnaast boeit me die €6,- niet, ik wil gewoon sneller internet….

Alleen al voorrij kosten van een monteur is al 60 euro. En die mag jou ook niet 1 aderpaar afpakken, want dat behoort tot de infrastructuur van KPN netwerk, dus een monteur van die tak moet dat dan doen. En die hebben wel wat beters te doen namelijk glasvezel aanleggen.