Skip to main content
Antwoord

Komt er ooit glasvezel van KPN in Uithoorn?

• September 18, 2025
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zie hier berichten staan over glasvezel in 1421, maar die zijn 5 jaar oud. Gaat het ooit komen, want zit nu op 86 mb per seconde, en mijn zoon  met glasvezel van Delta (voorheen Caiway) op 4000 mb per seconde.Vindt het verschil erg groot, en qua prijs is het niet heel veel verschil.

Kastje is zeker 7 jaar geleden gemonteerd, maar Kpn, vergeet het maar. Zit er serieus aan te denken om over te stappen! Kan iemand hier een update over geven?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Vanguard, welkom op de community. Uiteindelijk willen we natuurlijk zoveel mogelijk mensen aansluiten op glasvezel, ook jou. Zoals Noordzee al noemt wordt er wel aan gewerkt in Uithoorn, en met de postcodecheck op de site die hij noemt kan je zien of er een planning is voor jouw adres.,

Als KPN de provider hebben we geen andere informatie dan dat, het netwerk wordt aangelegd door KPN de netwerkbeheerder. Ondanks dezelfde naam zijn het 2 gescheiden organisaties. De netwerktak werkt ook samen met andere providers die het KPN netwerk gebruiken en daardoor moet die administratie gescheiden zijn van de ACM.

Meer informatie over de aanleg van glasvezel en dat onderscheid kan je hier lezen: 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 19, 2025

Hallo ​@Vanguard ,

Inmiddels zijn veertien procent van de huizen in Uithoorn aangesloten op glasvezel. Doe de postcodecheck voor de situatie op jouw adres.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/uithoorn

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 19, 2025

Probleem, er staat al jaren nog niet gepland. Maar wanneer dan wel? Als het 7 jaar duurt om 14% te voorzien dan weet ik genoeg. Stap ik over

• September 19, 2025

[..], want zit nu op 86 mb per seconde, [..]

Als dat goed, zonder haperen werkt dan is dat een prima snelheid, daar gebruik je in praktijk maar een beetje van.
Alleen een grote download zal iets meer tijd nemen.

• September 19, 2025

... zit nu op 86 mb per seconde, en mijn zoon  met glasvezel van Delta (voorheen Caiway) op 4000 mb per seconde.Vindt het verschil erg groot, en qua prijs is het niet heel veel verschil.

4 gbit bij Delta internet-only kost 75 euro na de welkomsperiode. Bij KPN kost 100 mbit wat je nu hebt € 42,50. Dat lijkt me een behoorlijk verschil. 

• September 19, 2025

Staar je niet enkel en alleen op de korting,…

150Mb kost bij Delta ook gewoon €42,50,.…

• September 19, 2025

Staar je niet enkel en alleen op de korting,…

150Mb kost bij Delta ook gewoon €42,50,.…

Ja maar ​@Vanguard heeft het over 4 gbit bij Delta. Dat is wat hij/zij kennelijk wil.

• September 19, 2025

Het is natuurlijk appels met peren vergelijken tussen 86 en 4000Mb,.... En ik lees totaal geen duidelijkheid in wat er nu nodig is qua snelheid. Hij zal zijn eigen pakket eens moeten uitdiepen en appels met appels gaan vergelijken, en kijken wat je daadwerkelijk nodig bent,… Misschien is 150Mb ook voldoende, dan krijg je bij Delta nu voor een jaartje 8 maanden voor €35,- 4Gbit zit eerst op €55,- voor 8 maanden. Daarna betaal je gewoon lekker de hoofdprijs als je denkt 4Gbit nodig te hebben.

Dus dan stap je lekker over, probeer je het een keer. Is het niks kan je na een jaar altijd terug, lijkt mij vrij simpel,..

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 20, 2025

Hoi ​@Vanguard, welkom op de community. Uiteindelijk willen we natuurlijk zoveel mogelijk mensen aansluiten op glasvezel, ook jou. Zoals Noordzee al noemt wordt er wel aan gewerkt in Uithoorn, en met de postcodecheck op de site die hij noemt kan je zien of er een planning is voor jouw adres.,

Als KPN de provider hebben we geen andere informatie dan dat, het netwerk wordt aangelegd door KPN de netwerkbeheerder. Ondanks dezelfde naam zijn het 2 gescheiden organisaties. De netwerktak werkt ook samen met andere providers die het KPN netwerk gebruiken en daardoor moet die administratie gescheiden zijn van de ACM.

Meer informatie over de aanleg van glasvezel en dat onderscheid kan je hier lezen: