Skip to main content
Beantwoord

Kosteloos opzeggen en overstapservice

• June 5, 2026
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb begrepen dat ik kosteloos mijn contact (voor Internet, klopt dat?) kan opzeggen wegens wijziging van de algemene voorwaarden. De mail die ik heb ontvangen voeg ik toe als screenshot. Volgens de mail heb ik tot 10 juni de tijd om kosteloos op te zeggen.

Nu wil ik graag overstappen naar Ziggo en gebruik maken van hun overstapservice. Maar wat als Ziggo dit pas na 10 juni doorgeeft aan KPN? Geldt het kosteloos opzeggen dan niet meer? En is het dan niet handiger om zelf persoonlijk mijn contract op te zeggen bij KPN en vervolgens een nieuw abonnement af te sluiten bij Ziggo? Ik hoor heel graag jullie antwoorden, dank!

Beste antwoord door rvk01

Dankje! En kan de datum van opzegging bij KPN ook na 10 juni plaatsvinden zolang het maar voor 10 juni bekend is bij KPN?

Datum van opzegging moet dan voor 10 juni bij KPN binnen zijn. Maar als jij nu de overstapservice aanvraagt dan zal Ziggo direct opzeggen (zelfs het goed is). De daadwerkelijke uitvoerdatum van de overstap mag later liggen.

Je krijgt bij het aanvragen van de overstap bij Ziggo dan ook vrij snel een bevestiging van KPN. Mocht dat niet het geval zijn dan zou je Ziggo kunnen bellen om te vragen of ze al opgezegd hebben, en als ze dat hebben gedaan, kun je KPN bellen waarom je de bevestiging nog niet binnen hebt. Maar zoals je in dat andere topic ziet, zou de bevestiging vrij snel moeten komen. 

3 reacties

rvk01
Slimmerik
  • June 5, 2026

Lees dit topic.

Je krijgt dus direct na het initiëren van de overstapservice de bevestiging van KPN. De daadwerkelijke overstap mag na die datum liggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2026

Lees dit topic.

Je krijgt dus direct na het initiëren van de overstapservice de bevestiging van KPN. De daadwerkelijke overstap mag na die datum liggen.

Dankje! En kan de datum van opzegging bij KPN ook na 10 juni plaatsvinden zolang het maar voor 10 juni bekend is bij KPN?

rvk01
Slimmerik
  • Antwoord
  • June 5, 2026

Datum van opzegging moet dan voor 10 juni bij KPN binnen zijn. Maar als jij nu de overstapservice aanvraagt dan zal Ziggo direct opzeggen (zelfs het goed is). De daadwerkelijke uitvoerdatum van de overstap mag later liggen.

Je krijgt bij het aanvragen van de overstap bij Ziggo dan ook vrij snel een bevestiging van KPN. Mocht dat niet het geval zijn dan zou je Ziggo kunnen bellen om te vragen of ze al opgezegd hebben, en als ze dat hebben gedaan, kun je KPN bellen waarom je de bevestiging nog niet binnen hebt. Maar zoals je in dat andere topic ziet, zou de bevestiging vrij snel moeten komen.