Skip to main content

Ik heb al maanden last van trage/ wegvallende wifi.  Na wifi check via KPN bleek ruim beneden de 20 mbit, monteur werd langs gestuurd. In mail staat helder: gratis monteur, gratis twee kabel trekken ( ieder tot 15 meter) eventueel extra wifiversterkers aanleggen. De monteur heeft daadwerkelijk kabel getrokken naar TV omdat daar ook slechte ontvangst was ( overigens moest ik hier zelf de kruipruimte voor in gaan!) Hij gaf wel aan dat ik voor kabel trekken moest betalen, hem uitgelegd dat dit gratis was. Na test vond hij wifi signaal voldoende, bij vraag om wifi versterker was dat volgens hem niet nodig? 

Waarschijnlijk was het probleem opgelost omdat ik een al eerder gekochte wifiversterker niet goed had geïnstalleerd en deze dus zou storen op ontvangst.  Aangezien hij de expert is zal ik hem op voorhand geloven, ik zal resultaat ontvangst aankomende dagen beoordelen.


Wat schets mijn verbazing: op factuur staan  arbeidskosten 30 euro, en dat hij plaatsen van extra wifipunt had aangeboden. Niet dus.

Overigens: de monteur was verder wel vriendelijk en correct, maar werd dus duidelijk niet door KPN

op de hoogte gehouden van afspraken gratis monteur en verstrekken twee extra wifi versterkers. 
 

ook nog heel apart: ik heb abonnement van 100mbit, volgens klantenservice is ontvangst boven de 20 mbit wat  kPN betreft voldoende. Hoezo?

.

 

 

WiFi word niet door KPN gegarandeerd. Als u een 100 mbit mbit abonnement heeft, dan is dat 100 mbit bekabeld. Niet via WiFi.


Goedemiddag @Wifithuis en welkom hier op het KPN forum :)

 

Zuur om te lezen dat je de afgelopen maanden zoveel last hebt van trage en wegvallende Wi-Fi. De snelheid waarvoor je betaalt, heeft altijd betrekking op je bekabelde verbinding, dus wat er aan snelheid binnenkomt op het modem (Experia Box). Zodra je draadloos gaat werken, lever je altijd snelheid in omdat het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Voor Wi-Fi hanteren we qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s. Wanneer de snelheid lager ligt, kun je via de KPN Wi-Fi Manager in aanmerking komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi. Als ik het goed begrijp, heeft de monteur dus geen versterkers geplaatst? Ik verwacht dat je middels versterkers nog wel een stukje winst kunt boeken dus ik wil je in eerste instantie vragen om eens aan de slag te gaan met de Wi-Fi Manager. Wil je me laten weten wat hier uit is gekomen? En zou je je forumprofiel voor me in willen vullen? Dan kan ik je klantdossier er eens bij pakken om te kijken wat de monteur precies heeft gedaan en waarom er kosten in rekening zijn gebracht. 


Beste Janz, fijn dat je reageert.

wat betreft factuur: de monteur stelde voor een kabel op de Bg grond te trekken, deze loopt van experia box naar TV ( waar ook storende ontvangst was) hij gaf toen gelijk aan dat dat 30 euro zou kosten. Ik heb hem er dus op gewezen dat in de mail van de KPN staat dat twee extra wifipunten installeren, inclusief eventueel kabels trekken ( tot 15 meter per kabel) gratis is. De kabel die getrokken heb ik bewaard, is 11.80 meter. Als je dat aansluitpunt bij de TV een extra wifi punt noemt ( ik ben niet technisch) dan heeft hij dus één punt aangelegd. Fijn als je de factuur wilt checken.

ik ga aankomende weken paar keer checken, op dit moment ondervind ik geen problemen. ( misschien toch opgelost door ontkoppelen Draadloze wifi versterker die ik eerder had gekocht?)  
 


Graag gedaan :) 

 

Jij bedankt voor het invullen van je forumprofiel. De kosten die in rekening zijn gebracht (30 euro) heb ik voor je vergoed en dit zal op de volgende factuur in mindering worden gebracht. Waarom de monteur deze kosten wel in rekening heeft gebracht, is me ook niet helemaal duidelijk. In ieder geval fijn om te lezen dat je momenteel geen problemen meer ervaart! Houd het goed in de gaten de komende tijd en mocht je toch het idee krijgen dat iets niet werkt zoals het zou moeten, laat me dit dan vooral weten :)


Hallo Jan, wat een geweldige service, en ik ben nog steeds blij met onze goed werkende wifi.

 


Goedemorgen @Wifithuis , dat is heel fijn om te lezen en ik ben blij dat alles nu werkt zoals je dat zou mogen verwachten! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral weer aan :)


Reageer