Skip to main content

internet kabel ligt niet weggewerkt maar open&bloot door me huis, vanuit meterkast-door gang - naar tv. 

KPN heeft destijds thuis indeling kabels veranderd, KPN heeft daarvoor gaten geboord en ongevraagd zijn er kabels afgeknipt. 
Deze afgeknipte kabels heb ik nu weer blijkbaar nodig zei een monteur van andere provider me…. 
zodat nu de kabel zichtbaar in het oog is en je oppassen moet om niet te struikelen. 
 

Het lijkt me dat KPN hiervoor aansprakelijk is, maar enigste wat kpn doet is mij te hoge facturen sturen! Hoe-,en wie gaat dit kunnen oplossen ????? 
 

 

@Lize1990 

internet kabel ligt niet weggewerkt maar open&bloot door me huis, vanuit meterkast-door gang - naar tv. 

KPN heeft destijds thuis indeling kabels veranderd, KPN heeft daarvoor gaten geboord en ongevraagd zijn er kabels afgeknipt. 
Deze afgeknipte kabels heb ik nu weer blijkbaar nodig zei een monteur van andere provider me…. 
zodat nu de kabel zichtbaar in het oog is en je oppassen moet om niet te struikelen. 
 

Het lijkt me dat KPN hiervoor aansprakelijk is, maar enigste wat kpn doet is mij te hoge facturen sturen! Hoe-,en wie gaat dit kunnen oplossen ????? 
 

 

@Lize1990 Waarom moesten die kabels aangepast worden destijds? Heeft u destijds ( over hoe lang geleden hebben we het dan? ) bezwaar gemaakt tegen die veranderingen door KPN en is dat bezwaar schriftelijk vastgelegd? Is er geen andere oplossing om die nu zichtbaar in de weg liggende kabel weg te werken , bijv. via een bestaande leiding van meterkast naar uw woonkamer ?


Bedankt voor reactie 

Destijds (2016) heeft KPN-monteur zelf en hier in huis ter plekke de beslissing gemaakt om kabel af-weg te knippen. Omdat de ethernet-kabel aan andere wand zat…zo-weet ik achteraf nu. 
 

Zodat er door die afgeknipte kabel nu letterlijk en figuurlijk een kink in kabel lijkt te zitten. En er dus geen andere/nieuwe kabel doorgetrokken kan worden.. 

 

enige manier is dus: nu nieuwe gaten boren (in nieuwbouwhuis dus 60 à 70 cm dikke vloer), 

Maar de monteur(v nieuwe provider) zei me niet te mogen boren. Waardoor ik nu toch-iets-wat met de sores zit… 

ja ducktape kan ik t wel mee …maaar lijkt voor het oog zo lelijk 


“Maar de monteur(v nieuwe provider) zei me niet te mogen boren. “

Klopt. Dat mogen ze niet. (dus betwijfel ik of dat indertijd ook door de KPN monteur is gedaan “KPN heeft daarvoor gaten geboord”, die mogen dat ook niet).

Je kunt gewoon een lokale electro-installateur inschakelen. Die doen ook coax en utp bekabeling.


PeterG

ja uiteraard weet ik van, dat locale electro monteur dit op kunnen lossen… 

maar beetje flauw van kpn dat ze niet oplossen terwijl ze veroorzaker zijn…. Nb wie knipt er zomaar kabels weg! 
 

en ja … ‘wie laat er nu kabels wegknippen’  is aan mij te wijten, i know  


Kunt u een foto plaatsen van die afgeknipte kabels?


Tja, 4/5 jaar na dato kan KPN hier vrij weinig mee. Zou zeggen, zoek in de mail op ‘monteur kpn werkzaamheden’ en kijk of je nog een kopie van die bon hebt en wat daarin staat. Wie weet, is dat gewoon toch netjes overlegd en vastgelegd met je handtekening er onder, zoals dat gebruikelijk is.

Dat er door kpn monteurs niet geboord mag worden klopt ook niet. Een kpn monteur heeft niet voor niks een boor in de auto liggen. Mits het veilig kan en In overleg met de klant mag deze gewoon gebruikt worden.


@gjtm 

klopt, is al jaren geleden. Maar ben er sinds kort achter, dat die kabel niet afgeknipt behoorde te worden. Want nu ik bij andere provider wilde, en de monteur daarvan de boel moest aansluiten/om tv,internet&bellen, werkend te maken… dit euvel pas zichtbaar is geworden… 

want kabel door die buis trekken is met geen mogelijkheid te doen, (dat terwijl nieuwbouwhuis) zodat dus … ik met zo’n über-opvallende kabel in het huis zit… 

 

 


Kunt u een foto plaatsen van die afgeknipte kabels?

@Lize1990 Die zou ik ook wel eens willen zien. Dus de kabel zit nog in de leiding, begrijp ik? En die is niet meer "terug te pakken"? Met een trekveer of dikke elektrakabel doorduwen misschien ?


@HansaanZet 

ik kan een foto plaatsen. ik zal dat zsm doen, één dezer dagen. 
 

De kabel terugpakken lukt niet, zelfs niet met een trekveer.. 
En zoals monteur(v andere provider) me zei, gaat dat ook niet lukken met andere kabel…doordat er iets dubbel lijkt te zitten in buis en/of teveel bochten …. ((Ik zelf weet het ook niet dus