Skip to main content

hallo er komt een monteur bij mij aan huis om een nieuwe glasvezel kabel aansluiting te activeren.

ik had een afspraak gemaakt met de monteur ik krijg een email gelijk voor de bevestiging en daar stond in dat ik al 50,00 euro moet betalen voor het binnenkomen en dan 15,00 euro per kwartier en dan nog het matriaal wat word gebruikt.is dat ook zo wou ik vragen.ze hebben mij gezegd namelijk dat het gratis is er hoeft alleen maar een kabeltje aan en ik neem aan dat het op glasvezel gezet moet worden ik hoor graag van hoe of wat.groeten bob

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

ik heb het gehad met kpn je kan nog niet eens normaal een email sturen allemaal poeha er omheen je komt er niet meer uit.zit je dan met een vraag over glasvezel activering als je belt moet je zo 15 minuten in de wacht staan en je word er ook zo maar afgegooid.ik ga naar wat anders kijken waar je wel normaal contact krijgt. 

 

Admin: losse reactie in ander, oud, topic samengevoegd met eigen topic


Mailen is gelukkig niet meer van deze tijd. De meeste grote bedrijven werken niet meer met email.


Hallo @dj.bob, welkom op het forum. Mailen is inderdaad niet meer mogelijk, maar we zijn op veel andere verschillende te bereiken (zoals hier op het forum, telefonisch, Twitter, Facebook en livechat). 

Als je wilt kunnen we het samen via deze weg bekijken, ik begrijp dat er een monteur komt en dat je er vanuit ging dat deze gratis zou zijn? Ik heb nog geen gegevens van je, daardoor kan ik de situatie nog niet bekijken. Als je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel invult kan ik met je meekijken naar de monteur en de bijbehorende kosten. Laat je me weten wanneer je dat hebt gedaan? 


Hoi @dj.bob, ik zie dat je je gegevens op je profiel hebt ingevuld en ook een privébericht aan me hebt gestuurd. Daarin geef je aan dat de monteur ook weer is voordat hij kwam geannuleerd en ik zie daar ook een bevestiging van terug. Als de monteur niet geweest is, zullen er ook geen kosten in rekening gebracht kunnen worden. Als ik het goed begrijp is er dan niets aan de hand toch? :slight_smile:


hallo jasper ja dat begrijp ik zelf ook wel dat ik niks hoef te betalen als er geen monteur is geweest.

maar ze hebben niks gezegd dat je een monteur moet betalen zolang ze met de glasvezel zijn bezig geweest.hoefde alleen maar even te bellen en het werd geregeld.toen heb ik een afspraak gemaakt en dan moet ik even al 50,00 euro betalen omdat meneer de monteur uit de auto komt en dan heb je nog niets.en 15,00 euro per kwatier komt er boven op.en dat krijg ik dan op mijn volgende rekening te staan.

dus ik ben al zo,n 80,00 kwijt aan alles per maand en dan komt er eenmalig even 65,00 euro of meer als de monteur langer bezig is bij.plus ook het matriaal moet je betalen dus kpn zal dan wel te gierig zijn om je een kabeltje te geven weet ook niet of dat er meer matriaal voor komt kijken.dus voor mij is het hele glasvezel mooie verhaal dat het allemaal gratis is waardeloos ik heb zelf maar een wajong uitkering en dan houd het op.ik kan niet zoveel geld betalen ook al is het maar voor een maand mag blij zijn als ik de maand doorkom.en ik heb ook gebeld met kpn met het gratis nummer 08000402 maar daar is een hele grote wachttyd en ben er al na twee keer ongeveer tien minuten gewacht te hebben gewoon van de lijn gegooid nou dan krijg je vanzelf genoeg van die kpn.de kpn krijgt steeds meer poeha er omheen dat je niet meer weet waar je aantoe bent.vandaar dat ik een andere provider ga zoeken die wat kleiner is.bedank voor de reactie met vriendelijke groet bob Dijkstra.


De 50 euro is meer dan alleen het langsrijden, daar zit namelijk de eerste 45 minuten die hij bezig is bij in. Als hij langer dan dat aan het werk is zal er 15 euro per kwartier in rekening gebracht worden. Gezien wat er bij jou moest gebeuren zou dat sowieso niet nodig geweest zijn. Dat de kosten bij het maken van de afspraak niet genoemd zijn is wel slordig, dat had daar verteld moeten worden zodat je op dat moment op de hoogte was en op dat moment de beslissing kon maken.

Zo'n 80 per maand is een flink bedrag inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens. We kunnen kijken of jouw abonnement nog aan je wensen voldoet, misschien kan er iets aangepast worden zodat het maandelijks wat minder wordt. Daarvoor kan je jouw nummer onderaan deze pagina invullen bij "Bel me terug”, dan wordt je zo snel mogelijk door ons gebeld en kan je de opties bespreken.