Skip to main content

Goedemorgen,

Wij wonen nu ca. 5 weken in ons niewe huis. Daar heb ik geruime tijd geleden een compleet pakket van KPN voor afgenomen. Bij oplevering van ons huis bleek dat er alleen een groene coax kabel van Ziggo is aangelegd. Er is dus helemaal geen netwerkkabel van KPN aanwezig.

Ik ben nu al heel veel tijd kwijt om een aansluiting voor elkaar te krijgen maar dat is nog steeds niet gelukt. Wij hebben een z.g. noodpakket opgestuurd gekregen. Dit wordt gewaardeerd maar moet echt een tijdelijke oplossing zijn. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en willen graag dat de aansluiting gerealiseerd wordt.

 

Vraag:

1 Kan ik de Ziggo kabel gebruiken voor aansluiting van KPN

2 Wat kunt u voor ons betekenen, wij worden het meer dan zat en zijn teveel tijd kwijt aan dit gdoe.

1. Nee.

2. Je zal denk ik gewoon geduld moeten hebben. Er komen hier meer topics voorbij waar de Ziggo kabel al lang in huis ligt en dat KPN nog moet beginnen. 


Hoi @Marcel W. . Welkom op het forum.

Heel begrijpelijk dat je het wachten beu bent en zo'n noodpakket is behelpen. Als ik het verhaal zo lees is het wachten dus op KPNNetwerk. Ik weet uit ervaring dat dit soms erg lang kan duren. Tel daar de huidige crisis met al zijn beperkingen bij op en dan wordt het echt een kwestie van lange adem, helaas.

Ik kan proberen om na te kijken wat de status is. Kun jij je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


Hoi Erwin,

Ik heb mijn profiel aangepast.

Ik hoor graag.


Dank je, Marcel. Wat ik hier zie is een notitie van 2 april. Op die datum had je een monteur. Ik begrijp uit de notitie dat dit een monteur was die telefonisch met jou de boel besproken en nagekeken heeft. Klopt dit?

Deze monteur heeft ook intern gebeld voor navraag. Dat is wat in de notitie beschreven staat. Er was een ondergronds traject opgestart om de kabel afgemaakt te krijgen. Maar die hebben je weer doorverwezen naar mijnaansluiting.nl. Dat heeft in dit geval geen zin omdat het adressenregister op jouw adres al een lijn heeft staan. Waardoor een aanvraag via mijnaansluiting.nl afgewezen wordt. 

De mogelijke oplossingen die hier zijn aangegeven is dat er dan of via mijnaansluiting.nl een verplaatsing wordt aangevraagd. Wat vervolgens dan in de praktijk een aanleg zal worden. Of dat er contact wordt opgenomen met de aannemer die het werk tot nu toe gedaan heeft om deze te laten terugkomen. Hoe dat precies zit hangt ook af van of jij de eigenaar bent of een huurder. In welk geval de verhuurder er bij betrokken moet worden. En als jij de eigenaar bent, maar het geheel is onderdeel van een nieuwbouwproject, dan moet je waarschijnlijk bij de aannemer daarvan zijn.

De notitie eindigt met dat de monteur dit met jou gaat bespreken. Is dat ook gebeurt? En wat is er verder gebeurt tussen 2 april en nu?


*begin sarcasme*

Misschien kan topicstarter beter eerst ff een jaartje Ziggo nemen. Dan kan KPN in alle rust de aansluiting realiseren. Met een beetje geluk gaat dat lukken in 12 maanden…

*einde sarcasme*


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Ik hoop dat er op korte termijn een doorbraak komt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.