Skip to main content

Ik heb een verplaatsing aangevraagd van het KPN Isra punt van de voorgevel binnen naar de meterkast. (afstand 7 meter). Nu een offerte gekregen van Volker Wessels die dit willen doen voor 750 Euro… Wat een hoop geld voor een kabeltje van 7 meter! Is hier een andere oplossing voor?

 

 

 

Nee, denk ik niet. En zoveel geld is dit niet. Die kabel moet buiten uw woning in de tuin onder de grond opgezocht worden lijkt me? Gaat dit om glasvezel of koper?


Het gaat om koper en de kabel is zichtbaar bij de gevel..

 


Het gaat om koper en de kabel is zichtbaar bij de gevel..

Die moet dus binnen in huis los gemaakt worden, naar buiten getrokken worden, wat mogenlijk niet eens lukt omdat ie die misschien vast zit. Dan moet er een sleuf gegraven worden naar de plaats waar de meterkast zit. Wellicht moet daar nog een kraantje aan te pas komen. De kabel zal wel verlengt moeten worden. Waarbij de nieuwe kabel aan de oude gelast moet worden uiteraard zodanig dat er geen vocht in kan komen. Er moet bij de meterkast een nieuw gat door de muur geboord worden. Bij voorkeur onder de grond. En daarna moet alles nog dicht gegooid worden en binnen aangesloten worden. Daar zijn - als het mee zit - 2 of 3 werknemers gewoon een halve dag zoet mee. Die mensen lopen niet voor 5 euro per uur ofzo.


Helaas zijn dat leuke prijzen maar er kan veel werk in zitten. Zou u eens een foto van de kabel en isra willen maken en hier plaatsten?


En verlengen door de kruipruimte is dat geen optie? De meterkast zit immers midden in mijn woning..


Hoi @Jackapeldoorn, welkom op het forum!
Ik heb hier vanuit KPN helaas weinig aan toe te voegen.
Het laten verplaatsen gaat via de kabelbeheerder en www.mijnaansluiting.nl  waar je vermoedelijk de offerte vandaan hebt.