Skip to main content

KPN abonnement is beƫindigd, maar nieuwe provider start pas augustus, hoezo?

• July 1, 2025
  • 16 reacties
  • 146 keer bekeken

Ik ben overgestapt.kpn is mij te duur. Vandaag eindigt mijn abonnement bij kpn maar mijn nieuwe provider kan pas in aug gaan werken zo kreeg ik n bericht? Hoezo??

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• July 1, 2025

Dat moet je bij je nieuwe provider vragen.

Maak je gebruik van de overstapservice?Ā 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 1, 2025

Beste ​@van telfort naar kpnĀ heb je niet van de overstapservice (eventueel met nummerbehoud) gebruik gemaakt?

Zo nee dan kan dit gebeuren.

Ā 

Jazeker. Ik heb de overstapservice gebruikt met nr behoud. Kpn pikt nog ff n (duur) maandje mee??

• July 1, 2025

Zelfs zonder de overstapservice is er geen reden dat dit gebeurt. Je hebt dan wel met een maand opzegtermijn te maken. En als het via dezelfde verbinding loopt moet KPN de lijn wel eerst vrijgegeven.

​@van telfort naar kpnĀ ik neem aan dat je zelf een gewenste start datum hebt aangegeven heb je een lopend jaar contract?Ā 

Nee geen startdatum aangegeven .ik dacht 1 juli stopt m'n huidige abb. Dus va die datum naar andere. Hoezo opzegtermijn? T gaat om de euro s bij kpn..

• July 1, 2025

Nee geen startdatum aangegeven .ik dacht 1 juli stopt m'n huidige abb. Dus va die datum naar andere. Hoezo opzegtermijn? T gaat om de euro s bij kpn..

Als je per 1-7 had willen overstappen, had je uiterlijk 1-6 de overstap moeten regelen, want er is gewoon 1 maand opzegtermijn. Dat staat ook in de algemene voorwaarden.

šŸ‘Ž

• July 1, 2025

šŸ‘Ž

šŸ‘

• July 1, 2025

Hoezo opzegtermijn? T gaat om de euro s bij kpn..

Ja natuurlijk gaat het om de euro's bij KPN. Wat dacht je anders?Ā 

• July 1, 2025

Jouw nieuwe provider kon dan in theorie vanaf 1 juli leveren echter moet die nieuwe provider zich ook aanĀ de standaard maand opzegtermijn houden. Mede daarom is het wel gebruikelijk een opleverdatum aan te geven.

Ā 

Je contract periode eindigt je verbinding nog niet je zit wat dat betreft niet zonder verbinding.

Ā 

Ā 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 1, 2025

Naar welke provider ga je ​@van telfort naar kpnĀ ???

• July 1, 2025

Naar welke provider ga je ​@van telfort naar kpnĀ ???

Dat vroeg ik mij ook af, echter maakt dat geen verschil voor de opzegtermijn.

Alleen bij een overstap naar een kabel provider kan er eerder worden geleverd omdat het afzonderlijke netwerken zijn, maar dan nog heb je de opzegtermijn bij KPN.Ā 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@van telfort naar kpn. Welkom op de community!Ā Jammer dat je bent overgestapt omdat je KPN te duur vindt. Je zegt dat je abonnement bij KPN vandaag stopt, maar dat je van je nieuwe provider te horen hebt gekregen dat je pas in augustus gebruik kunt maken van hun diensten. Dat is erg vervelend. De overstapdatum wordt meestal bepaald door je nieuwe provider. Soms heeft dit te maken met een opzegtermijn of iets technisch. Het is het beste om contact op te nemen met je nieuwe provider om te vragen waarom het zo lang duurt.

Ā 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 3, 2025

Maar ​@Vikash van KPNĀ waarom is het bij KPN nu al gestopt, omdat ze van de andere partij door hebben gekregen dan de lijn opgelverd is/wordt???

Als KPN dat seintje van de andere partij niet gehad heeft, lijkt het me dat er bij KPN iets niets goed gaat met de overstap.

CC ​@van telfort naar kpnĀ 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@JanDĀ Ik kan helaas zelf niet achterhalen waarom het abonnement bij KPN op 1 juli is gestopt. ​@van telfort naar kpnĀ Daarvoor kan je het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice.Ā Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en zoekt dit dan verder voor je uit

Jazeker. Ik heb de overstapservice gebruikt met nr behoud.

Wat staat er in de bevestiging van de nieuwe providerĀ bij de overstapservice, die je daar hebt aangevraagd tijdens het bestellen van het abonnement. Heb je van KPN ook een mail ontvangen waarin staat dat jou nieuwe provider heeft aangegeven dat het abonnement moet worden opgezegd?Ā 

• July 3, 2025

Dus het jaar contract is wel beëindigd dat is vreemd. Want in principe loopt dat als maandabonnement door. Ik lees diverse tegenstrijdigheden. Hier is namelijk die overstapservice voor bedoeld dat de verbinding naadloos doorloopt, behalve dat bij dsl/koper of glasvezel de oude provider de lijn  vrij moet maken voor de nieuwe provider.