Skip to main content

Momenteel ben ik nog Telfort klant. Glazevezel+Tv+telefoon
Wat zou voor mij als (oud) Telfort klant de reden zijn om over te stappen naar KPN. De abonnementsprijzen bij KPN zijn een stuk hoger dan bij Telfort?

Op dit moment betaal ik als Telfort klant bij KPN:
Internet + TV  50/5 mb €45,00
Extra snelheid 50/50 mb €2,50
Pluspakket €9,99
1x extra actieve TV ontvangers €5,00
Bellen €2,50
Uitgebreid TV pakket GRATIS  

Actieve kortingen
Extra snelheid 50/50mb €-2,50 korting (Altijd)
Pluspakket €-9,99 (Altijd)

Totale Maandelijkse kosten bij Telfort  zijn  €52,50 per maand
Totale Maandelijkse kosten bij KPN zijn  €61,50 per maand (identiek pakket)

Waarom komt het dan in je op om over te stappen?


Ik heb momenteel een 50/50 mb verbinding. Ik zit er over te denken om naar 100/100mb te gaan. Dit kan alleen met een nieuw contact bij KPN. T


Ik snap em. Als je echt tegen problemen op loopt met je huidige snelheid kan ik me voorstellen dat je een wat hogere snelheid wil. Zo niet dan zou ik wachten tot na de overgang.


Ik heb momenteel een 50/50 mb verbinding. Ik zit er over te denken om naar 100/100mb te gaan. Dit kan alleen met een nieuw contact bij KPN. T

 

@KDN ik kan me vergissen je kan via Mijn Telfort gewoon  100/100 kiezen gaat je € 7,50 extra kosten.

Via Mijn Telfort onder Abonnement  via Abonnement wijzigen naar Extra's wijzigen dit zou geen reden mogen zijn om nu al naar KPN te gaan.

 


Ik heb momenteel een 50/50 mb verbinding. Ik zit er over te denken om naar 100/100mb te gaan. Dit kan alleen met een nieuw contact bij KPN. T

 

@KDN ik kan me vergissen je kan via Mijn Telfort gewoon  100/100 kiezen gaat je € 7,50 extra kosten.

Via Mijn Telfort onder Abonnement Extra's wijzigen dit zou geen reden mogen zijn om nu al naar KPN te gaan.

 

Ok Galdor. Bedankt dit lijkt inderdaad mogelijk te zijn. 


@KDN  Je hebt kans als je “Extra snelheid” ‘’Uit” neemt, je nu al of op niet al te lange termijn hetzelfde hebt als 50/50 abo. Met de 1Gbit optie bij KPN over een maand komen er vrij veel gradaties, mijn verwachting dat er wel iets versimpeld wordt. Eigenlijk gezien hoe T-Mobile Thuis zaken aanbiedt. 50/5 abo is voor DSL klanten, daar is Upload snelheid nu eenmaal wat beperkter. Maar voor glasvezel lijkt het me actief en strict knijpen van Upload kanaal tot 5Mbps weinig zinvol.

Maar hoe dan ook, KPN zal zaken/abo’s en mogelijkheden wel zo maken dat je uiteindelijk sowieso wel op KPN tarieven uitkomt, wat je hier nu ook wel ziet. Een vergelijk met een daadwerkelijke concurrent heeft meer zin.


@tmoesel en gij gelooft in sprookjes? Je denkt toch niet serieus dat KPN dat gaat aanbieden zonder een overstap naar het Hussel aanbod, uiteraard laat ik me graag positief verrassen diverse 50/5 klanten halen rond de 50/30.

De € 2,50 is omdat deze klant net als ik op de oude propositie zat waar 50/50 normaal was niet de terug gang naar 50/5 sinds 2016.


Hoi @KDN, welkom op het KPN forum. Als het op jouw adres mogelijk is, kan je bij je Telfort Thuispakket inderdaad ook de 100 Mbit/s optie toevoegen zoals Galdor al zegt. Daarvoor hoef je niet over te stappen naar KPN. Later dit jaar zullen alle Telfort Thuis pakketten automatisch naar KPN overgezet worden, daarbij zal je jouw huidige abonnement met bijbehorende voorwaarden behouden. Je kunt er daarbij vanuit gaan dat je de mogelijkheden die je hebt hetzelfde blijven en niet veranderen naar de mogelijkheden die KPN abonnementen hebben (denk bijvoorbeeld aan pairbonding en Fon).

Wanneer de Thuis pakketten precies over gaan is nog niet bekend, als het zo ver is zal er vanuit Telfort een bericht naar alle Telfort Thuis klanten worden gestuurd. Daarin zal ook worden beschreven wat er precies met jouw abonnement zal gebeuren. 


Wat op dit moment bekend is dat klanten van Telfort vanaf 1 mei 2020 niet meer kunnen verlengen 


Wat op dit moment bekend is dat klanten van Telfort vanaf 1 mei 2020 niet meer kunnen verlengen 

Dat is wel heel vers nieuws.


Die informatie is bij ons ook niet niet bekend, we hebben het daarom meteen even nagevraagd en ook verder in de organisatie komt de datum van 1 mei 2020 niet bekend voor. 

Het enige belletje wat 1 mei bij mij doet rinkelen, is van 2019. Toen sloten de Telfort winkels op 1 mei en werd het niet meer mogelijk om nieuwe Telfort (Thuis en mobiel) abonnementen af te sluiten.

Als er meer bekend wordt over de overgang van Telfort Thuis wordt dat natuurlijk gedeeld, op dit moment is er nog niets concreet qua data :slight_smile: