Skip to main content

Binnenkort maak ik een overstap naar KPN glasvezel Alles in 1. Alle Instructiefilmpjes gezien voor zelfinstallatie van de diverse produkten. Daarbij helaas niets gevonden over het gebruik van de Experia Box 10 Va in combinatie met de reeds aanwezige Mediaconverter, eerder geplaatst door T-Mobile/Guidion. Mijn vraag is of ik de te ontvangen Experia Box daadwerkelijk rechtstreeks op de reeds aanwezige mediaconverter kan aansluiten of dat ik het modem uitsluitend rechtstreeks kan aansluiten op het glasvezelkastje. Hartelijk dank  voor uw antwoord.

Ha @Ron K, welkom! Leuk dat je dit vraagt! Helaas (?) kan het modem alleen rechtstreeks op het glasvezelkastje aangesloten worden. Hopelijk beantwoord dit je vraag voldoende! :-)


Die zogenaamde "mediaconverter" is het glasvezelkastje of glasvezelmodem denk ik. En die moet door een KPN monteur vervangen worden door een andere.


Beste Marcia, In de eerste plaats hartelijk voor je antwoord. T-Mobile heeft bij plaatsing van hun mediaconverter wel een onderdeel (het printplaatje voorzien van de ingang ethernetkabel) uit het glasvezelkastje verwijderd. Ik hoop van harte dat de installatie volgende week dinsdag de 14e april goed verloopt. Zit op dat moment drie weken zonder Internet, Tv en Vast bellen, weliswaar door toedoen van T-Mobile maar toch. Vr. groeten, Ron


Beste Nick, Hartelijk dank voor je reactie. Die mediaconverter is geplaatst tussen het glasvezelkastje en het modem. Het zou kunnen dat die de rol overneemt van het glasvezelkastje, daaruit is een printplaatje verwijderd door T-Mobile. In het oorspronkelijke glasvezelkastje zit nu feitelijk alleen nog de binnenkomende kabel. Ik moet bekennen dat ik het spoor allang kwijt ben. Sommigen hebben over het plaatsen van een NT Kastje door KPN. Ik zie op Internet allerlei verschillende verhalen en vanwege het ontbreken bij mij van de nodige technische kennis ben ik er niet gerust dat de installatie "vlekkeloos" gaat verlopen. Nogmaals dank. Vriendelijke groeten, Ron


Er moet volgens mij gewoon een monteur komen. Is daargeen afspraak voor gemaakt?


Beste Nick, Nogmaals dank.voor je vervolg.

Eerst was het geen monteur, zelf installeren, toen wel een monteur, dit was de informatie van KPN zelf. Als ik hun bevestiging mag geloven komt er een monteur aan huis. Ikzelf denk ook dat er een monteur moet komen en dat het niet geoorloofd is om zelf aan dat glasvezelkastje te gaan zitten  "rommelen" of dat printplaatje mag terugplaatsen. Als er monteur komt is het geen probleem verwacht ik. Hij zal in het bezit zijn van extra hardware/materialen. Normaliter is het bij een overstap naar een andere provider ook geen probleem, dan loopt het allemaal geruisloos in elkaar over. Nu heb ik al twee weken geen enkel signaal en dat is best .…

KPN is best behulpzaam maar ook daar krijg ik helaas verschillende antwoorden. Je zou verwachten dat KPN dat proces op hun site zou beschrijven, zelf niet kunnen vinden. Vriendelijke groeten 

 

 

 

  


Hier komt zeker een monteur voor! Dat verloopt nu allemaal wat ingewikkelder in verband met Corona. Als jij je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), dan kijk ik graag met je mee. 


Beste Marcia 

Dank voor je reactie. Ik heb de postcode, huisnummer en klantennummer toegevoegd aan mijn profiel. 

Vriendelijke groeten 

Ron


Ik zie dat er inmiddels een afspraak gepland staat voor 14 april, klopt dat! De monteur neemt van tevoren telefonisch contact met je op hierover. Er wordt dan besproken waar hij moet zijn, of er zieke mensen in huis zijn (dan kan de afspraak niet door gaan) etc. Dat gaat dus helemaal in orde komen!


Beste Marcia,

Die afspraak staat inderdaad gepland voor 14 april a.s.

Goed om te horen dat er een monteur komt. Vanzelfsprekend  dat ie even overleg heeft, in eerste instantie natuurlijk over de thuissituatie  Toch net wat belangrijker dan een internetaansluiting. :wink: Kan ik tijdens het telefoontje ook nog even de technische kant van het verhaal met hem doornemen. 

Ik hoop echt dat het allemaal gaat lukken. Genoeg ellende met de huidige provider gehad de voorbije weken. Zinloze discussies en uitvluchten . Echt onvoorstelbaar, dat is ook de reden van mijn overstap naar KPN.  Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken en uitzoeken. Ook aan Nick83 dank voor het reageren. Beiden vriendelijke groeten, Ron


Het komt vast goed! Mocht je, nu of later, toch nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden 🙂.


Ik heb voorlopig liever geen vragen meer. :wink: Volgens mij is dat een goed teken plus hoogstwaarschijnlijk een werkende Internetverbinding. Nogmaals dank. 

Groetjes 

Ron


Beste Marcia,

Gelukkig geen vragen meer. Alles werkt naar tevredenheid. Monteur heeft oude mediaconverter van T-Mobile vervangen. Reeds aanwezige glasvezelkastje hierop aangepast/geüpgraded. (Is juiste spelling :wink:) Kortom opluchting. Vr. groeten, Ron


Wat ontzettend fijn! Leuk dat je het nog even liet weten 🙂.