Skip to main content

Hallo, we hebben de internet dienst, deze blokkeert mijn studieplatform www.crehana.com, (het gebeurt alleen bij KPN) alsjeblieft, ik hoop dat je dit kunt oplossen, bedankt!

Het lijkt erop dat Crehana zelf de block uitvoert en niet KPN:

 

Why have I been blocked?

This website is using a security service to protect itself from online attacks.

 

Bij Crehana navragen dus


Ik zie inderdaad een melding van CloudFlare, een 'webfirewall' die zijn hebben geactiveerd.

Dus doe een melding bij Crehana.


Het is vreemd, want bij andere diensten en operators (BEN) kun je normaal binnenkomen.


Het is vreemd, want bij andere diensten en operators (BEN) kun je normaal binnenkomen.

Waarom is dat vreemd dan? 


Het lijkt erop dat heel kpn geblockt is door die site inderdaad.

En niet alleen het vaste netwerk. Zelfs via het mobiele! Want met de laptop daarop kom ik er ook niet op.

KPN mag deze site wettelijk niet blokkeren (vrij verkeer enzo), dus dit moet bij de site zelf zitten.


KPN mag deze site wettelijk niet blokkeren (vrij verkeer enzo), dus dit moet bij de site zelf zitten.

Dat is een beetje kort door de bocht, want vergeet niet dat KPN na uitspraak van een rechter toch een hoop torrent-sites geblokkeerd heeft. Maar KPN mag zelf geen beslissingen nemen om een site te blokkeren. Daar komt het op neer.

Ik ben geen gebruiker/klant van Crehana, maar ik heb ze wel even een bericht gestuurd met de vraag over deze blokkade.


Het is vreemd, want bij andere diensten en operators (BEN) kun je normaal binnenkomen.

Niets vreemd aan, bij Cloudflare kun je blokkeren op verschillende manieren. Een enkelvoudige IP Adres, een subnet, alle subnets die de ISP gebruikt door gewoonweg te blokkeren op ASN of zelfs op basis van land of continent.

Omdat KPN volledig geblokkeerd lijkt te worden, lijkt het er hierbij op dat ze blokkeren op ASN level d.w.z. alle ipadressen zowel IPv4 als IPv6 worden dan geblokkeerd tot de beheerder van het betreffende Cloudflare account (Crehena dus) deze blokkade verwijderd.

 

 

Of te wel, je zult moeten aankloppen bij Crehena die de IP Adressen van KPN uitsluiten om hun website te bezoeken.


Ik krijg op Google alleen maar SPAANS talige hits op die site??? 🤔😑.

Ook onder www.crehana.com staat een Spaanse tekst...


Probeer eens een andere dns op je apparaat. 

Uitleg zie hier (consumentenbond).

https://www.consumentenbond.nl/internet/alternatieve-dns-instellen 

(noteer wel even de huidige instelling of maak er een screenshot van)


 

Andere DNS heeft geen zin Peter, gebruik hier sowieso nimmer de DNS servers van KPN.

Of je nu de DNS server van KPN gebruikt, Google, Cloudflare, Quad9… het domein verwijst naar het zelfde IP Adres bij Cloudflare en die schotelt hoe dan ook weer dezelfde melding op je scherm.

Dit is gewoon iets dat Crehana moet wijzigen bij Cloudflare anders blijft die blokkade gewoon van kracht. Als in:

kpn@fiber:~# dig A www.crehana.com

;; ANSWER SECTION:
www.crehana.com. 120 IN A 172.67.75.12
www.crehana.com. 120 IN A 104.26.13.235
www.crehana.com. 120 IN A 104.26.12.235

;; Query time: 24 msec
;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)
;; WHEN: Wed Nov 29 20:39:01 CET 2023
;; MSG SIZE rcvd: 92

 

kpn@fiber:~# dig A www.crehana.com @208.67.222.222

;; ANSWER SECTION:
www.crehana.com. 300 IN A 104.26.12.235
www.crehana.com. 300 IN A 104.26.13.235
www.crehana.com. 300 IN A 172.67.75.12

;; Query time: 16 msec
;; SERVER: 208.67.222.222#53(208.67.222.222)
;; WHEN: Wed Nov 29 20:39:09 CET 2023
;; MSG SIZE rcvd: 92

kpn@fiber:~# dig A www.crehana.com @9.9.9.9

;; ANSWER SECTION:
www.crehana.com. 300 IN A 172.67.75.12
www.crehana.com. 300 IN A 104.26.12.235
www.crehana.com. 300 IN A 104.26.13.235

;; Query time: 28 msec
;; SERVER: 9.9.9.9#53(9.9.9.9)
;; WHEN: Wed Nov 29 20:40:49 CET 2023
;; MSG SIZE rcvd: 92

 

Zoals je ziet, achter "www.crehana.com.        300     IN      A       ” zijn de IP-Adressen allen identiek. De blokkade wordt dan dus ook door Cloudflare geserveerd, niet door een DNS Server.


Nog één schot dan @GerritS76 . VPN gaat ook niet helpen voor nu? Bijvoorbeeld Proton VPN. Gratis voor ‘Nederland'.

Of ‘anoniem browsen’ venster? (incognito)


Nog één schot dan @GerritS76 . VPN gaat ook niet helpen voor nu? Bijvoorbeeld Proton VPN. Gratis voor ‘Nederland'.

 

Zou de topic-starter even moeten proberen, niet geschoten is altijd mis.

Ik heb vanmiddag voordat ik reageerde even gekeken of het via de TOR Project werkte, maar ook die zijn geblokkeerd. Misschien dat een VPN het oplost.

Een check via enkele VPS'jes en een server (in diverse landen) toonde mij dat de website het dan wel doet, dus het lijkt KPN specifiek te zijn.

 

Of ‘anoniem browsen’ venster? (incognito)

Anoniem browsen (incognito) veranderd niets in je KPN IP Adres. Aan Cloudflare zelf ligt het overigens ook niet, een aantal van mijn sites bevinden zich ook achter de CDN/Firewall van hen, en deze werken gewoon nog.