Skip to main content

Hallo allemaal,

ik heb sinds vandaag een KPN abonnement, en probeer de Box 12 aan te sluiten. Tot nu toe gaat alles goed, behalve wanneer ik aankom bij deze hel:

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Het admin wachtwoord dat achterop mijn box staat werkt niet. Ik heb:

  • het 5 keer opnieuw ingevuld
  • Mijn wifi wachtwoord geprobeerd
  • De modem gereset (Met en zonder WAN aansluiting)
  • een pentagram getekend en gebeden tot satan
  • Bovenstaande stappen herhaald

Ik ben ten einde raad, en heb deze forums afgestruind naar een oplossing. Misschien kan iemand mij hiermee helpen.

Michael

Hallo @michaelvlaar 

Het Admin password op het etiket geeft vaker problemen. Het is soms lastig te lezen en bevat speciale karakters zoals ‘ “^. Probeer de QR code te scannen met je smartphone. Die bevat ook alle info die leesbaar op het etiket staat. Knip en plak het juiste gedeelte en gebruik dat bij het inloggen. Dan weet je zeker dat je geen typ (en lees)fouten maakt.

 


Dit heeft gewerkt. Dank!


Mijn admin password kpn box 12 werkt niet. Vandaag modem omgeruild voor een box12, ik wil de dhcp aanpassen, password dat achterop staat werkt niet. Alle bovenstaande tips geprobeerd. Iemand nog een idee?

 


Mijn admin password kpn box 12 werkt niet. Vandaag modem omgeruild voor een box12, ik wil de dhcp aanpassen, password dat achterop staat werkt niet. Alle bovenstaande tips geprobeerd. Iemand nog een idee?

 

Wat wil je aan de dhcp aanpassen dan? De pool kun je aanpassen. Maar het subnet niet. Het blijft 192.168.2.x, dat is niet te veranderen. 

Maar hoe dan ook, inloggen zou moetten lukken. Heeft u het ding al eens gereset? Geprobeerd vanaf een ander apparaat? 


In de dhcp wil ik een vast adres toekennen aan een printer. Alle tips uitgeprobeerd, resetten heeft geen resultaat. Wachtwoord op de acherkant van de box gecontroleerd, ook in een tekstdocument gezet, en er zijn 10 karakters. Ook geprobeerd van af mijn iphone, werkt ook niet.


In de dhcp wil ik een vast adres toekennen aan een printer. Alle tips uitgeprobeerd, resetten heeft geen resultaat. Wachtwoord op de acherkant van de box gecontroleerd, ook in een tekstdocument gezet, en er zijn 10 karakters. Ook geprobeerd van af mijn iphone, werkt ook niet.

De qr code ook geprobeerd? En daarbij dan de uitkomst met kopiëren en plakken in het invoer veld gezet?


Is al geprobeerd, geen resultaat

 


Bij resetten houd u de reset knop minimaal 15 seconden vast met een paperclip?


Dat was het dus, ik heb nu toegang tot het modem. Ik had de reset al eerder gedaan, maar geen 15 sec. 10 sec is dus te kort. Bedankt voor de gedane moeite Nick83. Maar wat de oorzaak geweest is?


“Reset” for 15sec worked for me too


Hi,

Bij mij werkt niets: 10 digit password van sticker overnemen niet, password uit qr niet, 15sec reset niet. Kom er gewoon niet in…

Is dit al eerder gebeurt?

Gr Ruben


Een reset laad alleen de software uit de Rom en laat de instellingen staan. 

Een harde reset (fabrieksinstellingen) zet ook de login gegevens terug. Misschien heb je wel een Box 12 ontvangen die van een klant is teruggekomen en niet is gereset. Zal niet de eerste keer zijn. 

Hoe die harde reset moet staat hier bij punt 2. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Dat van die 10 minuten is natuurlijk maar een greep, maar wel wachten tot alle lampjes op de Box 12 weer in hun ready state staan.  


Goedenavond,

Ik heb dus ook dat mijn admin password niet werkt. Al reset gedaan meerdere keren 15 sec. Stekkerbuit stopcontact gehad,  bog een x reset gedaan. Cpoy and paste vd qr ook al gedaan. Ik weet niet meer wat te doen. Wil graag extra wifi maar dan met 2.4 ipv 5 want mn wasmachine kan niet meer op afstand bediend, meerdere led connect lampen niet, video deurbel.

Zou toch niet zo kunnen zijn dat ik super Wifi moet hebben wat ook nog niet eens super geweldig werkt voor boven, dat ik mijn apparaten ook niet meer kan gebruiken  waar ze voor gemaakt zijn. 


Hallo,

Dank voor jullie uitgebreide informatie.
Wat te doen als bovenstaande allemaal niet werkt?

 

 


@MaaikeD7 en @Le-o-nie jullie hebben beiden de reset gedaan door de reset knop minimaal 15 seconden ingedrukt te houden, en vervolgens in geprobeerd te loggen met de code die je via de QR te zien krijgt? 


Ja dat heb ik gedaan, 15 sec reset,  zelfs stekker al een keer uit stoocontact gehad 30 sec. Daarna dus via de qr code copy paste gedaan. Heb zelfs nog op afstand laten resetten en gaf aan dat het succesvol was gereset. Daarna expres weer via de qr code copy en paste alleen de admin password wat ook achter op gwn stond ingevuld. Nog steeds niks.  Ik denk dat ik ze morgen maar gewoon even bel


Hebben jullie SuperWiFi's? Of Experia WiFi's? Koppel die dan eens af. En trek de stekker uit het stopcontact. Probeer dan nogmaals de KPN Box te resetten en daarna in te loggen.

Probeer ook eens om het ding te laten resetten door KPN via deze link:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm


Ja hier super Wifi. Maar idd zal dat eens proberen ze los te halen en dan inloggen. Dank je


Klopt.

Dat heb ik ook.


@Nick83 alles gedaan wat je zei. Stekkers eruit, wifi punten vd stroom en nog steeds niet weer erin. Router +30sec van stroom daarna weer aangezet, wachten tot alles t weer deed. Reset gedaan met paperclip +15sec. Geprobeerd in te loggen met copy and paste admin password. 3n nog steeds de melding "wrong login information" om moedeloos van te worden. Ben geneigd die hele wifi punten plus router retour te sturen en de oude box weer en de 2.4 weer te nemen


@Nick83 en via de link die je er hebt staan, resetten ook al gedaan. Daarna via qr etc nog steeds niks😒


Nouuu zooo he he. T is gelukt heb een extra wifi op 2.4 mm wasmachine kan weer met telefoon bediend worden op afstand. Wat zeer handig is voor mijn bijna 17 jarige puber die wanneer t hem uitkomt en mij niet, zijn was wil doen. Dan kan ik m instellen op afstand en hoeft hij m alleen aan te zetten. Videodeurbel kan ook geïnstalleerd. Lampen kunnen weer.😁

Wat ik gedaan heb is het volgende. Onder aan deze pagina staan "gerelateerde onderwerpen"

Deze link aangeklikt :  KPN Box 12 Admin inloggen wachtwoord werkt niet

Daar had DeanJ een vraag waarop JanD met een link reageerde en die deed t wel en kon ik wel op inloggen. Weliswaar onbeveiligd gsf mijn telefoon aan  maar  tis gelukt. 

Dank voor alle reacties en hulp🙏🏻


Wat goed @MaaikeD7! En super dat je dit hier deelt. Dit klinkt bekend, ik vermoed dat het deze link is: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ . Zou jij die ook willen proberen @Le-o-nie? Benieuwd of het dan wel lukt. 


Ga ik morgen even proberen. Wanneer ik nu de WiFi eruit gooi is het huis te klein. 😱

mik laat t jullie weten.


Nouuu zooo he he. T is gelukt heb een extra wifi op 2.4 mm wasmachine kan weer met telefoon bediend worden op afstand. Wat zeer handig is voor mijn bijna 17 jarige puber die wanneer t hem uitkomt en mij niet, zijn was wil doen. Dan kan ik m instellen op afstand en hoeft hij m alleen aan te zetten. Videodeurbel kan ook geïnstalleerd. Lampen kunnen weer.😁

Wat ik gedaan heb is het volgende. Onder aan deze pagina staan "gerelateerde onderwerpen"

Deze link aangeklikt :  KPN Box 12 Admin inloggen wachtwoord werkt niet

Daar had DeanJ een vraag waarop JanD met een link reageerde en die deed t wel en kon ik wel op inloggen. Weliswaar onbeveiligd gsf mijn telefoon aan  maar  tis gelukt. 

Dank voor alle reacties en hulp🙏🏻

 

Dit is waar ik nu aan toe ben. 

hoe heb je jou wifi op 2.4 gekregen? Ik kan alleen zien aan of uit en niet hoe ik kan kiezen. Ben echt een digibeet.