Het admin wachtwoord dat achterop mijn box staat werkt niet. Ik heb:
het 5 keer opnieuw ingevuld
Mijn wifi wachtwoord geprobeerd
De modem gereset (Met en zonder WAN aansluiting)
een pentagram getekend en gebeden tot satan
Bovenstaande stappen herhaald
Ik ben ten einde raad, en heb deze forums afgestruind naar een oplossing. Misschien kan iemand mij hiermee helpen.
Michael
Beste antwoord door Sanne van KPN
Even een korte samenvatting om een duidelijk antwoord bovenaan te hebben staan voor de toekomstige meelezers. Allereerst:
RBxx schreef:
Het Admin password op het etiket geeft vaker problemen. Het is soms lastig te lezen en bevat speciale karakters zoals ‘ “^. Probeer de QR code te scannen met je smartphone. Die bevat ook alle info die leesbaar op het etiket staat. Knip en plak het juiste gedeelte en gebruik dat bij het inloggen. Dan weet je zeker dat je geen typ (en lees)fouten maakt.
Via deze link kun je ook inloggen: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/. Gebruik daarnaast Microsoft Edge of Mozilla Firefox om in te loggen. Google Chrome gaat vaak mis.
Een uur zitten knoeien. Uiteindelijk Edge geopend en voila kan zo inloggen. Inloggen lijkt in Chrome niet te werken. 🤔
Hier exact hetzelfde, alles geprobeerd: wachtwoord over typen, QR code scannen, Factory reset uitvoeren. Niets werkt.
Tot ik jouw comment zag, en het in Edge probeerde op mijn werk laptop…
Hier mag wel een sticky over aangemaakt worden (of het probleem gewoon oplossen), dat je met Chrome (zowel op PC als Android) niet kan inloggen op de router.
Na twee middagen frustratie en haren uitrukken… Gebruik NIET google Chrome om in te loggen op je modem, maar edge. Chrome werkt niet!! Zie ook een van de replies hierboven.
A
Anonymous
0 reacties
3 december 2022
Macatar schreef:
LET OP LET OP LET OP!!!!!
Na twee middagen frustratie en haren uitrukken… Gebruik NIET google Chrome om in te loggen op je modem, maar edge. Chrome werkt niet!! Zie ook een van de replies hierboven.
Hallo @Macatar werkt perfect via Chrome met de aangepaste inlog zoals hieronder:
Even een korte samenvatting om een duidelijk antwoord bovenaan te hebben staan voor de toekomstige meelezers. Allereerst:
RBxx schreef:
Het Admin password op het etiket geeft vaker problemen. Het is soms lastig te lezen en bevat speciale karakters zoals ‘ “^. Probeer de QR code te scannen met je smartphone. Die bevat ook alle info die leesbaar op het etiket staat. Knip en plak het juiste gedeelte en gebruik dat bij het inloggen. Dan weet je zeker dat je geen typ (en lees)fouten maakt.
Via deze link kun je ook inloggen: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/. Gebruik daarnaast Microsoft Edge of Mozilla Firefox om in te loggen. Google Chrome gaat vaak mis.
Hallo @Macatar werkt perfect via Chrome met de aangepaste inlog zoals hieronder:
Nou, ik heb het net getest, maar die link doet het bij mij echt niet in chrome. 🙃
A
Anonymous
0 reacties
3 december 2022
Macatar schreef:
JanD schreef:
Macatar schreef:
LET OP LET OP LET OP!!!!!
Oplossing: Gebruik een andere browser (Edge of Firefox), maar niet Google Chrome. Dit werkt zowel op de PC als op de smartphone niet.
Ik zie dat andere mensen het al aangegeven hebben, maar wilde dat even bevestigen. Ik heb zelf ook veel te lang gestoeid en de router te vaak moeten resetten voordat ik hierachter kwam.
Extra informatie die misschien handig kan zijn voor de KPN medewerkers:
Wanneer ik mijn router factory reset, lukt het me wel héél kort (binnen 5 minuten of minder) om in te loggen met Chrome. Als ik het ná die tijd probeer, krijg ik de melding “Wrong login information”. Ik weet 100% zeker dat ik het juiste wachtwoord invul. Ik heb hetzelfde wachtwoord vaak genoeg getest met andere browsers.
Oke mensen, ik had dus ook het probleem dat ik niet in kon loggen op mijn nieuwe kpn modem. Bovenstaande tip was de oplossing, gebruik NIET Google chrome om in te loggen, de pagina wordt niet goed weergegeven en login werkt niet. Met Microsoft Edge werkte het inloggen wel. Ik heb dan ook het modem niet hoeven resetten.
Inderdaad, ik had hetzelfde probleem. Na het lezen van de antwoorden op het forum, ontdekte ik, dat het van de browser afhankelijk kan zijn. Op Edge had ik direct succes. Ik kan alles nu weer instellen, zoals ik het wil. Uiteraard heb ik het admin-paswoord, zoals op de sticker staat, gewijzigd in een -voor mij- “onthoudbare” uitdrukking. Dank aan Ruud.
Ook ik kan bovenstaande beaamen: Chrome werkt niet. Na veel frustratie hier terecht gekomen, in mijn geval was Safari de oplossing. Tenenkrommend slecht dat dit kan bij zo’n groot bedrijf als KPN...
Ook ik kan bovenstaande beaamen: Chrome werkt niet. Na veel frustratie hier terecht gekomen, in mijn geval was Safari de oplossing. Tenenkrommend slecht dat dit kan bij zo’n groot bedrijf als KPN...
Het ligt niet alleen aan KPN, Google Chrome werkt op meer login pagina's niet, zeker in combinatie met een tweede authenticatie. Zoals bij Cloudflare.com.
Net een “nieuw” modem gehad, wachtwoord werkte niet. Harde reset hielp. Mooi dit, ik heb dus een oud modem met alle instellingen die een andere klant ingesteld had. Wat nu als die klant DMZ ingesteld had en andere instellingen die mijn netwerk als zakelijke klant onveilig maken? Had ik niet geweten als ik niet zelf wat zaken wilde instellen op het modem. Kan eigenlijk echt niet...
Net een “nieuw” modem gehad, wachtwoord werkte niet. Harde reset hielp. Mooi dit, ik heb dus een oud modem met alle instellingen die een andere klant ingesteld had. Wat nu als die klant DMZ ingesteld had en andere instellingen die mijn netwerk als zakelijke klant onveilig maken? Had ik niet geweten als ik niet zelf wat zaken wilde instellen op het modem. Kan eigenlijk echt niet...
Dit is inderdaad slordig, het kan voorkomen dat een modem bij een andere klant terechtkomt. Milieubewuster en financieel logisch. Echter hoort een modem altijd gereset te worden, daar ging iets niet goed. Waarvoor mijn oprechte excuses.
Firefox (incl incognito) en Chrome (incl prive-modus) werken van tijd tot tijd niet. Wachtwoord klopt.
Ik probeer in alle vier varianten in te loggen maar hij geeft fout wachtwoord.
Na een paar minuten lukt het ineens wel, steeds met hetzelfde wachtwoord.
Dit vind ik ook vreemd, ik neem aan dat je dit dan kopieert en plakt? Om zeker te zijn dat het wachtwoord hetzelfde is. Lukt het in Edge wél goed en met de link die Jan heeft gedeeld? Hieronder de link nog een keer.
JanD schreef:
Hallo @Timo Vos probeer het eens via onderstaande link:
Mijn admin password kpn box 12 werkt niet. Vandaag modem omgeruild voor een box12, ik wil de dhcp aanpassen, password dat achterop staat werkt niet. Alle bovenstaande tips geprobeerd. Iemand nog een idee?
Wat wil je aan de dhcp aanpassen dan? De pool kun je aanpassen. Maar het subnet niet. Het blijft 192.168.2.x, dat is niet te veranderen.
Maar hoe dan ook, inloggen zou moetten lukken. Heeft u het ding al eens gereset? Geprobeerd vanaf een ander apparaat?
zie bovenin in deze thread… andere toegangspad werkt het wel …. Ik had dezelfde problemen met mijn eigen wachtwoord. Die onbeveiligde toegang werkt super
Admin wachtwoord klopt niet, internet valt doorlopend uit (modem lijkt regelmatig te resetten). Oude spullen maar weer teruggezet. Partijtje hopeloos dus.
A
Anonymous
0 reacties
9 januari 2023
Hallo @NicoRo probeer het eens via onderstaande link:
Firefox (incl incognito) en Chrome (incl prive-modus) werken van tijd tot tijd niet. Wachtwoord klopt.
Ik probeer in alle vier varianten in te loggen maar hij geeft fout wachtwoord.
Na een paar minuten lukt het ineens wel, steeds met hetzelfde wachtwoord.
Dit vind ik ook vreemd, ik neem aan dat je dit dan kopieert en plakt? Om zeker te zijn dat het wachtwoord hetzelfde is. Lukt het in Edge wél goed en met de link die Jan heeft gedeeld? Hieronder de link nog een keer.
JanD schreef:
Hallo @Timo Vos probeer het eens via onderstaande link:
Ik had dit probleem dus ook dat ik niet meer kon inloggen en ik had ook stroomstoringen gehad.
En ik meende mij te herinneren dat er ooit een monteur hier er ook niet uitkwam.
Dus ik dacht….laat ik eens KPN bellen….toen hadden ze een reset gedaan…
Ik kon niet inloggen en ik werk altijd via chrome..
Ik belde opnieuw en toen zei die medewerker na wat uit te zoeken, ow we sturen een nieuwe router op en dan kan je die omwisselen…
Deze ligt al bij Primera klaar maar ik ben er nu achter dat mijn inlog via Edge prima werkt met mij eigen password...ondanks die harde resets en stroomstoringen….nou ja haha
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.