Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 blokkeert af en toe bepaalde sites

• January 13, 2025
  • 5 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik heb sinds een paar maanden een KPN aansluiting met een KPN Box 12.
Achter de Box 12 heb ik twee routers als Accespoints toegevoegd. Nu merk ik regelmatig dat ik op diverse laptops bepaalde (steeds verschillende?) sites niet kan benaderen. Geen obscure sites, gewoon www.ah.nl of www.speedtest.net en zo. Openstaande websites blijven gewoon werken, dus internet verbinding en wifi verbinding lijken nog te werken. Als ik mijn Box 12 reset werkt het weer.
Soms, als ik de laptop reset, werkt het ook. Soms werk overschakelen van wifi naar bedraad even.
Gisteren avond had ik ook geen verbinding met de TV module als ik de NPO start wil gebruiken. Internet blijft gewoon actief als b.v. Netflix start.
Wat kan dat zijn?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 13, 2025

Log eens in op de v12 en dan onder internetverbinding/ipv6 ipv6 uitzetten en het een weekje aankijken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Helaas, geen verbetering.

Groeten

Bob.

• January 13, 2025

Als je die 2 routers uitzet, werkt het dan wel normaal? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@BvdPutten Hi Bob, we denken hier in de community graag mee.

Het inloggen op je modem en uitzetten van iPv6 is wel gelukt? En heb je de tip van Marlon nog gezien en geprobeerd? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2025

Het inloggen op je modem en uitzetten van iPv6 is wel geluk maar heeft geen positief effect. De tip van Marion heb ik ook uitgevoerd en langzaam alles 1 voor 1 weer aangesloten. Tot nu toe werkt het (nog..). Ik merkte dat een tp-link powerline adapter die ik gebruik wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Die is er nu tussenuit en in plaats van die adapter heb ik op 1 van de accespoint nu een wifi router zitten in de repeater mode. Zien of dat blijft werken.
Ik heb wel de indruk dat de Box 12 snel ‘in de gordijnen zit’ als er wat vreemds gebeurd..