Skip to main content

In de eerste verdieping heb ik last van slechte wifi-signaal. Daarom wil ik een wifi versterker aanschaffen. Ik beschik over een KPN box v12 en ben van plan om Experia wifi-versterker (zie onderstaande afbeelding) te kopen. Ik vraag me alleen af of dit geschikt is voor KPN box 12. 

 

Link naar dit product https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=700 


@Nieuwe_Gebruiker

Ja hoor dat gaat prima samen !!!

Pak er dan wel meteen twee aangezien de wifi in Box12 dan moet worden uit gezet en daarvoor in de plaats een van deze versterkers komt.

LET OP : Ze dienen ook beide bekabeld te zijn.


@tonymelony Bedankt voor uw snelle reactie! Kan ik ergens misschien een uitleg vinden over hoe ik deze kan aansluiten?


@tonymelony Bedankt voor uw snelle reactie! Kan ik ergens misschien een uitleg vinden over hoe ik deze kan aansluiten?

Er valt eigenlijk ook niets uit te leggen: stekker in het stopcontact, utp kabel aansluiten en klaar.


Hoi @Nieuwe_Gebruiker. Welkom op het KPN Forum. Ik lees dat je een slecht wifi verbinding hebt. Heb je de Wifi Manager al doorlopen? Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Wellicht verhelpt dat het probleem al.


@Vikash  Bedankt voor je aandacht! Dit heb ik inderdaad doorlopen. Het resultaat daarvan is terug te zien in onderstaande afbeelding. Bovendien heb ik, als het goed is 100 Mb als download snelheid (volgens mijn contract), maar ik krijg 17 Mb via KPN test pagina (afbeelding toegevoegd). Sinds afgelopen zaterdag ben ik aan het communiceren met KPN-klantenservice en moet afwachten. Sinds tien dagen heb ik dit abonnement en heb enorm spijt van mijn overstap naar KPN!

 

Download snelheid:

 

Daarnaast wordt het wifi signaal af en toe verdwenen uit mijn wifi lijst. Dit gebeurt niet alleen op mijn laptop, maar op alle andere apparaten. En soms gaan alle lampjes van de router/modem uit en gaan over ongeveer 10 seconden weer aan. Dit is heel vervelend, vooral in de tijd van thuiswerken, omdat ik iedere keer uit de meeting/vergadering word gegooid.  


@Nieuwe_Gebruiker

Kan jij inloggen in je V12 ?

Maak dan eens een screenshot van je log files (bevind zich onder MAINTENANCE) 

Heb je glasvezel ?


@tonymelony Nee, ik heb geen glasvezel. 

screenshot van log files:

 


Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel meer snelheid? Wat zegt deze site over uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


En mijn contract geeft aan dat download snelheid 100 Mb is! Hoe kan dat nou!


Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel meer snelheid? Wat zegt deze site over uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Zou je op deze pagina jouw postcode en huisnummer willen invullen? Ik ben benieuwd wat de maximale snelheid is op jouw adres. In de laatste afbeelding die je deelt in dit topic gaat het over jouw wifi verbinding in huis. Jouw abonnementssnelheid is 100 Mbit/s. Dat betekend dat je bekabeld in de buurt van deze snelheid zou moeten komen als dat haalbaar is op jouw adres. Wil je eens een netwerkkabel tussen jouw pc/laptop en Experiabox plaatsen en een speedtest uitvoeren? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. Laat je ook gelijk jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter in jouw KPN Forum profiel? Dan kan ik het ook verder voor je uitzoeken.