Skip to main content

Vannacht is mijn recent ontvangen KPN Box 12 ‘vastgelopen’. Ik heb er even geen andere omschrijving voor - alle lampjes waren aan, ook op de NT maar daar knipperde niets terwijl die anders ineen hoge frequentie knipperen. Ook op mijn switches knipperde niets en ik had geen wifi. Ik kon de KPN Box niet bereiken via de web-interface.

Ik heb de KPN Box uit en aan gezet en toen werkte alles weer. Toe ik probeerde in te loggen op de KPN Box kreeg ik de melding dat het wachtwoord gereset was naar het default wachtwoord wat op achter op het kastje staat. Vervolgens krijg ik het scherm voor het maken van een nieuw wachtwoord. Ik voer een ander wachtwoord in en krijg de melding dat het wachtwoord niet veranderd kan worden. Als ik weer probeer in te loggen krijg ik de melding dat er te veel inlog pogingen zijn gedaan.

 

10 minuten gewacht en alles nogmaals geprobeerd en nu lukt het gelukkig wel en heb ik en nieuw wachtwoord en kan ik inloggen op de My Modem pagina.

 

Ik ben er niet gerust op. Is er vannacht een poging gedaan het modem te hacken?

Sjoerd van Staveren

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Wees gerust..Vanacht heeft een modem update plaatsgevonden en wat je beschrijft is wat er dan gebeurt.Hier precies hetzelfde gebeurt :wink:


Waarschijnlijk was die bezig met updaten. Dat kan zomaar een uur duren ofzo.


Wees gerust..Vanacht heeft een modem update plaatsgevonden en wat je beschrijft is wat er dan gebeurt.Hier precies hetzelfde gebeurt :wink:

Bedankt, dat is enerzijds goed om te horen, anderzijds was het leuk geweest als KPN daar vooraf een berichtje over had gestuurd. 

Ik heb een Google Home wekker van Lenovo en die was dus vanmorgen helemaal van slag. Daar merkte ik aan dat er iets aan de hand was. Gelukkig hoefde ik niet op tijd ergens te zijn ;)


Een wekker die van slag is als die geen WiFi heeft, die moet je in de kliko gooien. En dan gewoon een nieuwe kopen. Een normale die überhaupt geen WiFi heeft.


Wees gerust..Vanacht heeft een modem update plaatsgevonden en wat je beschrijft is wat er dan gebeurt.Hier precies hetzelfde gebeurt :wink:

Bedankt, dat is enerzijds goed om te horen, anderzijds was het leuk geweest als KPN daar vooraf een berichtje over had gestuurd. 

Ik heb een Google Home wekker van Lenovo en die was dus vanmorgen helemaal van slag. Daar merkte ik aan dat er iets aan de hand was. Gelukkig hoefde ik niet op tijd ergens te zijn ;)

Ik heb gister wel een sms je gehad dat deze nacht de update plaats ging vinden..

Maar ben blij dat je gerustgesteld bent :v_tone5:


Een wekker die van slag is als die geen WiFi heeft, die moet je in de kliko gooien. En dan gewoon een nieuwe kopen. Een normale die überhaupt geen WiFi heeft.

Ik denk dat prima zelf kan bepalen wat voor wekker ik gebruik.


Ik heb inderdaad een sms gehad zie ik nu. Ik gebruik nooit sms en had de meldingen voor die app op mijn telefoon uit staan. Toch maar weer aangezet.