Skip to main content

KPN box 12 instellingen verdwijnen meermaals, 2 versterkers zijn niet meer te vinden en staan op rood. 
Ik ben het ook wel zat eigenlijk. Ik ben overgestapt naar KPN omdat ik dacht betere en stabieler internet te hebben. Nou, niet dus.

Welke instellingen heeft u gemaakt op de KPN Box? En welke versterkers heeft u? SuperWiFi's? 


Ik heb zelf niks gedaan, 4 maanden geleden is een monteur geweest.
Ik heb 2 SuperWifi’s en die zijn destijds ook prima aangesloten. Ik snap niet dat uit het niets ineens alles verdwijnt. Als ik nu de thuis-app start is er niks meer te zien van deze SuperWifi’s en ook de netwerknaam die mijn gezin gebruikt is er niet meer.

 


Bij de SuperWiFi's is er minimaal 1 bekabeld aangesloten blijven op de KPN Box? En ook die word rood?


Ja, de bekabelde Superwifi is rood (en logischerwijs de draadloze ook)
Ik heb wel wifi omdat ik dichtbij de router zit, maar dat die 2 Superwifi’s ‘verdwijnen’ is raar.

Vorige week was ook ‘alles weg’, niet rood, maar oranje of paars. 
Toen ik de draadloze SUperwifi bij de router met een kabel aansloot ging ie ineens updaten, en die andere vervolgens hetzelfde. Daarna deed alles het weer.

nu dus ineens alles rood. Geen idee wat er nu dan aan de hand is.
 


Ik ben ondertussen maar de Superwifi’s weer aan het aansluiten via de QR code op de achterkant.
Opnieuw krijg ik de vraag om Superwifi met kabel aan het modem aan te sluiten. 
“SuperWifi punt is aan het updaten, even geduld” 
Het zal we weer goed komen zo, maar ik vind deze gang van zaken echt vreemd. 
Kan KPN geen bericht sturen als deze SuperWifi’s een update nodig hebben?
Het is dat ik een IT-achtergrond heb, maar mijn vrouw zou hier zelf niet uitkomen.

@Nick83 bedankt voor je snelle reacties/vragen.
Ik hoop maar dat het voorlopig/voor altijd opgelost is.


Hoi @JerryCan999 het is verder nog helemaal goed gekomen?


Hoi @Nico_ 
Ik heb de eerste Superwifi nu naast de router gezet ipv in de woonkamer.
(in beide gevallen met Cat5 kabel).
Beide Superwifi’s wederom opnieuw laten updaten, het lijkt nu goed te gaan.
Locatiewijziging van de eerste Superwifi heeft voor in huis geen nadelen. (Mogelijk voor in de tuin wel, maar dat zie ik volgende zomer wel...)

Bedankt voor je check!