De situatie:
De Experia Box 12 zit in de meterkast op de begane grond. Op de eerste verdieping en tweede verdieping bekabelde Superwifi punten. Alles werkt prima en supersnel, en wanneer je op de eerste en tweede verdieping met het gastnetwerk verbindt heb je ook super snelle wifi, up en down.
Op de begane grond is onze AirBNB. Daar connecten ozne gasten dus met het gastnetwerk via de Experia Box en die knijpt de download snelheid op het gastnetwerk naar 10 mbit/s, totaal absurd en waarom doet KPN dit?
Dus als oplossing heb ik nog een Superwifi punt aangesloten, op de begane grond. Wanneer ik de wifi op de Experia dan uitzet verbind je als gast met het superwifi punt i.p.v de Experia, daarop wordt het gastnetwerk niet geknepen, dus vol gas. Maar helaas valt de Experia dan na een uurtje of zo in storing en verbreekt de internet verbinding, geen internet meer in het het hele huis (het netwerk en de wifi werken nog wel).
Vragen: Iemand een oplossing? Waarom valt de Experia in storing? Kan ik op de Experia het knijpen van het gastnetwerk uit zetten?
@KPN: Zet a.u.b. het knijpen van het gastnetwerk op de Experia uit!