Skip to main content

Goeienavond.

 

Ik heb vandaag de nieuwe KPN Box 12 gekregen, nadat mijn V10A zich meerdere keren uit zichzelf resette.

Box werkt op zich goed, maar het WiFi gedrag laat wat te wensen over.

Op de telefoon van mijn vrouw (Samsung J3 2017) valt de verbinding om de haverklap weg, waar dat met de V10A niet het geval was. Op advies van mijn zoon de modus al naar 802.11 B G N gezet, dit werkte even, maar de verbinding blijft wegvallen.

Kanaal op Auto gezet, ook dit werkt niet.

 

Log geeft aan dat het apparaat inderdaad aan- en afgemeld wordt, maar geeft tegelijkertijd deze melding:

 

Heeft iemand hier tips om eea goed werkend te krijgen?


Verbinding is koper, kabel van ISRA naar box is rond en 1 meter lang.

 

Weet me even geen raad meer.

Niemand?


Daarnet een beetje aan het neuzen geweest in de andere tabbladen van de WiFi.

2.4Ghz lijkt het niet zo lekker te doen en de J3 van mijn vrouw heeft geen 5Ghz mogelijkheid.

Iemand die wil reageren hierop? Anders bel ik van de week wel, gaat misschien sneller…..

 

 


Ik denk dat de overige forumleden er ook niet zo veel raad mee weten. Vandaar dat er geen reactie komt. Heb je het modem al een keer gereset en het mobiele toestel opnieuw opgestart?


Ik heb hier een KPN Box. En een J3 in huis. Dus ik zou wat kunnen testen. Maar nog niet aan toe gekomen. Nu zit die WiFi van accespoints achter een 2de router. Dat gaat prima 😬


Ik denk dat de overige forumleden er ook niet zo veel raad mee weten. Vandaar dat er geen reactie komt. Heb je het modem al een keer gereset en het mobiele toestel opnieuw opgestart?

Beide al geprobeerd. Alleen niet terug naar fabrieksinstellingen. Heb het ding net 2 dagen of zo….

Ik heb hier een KPN Box. En een J3 in huis. Dus ik zou wat kunnen testen. Maar nog niet aan toe gekomen. Nu zit die WiFi van accespoints achter een 2de router. Dat gaat prima 😬]]

Kreeg van mijn zoon ook al een tip om een apart accesspoint neer te zetten. Als dat werkt, ben ik daar ook content mee, maar om eerlijk te zijn vind ik dat zo’n box gewoon moet doen waar ie voor geleverd wordt.

Die V10A deed het in dat opzicht perfect, maar die resette zichzelf meerdere malen per dag, ook na teruggezet te zijn naar fabrieksinstellingen.

 


Oké, een fabrieksreset uitgevoerd en vreemd genoeg heeft dat gewerkt.

Ik had er weinig vertrouwen in, daar ik een nieuwe box heb gekregen die (mijns inziens) al in de fabrieksinstellingen stond. Ik heb daar ook niets aan gewijzigd toen ik de boel aansloot.

 

Toch lijkt het effect te hebben gehad, zowel bij de J3 van mijn vrouw als mijn S7 is de WiFi nu stabiel aanwezig.


Soms gebeuren er nog wonderen :wink:  Leuk dat je met ons deelde.