Skip to main content

Goedenavond,

Ik overweeg over te stappen naar glasvezel van KPN, heb nu Ziggo, maar ik heb een vraag over de KPN Box 12 die ik nergens beantwoord zie op het internet.

Situatieschets; ik heb een kleine patiobungalow die in een L vorm is gebouwd. De lange zijde is mijn slaapgedeelte met daarin een kantoortje, de korte zijde is keuken, cv hok en woonkamer (bij benadering). De lengte van het slaapgedeelte is 14 meter, de lengte van het woongedeelte is ongeveer 9 meter.

De glasvezelaansluiting komt binnen in mijn cv hok. Die is centraal gelegen en grenst dus aan mijn woonkamer. Daar komt ook de Box 12 te staan.

Eigenlijk is mijn vraag heel simpel: heeft de Box 12 voldoende sterkte qua wifi om alles te dekken? De binnenmuren zijn niet van beton, maar van dat ouderwetse zachte en poreuze steen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

John Wessels

Dat is moeilijk te zeggen. Het hangt meer af van de drukte met Wi-Fi in jouw omgeving. Met alleen een modem in de meterkast ga je het tegenwoordig vaak niet meer redden.


Bedankt voor je reactie! Ik ben vergeten te vermelden dat er halverwege in het slaapgedeelte een aparte bekabelde router zit, nu nog op mijn ziggo router aangesloten. Deze router heeft ook wifi 2.4, wifi 5 en wifi 6. Dus het wifi deel in mijn slaapgedeelte is wel gedekt. Het gaat me meer om de woonkamer, keuken en eethoek. Dus voor alle duidelijkheid, de kpn box zit in mijn cv hok direct naast/aan de woonkamer.

 


Ga voor een goed Wi-Fi systeem. Zoals bijvoorbeeld de experia wifi's of de super wifi's.  Daarmee ga je naadloos over van het ene wifipunt naar het andere.Â