Skip to main content
Vraag

KPN Box 12b Extra wifinetwerk geeft incorrect wachtwoord

• January 6, 2025
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

Sinds halverwege december overgestapt van Ziggo naar KPN. Sindsdien bezig geweest alle apparaten weer werkend te krijgen met deze glasvezelverbinding via de KPN Box 12b. Firmware: V12.C.24.05.08. 

Op dit moment is het gelukt om PC, Apple smartphones en tablets te verbinden met de hoofdwifi. 

Alle smartapparatuur wil nog niet verbinden. Hiervoor heb ik het extra 2,4 GHz netwerk aangezet met eigen SSID en wachtwoord. Maar het probleem is nu dat ik via mijn smartphones ook niet kan verbinden met dit 2,4 netwerk. Het geeft steeds “incorrect wachtwoord” aan. 

Onderstaande dingen al geprobeerd: 

• SSID en wachtwoord aangepast (met en zonder speciale tekens, korter/langer wachtwoord)
  • Beveiliging op WPA2 alleen ipv WPA2 en WPA3
  • 2,4 wifistandaard op b,g,n of b,g,n,ax
  • modem ontelbaar keer herstart (via interface, stekker eruit en aan/uit knop)
  • modem terug naar fabrieksinstellingen met pinnetje
  • modem omgewisseld bij KPN voor nieuwe van zelfde model

Het probleem blijft…. Hiervoor ben ik niet overgestapt natuurlijk. Heeft er iemand hier nog een idee hoe ik dit opgelost krijg? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2025

Update:

Ging langs de winkel om het om te ruilen voor de Experia box 10, maar die was niet op voorraad. Dus KPN box 12 weer aangesloten. Kon niet verbinden met het wifi netwerk, omdat het om de 2 seconden uitviel en weer terug kwam. 

Na 2 keer van het stroom afgehaald te hebben en ook het glasvezelkastje van het stroom afgehaald te hebben, doet nu alles het wel. Voorgaande keren had dit geen verschil gemaakt. Maar nu doet zelfs het 2,4GHz netwerk het weer. Alle smart apparatuur is nu ook verbonden en werkt. 

Hoop dat dit zo blijft en anders heb ik nog de optie om het om te ruilen voor de Experia box 10. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@wkwadraat welkom op de KPN Community. Frappant dat het dan na die herstart wel uiteindelijk gelukt is maar fijn dat alles werkt nu. Wellicht is er een update of iets dergelijk geïnstalleerd in de tussentijd op de achtergrond? Mocht je nog hulp nodig hebben laat het dan weten, we denken graag met je mee!