Skip to main content
Beantwoord

KPN Box 14 constant verbinding verlies

• 11 maart 2025
  • 10 reacties
  • 166 keer bekeken

Sinds eigenlijk de upgrade van Experiabox 10 naar Box 14 met 4gbit is het met periodes dat er geen internet is. Vanaf 3 maart echt vrijwel dagelijks problemen, na de 7de was het weer even goed. Vandaag vanaf de middag eigenlijk is het vrijwel onmogelijk (modem herstart geeft soms heel even internet)

KPN al gebeld, persoon ging er meteen vanuit dat het het modem was dus die sturen ze op; maar dat verklaard eigenlijk niet waarom dit met up en down werkt?

Ik kan ook helaas geen logs uitlezen meer van box14.

Firmware: V14.C.24.07.02
Genexis glasmodem kastje.

Iemand hier ervaring mee? Zijn er misschien workarounds?

Beste antwoord door Devion

Hier is vandaag een lijnkaart vervangen in de wijkcentrale, hopelijk is het daarmee opgelost. 

Bekijk origineel

10 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28249 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@Devion .  Welkom bij de KPN Community.

Heb je ondertussen een nieuwe modem mogen ontvangen? En de hamvraag: Werkt het nu weer goed?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 13 maart 2025

Als het goed is vanmiddag, gisteren wel directe verbinding geprobeerd (vlan6/pppoe) dat werkte wel (apart genoeg wel maar 1.8gbps op een 10gbe nic) 

Zodra modem is geïnstalleerd update ik t hier

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 13 maart 2025

Nieuw modem geplaatst, internet weer beschikbaar - nu hopen dat het ook zo blijft :)

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 13 maart 2025

Na een uur met kpn aan de lijn te hangen - is er klaarblijkelijk iets meer aan de hand. Tijdens het gesprek is internet +/- 6x uitgevallen (carrier lost). Wacht nu op reactie backoffice.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 maart 2025

Monteur was vorige week geweest (zaterdag), glasmodem vervangen - geen effect, meerdere keren er weer ~10m/30m uitgelegen. 

Minga Daniel
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 maart 2025

Ik heb hetzelfde probleem, ik verlies af en toe het signaal, of het nu via de kabel of wifi is. Laatste 24h was 33 keer. Vandaag is de monteur langsgekomen en heeft een aantal onderdelen vervangen, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Hij zou morgen weer komen. Sinds 7 maart heb ik internet bij KPN (box 14/4gig). Als ze het morgen niet oplossen, stuur ik alles terug naar KPN, want ik heb daar 14 dagen de tijd voor. Ik ga terug naar Odido of naar Ziggo.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Hier is vandaag een lijnkaart vervangen in de wijkcentrale, hopelijk is het daarmee opgelost. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28249 reacties
  • 19 maart 2025

Is het de afgelopen dagen stabiel, ​@Devion ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 19 maart 2025

Het lijkt er wel op, geen downtime meer ervaart. Heeft even geduurd maar, ja. opgelost.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28249 reacties
  • 21 maart 2025
Minga Daniel schreef:

Ik heb hetzelfde probleem, ik verlies af en toe het signaal, of het nu via de kabel of wifi is. Laatste 24h was 33 keer. Vandaag is de monteur langsgekomen en heeft een aantal onderdelen vervangen, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Hij zou morgen weer komen. Sinds 7 maart heb ik internet bij KPN (box 14/4gig). Als ze het morgen niet oplossen, stuur ik alles terug naar KPN, want ik heb daar 14 dagen de tijd voor. Ik ga terug naar Odido of naar Ziggo.

Zoals je kunt lezen kan het soms even duren. Zeker als de storing in een stuk hardware in een wijkcentrale zit. 
Of dat bij jou ook het geval is weet ik natuurlijk niet maar ik raad je aan om ook contact te zoeken met de telefonische helpdesk.

​@Devion Fijn om te lezen dat het nu goed is gekomen!

Reageer