Skip to main content
Vraag

KPN Box 14 powerlampje brand oranje of paars, wegvallende verbinding nu

• February 21, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Sinds vandaag terug geeft de modem (Box14) een paars of oranje (power) en groene led lampjes aan ipv groen/groen. Sindsdien heb ik veel last van wegvallende verbinding, zowel wifi als bekabeld. Heb alle online stappen die KPN aanbiedt al uitgevoerd en het wordt met de dag eigenlijk erger. Sinds gisteren is daar ook de rode alarm led van de NT bijgekomen en blijft de connection led maar knipperen, mede hierdoor zit ik zonder verbinding.

Hoe kan dit opgelost worden?

2 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Heb je de ONT al even stroomloos gemaakt? Misschien zit het probleem daar wel? En anders raad ik aan om KPN te bellen op 0800-0402. Zij kunnen jouw lijn uitlezen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 24, 2026

Goedemorgen ​@Alex1172 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Uitermate irritant dat je nu al enkele dagen last hebt van een wegvallende verbinding dus goed dat je daar ook via deze weg melding van maakt. We zijn inmiddels een paar dagen verder, wat is op dit moment de stand van zaken? Het glasvezelkastje resetten kan in dit geval zeker geen kwaad en ben benieuwd of dit heeft geholpen!

En anders raad ik aan om KPN te bellen op 0800-0402. Zij kunnen jouw lijn uitlezen. 

Dat is in dit geval ook een goed advies omdat we dan meteen je verbinding door kunnen meten. Mocht je daar nog niet aan zijn toegekomen, dan kun je hier tegenwoordig ook zelf een belafspraak voor inplannen. Zie je bevindingen in ieder geval met belangstelling tegemoet!Â