Skip to main content

Sinds eind mei een abonnement bij KPN (televisie en Internet) heb gelezen dat alle nieuwe klanten een Experia box V12 krijgen waarom krijg ik dan een Experia box V10A. 

Snap dit niet wil hem omruilen voor een V12 box maar is volgens klantenservice niet mogelijk.

 

Hallo @jaap50 

Behalve een testgroep van zo’n 1800 klanten heeft nog niemand een Box 12 gekregen. Pas deze week is besloten om de KPN Box 12 nu ook breed uit te gaan rollen naar nieuwe klanten. Helaas voor jou net te laat. Zie de opmerkingen van KPN moderator Paul in dit topic (klik hier). Omruilen is helaas geen optie.


Blijf het jammer vinden dat er geen mogelijkheid is om om te ruilen.


Blijf het jammer vinden dat er geen mogelijkheid is om om te ruilen.

Dat is heel kostbaar en slecht voor het milieu. Ik heb een Experiabox v9. Ik heb dus geen v10 gehad. En geen v10a.


Dit is inderdaad niet mogelijk Jaap. Er is komt een moment dat je overstapt van het ene modem naar een nieuwe, en dan zijn er altijd klanten die nog net het eerdere modem krijgen. Die lijn zul je altijd hebben… De V10(A)'s zullen ook nog steeds gewoon ingezet worden want anders kun je duizenden modems in de prullenbak gooien. Dat is totaal niet in lijn met de ambitie van KPN

Waarom wil je per se een V12? Je hebt nu een V10A met SuperWifi's als ik het goed begrijp. Wat is daar mis mee?


Veel mensen willen nu eenmaal graag het allernieuwste hebben in de verwachting dat nieuw altij beter is, wat echter lang niet altijd het geval is. En wat erdan moet gebeuren met alle dan overbodig geworden nog goede apparaten gaan ze helemaal voorbij. Consumptiemaatschappij in optima forma.


Ik hoop met de v12 mijn WiFi te verbeteren en mis op de v10a een ethernet poort. Heb nu 3 superwifi punten allen via een kabel aangesloten.heb een glasvezel 500 abonnement. De WiFi is gewoon nog niet wat ik hoopte dat het zou moeten zijn.


3 SuperWifi's + een V10A en dan nog geen goede dekking is wel opmerkelijk. Of je woont natuurlijk in een flinke kast van een huis, dat kan ook. Ik kan je modem dus niet omruilen voor een V12, maar ik betwijfel of dat wel de oplossing zou zijn eerlijk gezegd. We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Die zou je nog door kunnen nemen. Ik hoor graag of dat helpt. Ook ben ik benieuwd welke waarden je daadwerkelijk meet.

Voor extra poorten kun je een switch aanschaffen.


Als ik met de KPN Speedtest rechtstreeks meet op het modem met alles los gekoppeld Kom ik tot 280 down en 495 up. Dit zijn dezelfde waardes die de installatie monteur gemeenten heeft en ook op het installatie formulier heeft genoteerd. De WiFi waardes die ik meet variëren tussen de 95 en 120 down en 395 up. In ons dorp is afgelopen voorjaar glasvezel aangelegd en volgens de installatie monteur moet 500 gewoon haalbaar zijn. Vanwege de corrona mocht hij geen verder onderzoek doen.


Bekabeld haalt u wel 500 mbit?


Nee bekabeld kom ik tot 280 down en 490 up


Nee bekabeld kom ik tot 280 down en 490 up

Hoe heeft u getest? Lees dit topic eens: https://forum.kpn.com/internet-9/speedtest-waarschuwing-over-kpn-speed-test-en-andere-web-based-speedtests-497814


Ga het topic bekijken


 

Blijf het knullig vinden dat ik als nieuwe klant niet het nieuwe v12 modem krijg. Heb mijn nek uit gestoken om na het aanleggen van het glasvezel netwerk in ons dorp snel over te stappen naar KPN . Als ik dit geweten had ik toch even gewacht.


Tja, ergens ligt de grens tussen mensen die het nieuwe model krijgen of nog het oude model krijgen. Dat is elke keer zo als KPN met een nieuw model komt. Daar is niets aan te doen.


ik ben ook recent overgestapt en heb ook een vet oude V10a, in plaats van de V12. De V10a met twee superwifi punten is gewoon kapot goed! Helemaal tevreden mee


Superwifi zet de wifi van de modem uit of het nou een V10A of V12 is dat maakt niet uit. Dus andere modem heeft geen zin voor uw draadloos netwerk


Superwifi zet de wifi van de modem uit of het nou een V10A of V12 is dat maakt niet uit. Dus andere modem heeft geen zin voor uw draadloos netwerk

Op de V10a en de V12 blijft de wifi aan staan bij het gebruik van Experia WiFi's of "super"WiFi's.

Overigens vormt de V12 nog geen mesh netwerk met de EW's en SW's.


ik ben ook recent overgestapt en heb ook een vet oude V10a, in plaats van de V12. De V10a met twee superwifi punten is gewoon kapot goed! Helemaal tevreden mee

Kapot goed???? 😂 Grappig @Having! 🤣 LOL!


Hoe werkt de V12 in combinatie met KPN buitengebied 4G?

 

en off topic….komt er ook buitengebied 5G??


Die combinatie werkt niet!


@Joep1965 

heb je het getest, of net als ik gelezen?


Sneller internet buitengebied kan alleen met de v10 en v10a. Waarschijnlijk zal de box 12 wel een update krijg en tzt.  Ik heb sneller internet buitengebied en ik heb de box 12 ook in huis.


@Joep1965 

en hoe werkt je tv zonder de versterking van 4G buitengebied dan? Kun je wel interactief tv gebruiken nu?


Bij mij prima maar ik heb standaard al een aardige snelheid. Het 4g modem doet niets met interactieve tv. Is puur alleen internet. Wat is jouw snelheid zonder 4g?


Beste Jaap50. 

Als je via speedtest.net gaat testen.

Doe dan niet de standaard test maar verbind met Almere Redhosting. 
Die heeft een veel stabielere internetverbinding.
Hierdoor zul je gaan merken dat je download ook richting de 500mbit zal gaan.

Vergeet niet dat je alleen wat aan een KPN box 12 gaat hebben als je ook daadwerkelijk WIfi 6 apparaten hebt. Voordeel is dan wel dat je verbinding een stuk verder komt mits de omstandigheden dit toelaten.  Dus die Superwifi zijn gewoon AC techniek en geven geen WIfi 6 door.
Ook is de Wifi 6 iets sneller.

Denk als je nog een jaar wacht dat er Wifi 6e uit gaat komen. Daar gaan ze totaal op een andere bandbreedte uitzenden (6ghz) en zul je nog hogere snelheden kunnen behalen. Mits deze techniek gebruikt mag worden. 

 

Suc6 verder en prettig weekend!