Skip to main content

Na meermaals contact te hebben gehad met KPN is het nog steeds niet duidelijk. Koper verbinding is zeer slecht en zeer onstabiel. Ik ben niet de enige in de wijk, zelfs een kpn medewerker heeft het meermaals aangekaart. (De slechte verbinding)

Ik begrijp niet waarom Prinsenbeek geen prioriteit krijgt, gezien de problemen. Met het thuiswerk en thuis school is het alleen nog maar een groter probleem geworden. Of bied tijdelijk, tot dat er een eigen KPN glasvezel netwerk is, een mogelijkheid aan om via Citius glasvezel internet af te nemen van KPN.

KPN doe iets!!! 

Voor alle duidelijkheid de storingen zijn er al jaren!! Appartuur is vaak vervangen, zowel thuis als in de centrale, zelfs.met Nokia. Vele malen omgepatcht. Het is gewoonweg het koper wat niet goed meer is. 

Tja, je zult gewoon over moet stappen. Op caiway of online ofzo. Want KPN gaat daar op niet leveren. En KPN zal er ook nog zo snel geen 2de netwerk bij leggen.


ik probeer dat te voorkomen, gezien ik het heb gecombineerd met veel mobiele nummers, veel wifispots, domeinregistratie, vast zakelijke nummer etc. Maar misschien moet ik op een gegeven moment wel. Dit is gewoon balen dat KPN hier geen actie onderneemt en in de rest van Breda wel. Ik vind het ook onbegrijpelijk het is een dorp vol met forenzen, alleen al bij mij in de straat zit het vol met zakelijke thuiswerkers en niet alleen vanwege corona. En er zijn bewezen problemen met het koper.


Forenzen? Waarom zou dat een reden zijn om daar snel een 2de glasvezel netwerk aan te leggen? Zakelijke thuiswerkers? Die zitten overal in Nederland. 

Als je problemen hebt met de verbinding, wat tob je dan? Waarom zit je dan niet allang bij caiway? 


Volgens mij heb ik een paar andere redenen (nog niet alles) hierboven gemeld en helaas kan bijvoorbeeld Caiway niet het gehele KPN pakket bieden. Als het zo eenvoudig was geweest had ik het allang gedaan. Forenzen is niet de reden, de slechte onstabiele verbinding is de reden, wat voor vele hier in de wijk een probleem is.

En als KPN geen actie onderneemt of duidelijk verwachting geeft moet ik uiteindelijk wel…. hoezeer ik daar van zou balen….


Ik ben bang dat je bij het dorps-platform Prinsenbeek moet zijn.

Zij zijn immers de samenwerking met Citius Fiber aangegaan.

De vraag is of het netwerk technisch geschikt is voor de diensten van KPN en of KPN tegen een acceptabele kostprijs haar diensten kan leveren via dat netwerk.


okay, bedankt voor de info, dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Ik heb daar niets eerder over gezien. Daar ben ik niet blij mee als dit ten koste gaat van KPN. Ook vreemd als enkele dit gewoonweg plannen zonder beraad met de dorp bewoners en dat hier dan wordt afgeweken van de rest van Breda. Ik hoop niet dat hier sprake is van diepe mouwen….


Ook vreemd als enkele dit gewoonweg plannen zonder beraad met de dorp bewoners en dat hier dan wordt afgeweken van de rest van Breda. 

Ik begrijp dat zo'n 50% van de huishoudens zich heeft aangemeld voor de aanleg van glasvezel door Citius Fiber. Bron.


Thanks, bedankt voor de info, dan ga ik daar ook is informeren. Voor de eerste keer dat ik dit lees.
KPN zou zich dan toch zorgen moeten maken als zoveel overstappen? Dat hebben ze dan toch echt aan hun eigen niet stabiele netwerk in het dorp te danken.


Het aanleggen van een glasvezelnetwerk kost nu eenmaal veel, zowel qua geld als materieel en tijd. Ik denk dat KPN ook het liefst overal morgen een netwerk zou uitrollen, maar vaak moeten er keuzes worden gemaakt over waar de beschikbare middelen worden ingezet.


Lijkt mij sterk dat KPN hier de boot wil missen en al de klanten wil verliezen. Laten we hopen dat er iemand bij KPN is wakker geschud…..


Volgens mij heb ik een paar andere redenen (nog niet alles) hierboven gemeld en helaas kan bijvoorbeeld Caiway niet het gehele KPN pakket bieden.

Hoeft toch ook niet? Je kunt toch met mobiel gewoon bij KPN blijven? En met je domeinen ook? Daarvoor zijn overigens veel goedkopere alternatieven, wij zijn jaren geleden al gevlucht, maar dat terzijde.


Lijkt mij sterk dat KPN hier de boot wil missen en al de klanten wil verliezen. Laten we hopen dat er iemand bij KPN is wakker geschud…..

Nederland is groter dan Prinsenbeek hé... dat kleine minuscule stipje liggen ze echt niet wakker van hoor...


Ik ben bang dat je bij het dorps-platform Prinsenbeek moet zijn.

Zij zijn immers de samenwerking met Citius Fiber aangegaan.

De vraag is of het netwerk technisch geschikt is voor de diensten van KPN en of KPN tegen een acceptabele kostprijs haar diensten kan leveren via dat netwerk.

Hai dit klopt dus niet.

Het dorpsplatform heeft gereageerd en heeft dit helemaal niet geïnitieerd of zelfs aangevraagd. Citius heeft zelf een vergunning aangevraagd en het dorpsraad is alleen gevraagd of zij er op tegen waren en dat waren ze niet. verder zijn ze nergens bij betrokken geweest. We afspraken gemaakt hoe zij het dorp open breken en weer achter laten en wat de verstoringen zijn. Verder niets.

Dus de vraag blijft wat en wanneer gaat KPN in Prinsenbeek aan de gang. Gezien Breda, Prinsenbeek is gemeente Breda, de gehele gemeente wil verglazen. KPN is bekend met de vele koper problemen in Prinsenbeek, had een logische keuze geweest.