Skip to main content
Beantwoord

KPN Experia Box V10A brandt rood

• January 25, 2026
  • 5 reacties
  • 30 keer bekeken

Sinds gisteren blijven mijn twee tv-ontvangers op 85% hangen en brand op mijn Experia Box v10A het rode lampje. Alle hulp-instructies heb ik opgevolgd. Ook na het handmatig resetten van het modem heeft niet geholpen. Het rode lampje verschijnt weer. Afgelopen vrijdag werkte alles nog zonder problemen. 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@meershoekc, een rood lampje is geen goed nieuws. Er gaat duidelijk iets mis met het KPN signaal. Geen tv is natuurlijk niet fijn, zeker niet met de donkere koude winterdagen. Goed dat je dus aan de bel trekt. 
Uit jouw bericht begrijp ik dat je inmiddels ook al de stappen van de online probleemoplosser hebt doorlopen? Mocht je gebruik maken van een glasaansluiting, adviseer ik nog wel om eens het glasvezelpunt 2 minuten stroomloos te maken en daarna de KPN Experia Box weer op te starten. 

Als dan nog altijd het rode lampje er is, dan vermoed ik toch dat er een KPN monteur dient langs te komen. Je kunt het beste contact opnemen met de collega's van de klantenservice doormiddel van een belafspraak in te plannen. 

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

Heb je glasvezel of DSL?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2026

Hallo ​@meershoekc, een rood lampje is geen goed nieuws. Er gaat duidelijk iets mis met het KPN signaal. Geen tv is natuurlijk niet fijn, zeker niet met de donkere koude winterdagen. Goed dat je dus aan de bel trekt. 
Uit jouw bericht begrijp ik dat je inmiddels ook al de stappen van de online probleemoplosser hebt doorlopen? Mocht je gebruik maken van een glasaansluiting, adviseer ik nog wel om eens het glasvezelpunt 2 minuten stroomloos te maken en daarna de KPN Experia Box weer op te starten. 

Als dan nog altijd het rode lampje er is, dan vermoed ik toch dat er een KPN monteur dient langs te komen. Je kunt het beste contact opnemen met de collega's van de klantenservice doormiddel van een belafspraak in te plannen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2026

Beste Jeroen, bedankt voor de reactie en het meedenken.

Achteraf vermoed ik dat het lampje oranje kleurde i.p.v. rood. Na vele pogingen kwam ik uiteindelijk in het menu van één van de tv-ontvangers, waar ik de verbindingen mee kon testen. Daar verscheen de volgende foutmelding: X Platformverbinding test Provider is niet bereikbaar.

Maandagochtend checkte ik het modem opnieuw, voordat ik met de KPN contact op wilde nemen. Het lampje was toen weer spontaan (!) groen en beide tv-ontvangers begonnen na het aanzetten direct met laden van de software tot 100%, waarna alles weer normaal werkte. Echt balen dat we 2 dagen geen tv hebben kunnen kijken. Het is mij een raadsel wat er mis was. aangezien er volgens de checks geen storingen waren. Misschien kan jij dat alsnog verklaren?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2026

Heb je glasvezel of DSL?

Sorry, mijn bericht was een tijdje onbenaderbaar. 

Ik heb glasvezel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Blij dat het nu in ieder geval weer allemaal goed werkt. Het lampje zal dan inderdaad vermoedelijk oranje zijn geweest. Wat er dan precies aan de hand is geweest, is voor mij nu achteraf lastig te zeggen ​@meershoekc 
Mocht dit nog eens voor gaan komen (we hopen natuurlijk van niet!) is toch het advies om als herstarten en resetten van de KPN Experia Box niet lukt, contact te zoeken met de collega's van de klantenservice.