Skip to main content

Ik heb 3 KPN experia wifi versterkers in huis. Als ik op de versterkers inlog zie ik dat de versterker op de 1-ste verdieping de primary is.

Waarschijnlijk omdat de experiabox in de meterkast staat en via het trappengat de beste connectie heeft met de versterker op de 1-ste etage.

Aangezien de meeste connecties met de versterker in de woonkamer worden gemaakt en deze ook mooi tussen de andere 2 versterkers in staat wil ik deze als primary versterker. Alleen zie ik nergens de optie om de primary te wisselen.

De versterker op de 1-ste etage uitzetten en weer aan helpt ook niet. Iemand een oplossing hiervoor?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @jmam Goed dat je je vraag hier stelt! De primary is de box die je als eerste aansluit. Dus als je de huidige opstelling wilt wijzigen zul je de Experia Wifi's moeten resetten en opnieuw aansluiten, ben ik bang. Begin dan met degene die je als primary wilt hebben. 


Beste Bart, Alles afgekoppeld, de experiabox van stroom gehaald en na meer dan een minuut opnieuw opgestart. De wifi versterker in de woonkamer als eerste gestart en gewacht tot deze volledig up-and-running was. Daarna de andere 2 gestart. De wifi versterker op de 1-ste etage is na het starten weer de primary geworden. Het hele herstarten heeft dus geen enkel verschil gemaakt.


Ik ga er eigenlijk van uit dat de WiFi versterkers onderling zelf automatisch bepalen wie het beste als primary kan fungeren. En dat kan natuurlijk anders zijn dan jou logisch lijkt.

 

Je zou natuurlijk de beide WiFi versterkers eens fysiek met elkaar kunnen verwisselen.


Lijkt me dat het ook geen ene fluit uitmaakt wie de primary is. 


Bart spreekt van “Experia Wifi's resetten”, heb je dat ook gedaan? Alleen aan/uitzetten is niet genoeg.

En anders verplaats je degene die zich “primary” gedraagt toch fysiek naar de gewenste locatie.


Hallo @jmam Zoals Rbxx aangeeft: resetten is wel een belangrijke stap in deze. Wil je dat nog eens proberen? 


Het wisselen van de wifi versterkers was de oplossing. Iedereen bedankt voor de input. 


Het wisselen of in volgorde aanzetten of wat dan ook heeft maar even zin.

Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd, maar toch wisselen de Experiaboxen onderling van Primary.

Nu is het de Experia in de Garage over een Powerline connectie… 

Weet niet wat de functie is van de Primary, maar dat is niet de meest stabiele verbinding in huis.

Weet iemand wat de Primary doet?

(btw, ik het er 4 en dat werkt uitstekend)


Op de primary log je in, en vandaar uit worden de andere aangestuurd.


Reageer