Skip to main content

Hi,

Sinds kort ben ik in de wereld gedoken van Home assistant. Ik heb Hass.io draaien op een Raspberry PI die lokaal werkt. Ik wil nu buitenhuis Home Assistant via DuckDNS kunnen gebruiken.
 

  1. Op de KPN Experiabox V10 heb ik DHCP binding op mijn UDM-Pro (SE) met IP 192.168.2.1 gekoppeld.
  2. Daarna ben ik naar Poortforward IPV4 gegaan, heb ik een applicatie configuratie aangemaakt (TCP & UDP met Start/Eind port 443 en Start/eind mapping port 8123. 
  3. Op de UDM-Pro heb ik de Raspberry Pi een vast IP gegeven en port forwarding ingesteld op het statische lokale IP MET port 8123. 

Ik controleer nu via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ mijn port maar deze blijft dicht. Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik nu de raspberry pi van buitenaf met mijn publieke IP adres + port 8123 benaderen?


Alvast bedankt.

Stel op de V10 de UDM Pro als DMZ Host in en leg op de V10 geen port-forwarding vast. Leg alleen op de UDM Pro de port-forwarding vast.


En om het makkelijk te houden: houd het poortnummer gelijk. Dus geen 443. Maar gewoon op 8123 houden. Dat schijnt de default poort te zijn van Hass.io.


Hi, 

Update: Ik heb de UDM-Pro nu als DMZ ingesteld, echter blijft de port 8123 dicht. In de bijlage even een screenshots toegevoegd van UDM-Pro en KPN Experia box instellingen. Ik heb geen port-forwarding meer actief bij de Experia box.

 


Kan jij de service bereiken op 192.168.6.1 poort 8123?

Kan jij de service bereiken op 192.168.2.1 poort 8123?

Kan jij de service bereiken op <publiek IP adres> poort 8123?


Beschamend genoeg, maar via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
 - lokaal ip 192.168.6.1 op poort 8123 is niet bereiken.
- lokaal ip 192.168.2.1 op poort 8123 is niet bereikbaar.
- Publiek IP X op poort 8123 is niet bereikbaar.


Je moet natuurlijk ook niet die site gebruiken om die service op 192.168.6.1 of 192.168.2.1 te benaderen maar gewoon door via de site of app met dat IP adres te verbinden terwijl de cliënt ook op het LAN van de UDM aangesloten is.


Via terminal lokaal gecontroleerd, porten staan dicht.


Dan zal je de firewall van de 192.168.6.1 inkomend open moeten zetten voor die poort.


Ik zie iets anders vreemd in mijn UDM-Pro setup, de client waarvan ik zeg dat hij static IP moet hanteren blijft teruggaan naar een vorige IP. Duidelijk dat ik dit eerst stabiel moet krijgen voor de volgende stap van openen van porten.


Ik zie iets anders vreemd in mijn UDM-Pro setup, de client waarvan ik zeg dat hij static IP moet hanteren blijft teruggaan naar een vorige IP. Duidelijk dat ik dit eerst stabiel moet krijgen voor de volgende stap van openen van porten.

De cliënt op dhcp laten staan. Geen static ip instellen. En in de router het ip vast instellen. Ik zou een hoger ip nemen...


Hoi @rwzd, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een eind op weg geholpen heeft.
Heb je de stappen die @Nick83 noemt nog kunnen proberen?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!