Skip to main content
KPN heeft de hotspot app verwijderd door teveel klachten maar er is niks in de plaats voor gekomen!

en inloggen via browser is te gek voor woorden!

KPN zou zich moeten schamen dat ze achterlopen op ZIGGO die het de mensen heel makkelijk maakt.

Ik zou zeggen tegen KPN los dit op of haal de hele FON situatie uit de router want het is niet leuk dat mensen uit het buitenland die gebruik maken van de FON wel kunnen gebruik maken van onze hotspots maar wij niet van hun of zelfs nog erger we kunnen zelfs niet eens gebruik maken in ons eigen land.



KPN los dit AUB op.



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

@cena



Hier kun je alles lezen,ook over Fon in het buitenland zie

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm
Hallo Tycha

Als je goed leest wat ik schrijf dan zie je dat de FON APP niet meer bestaat binnen het KPN netwerk.

Waarom denk je dat ik dit schrijf?
Hoi Cena, ik proef enige ontevredenheid over Fon. Het klopt inderdaad dat we de app hebben verwijderd. Dit omdat deze niet zo goed was. Echter, je kunt nog steeds gebruik maken van Fon. Dit dan door het Fon-netwerk te kiezen in de lijst met beschikbare wifinetwerken. Je kunt daarna inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.



Het is duidelijk uit je eerste bericht dat jij die manier van inloggen niet fijn vindt. Dat vind ik jammer om te horen. Zou je kunnen toelichten wat je bezwaren zijn?
Het is teveel ...sorry gezeik,

Iedere keer via mijn netwerk zoeken naar FON dan iedere keer handmatig inloggen.

Aub maak het de mensen niet zo moeilijk.

De andere mensen van buiten kunnen bij het internationale FON netwerk bij ons makkelijker inloggen waarom maakt KPN het zo moeilijk! Wij stellen onze routers toch ter beschikking ervoor dan mogen KPN leden toch ook wat service verwachten!
Telfort klanten kunnen Fon niet eens gebruiken heel eerlijk gezegd heb ik daar ook geen behoefte aan net zo min dat ik in een ziggo periode hun WiFi heb gebruikt. Mijn reden je hebt er weinig aan zeker als je in beweging bent.



Ik kan wel begrijpen dat de inlog methode als omslachtig wordt ervaren. Het zou al schelen als je kan inloggen zoals je thuis inlogt. Niet via een vreemde landingspagina.



@cena als je 1 keer inlogt is dat niet genoeg net zoals dat bij de thuis wifi zo is?
Sorry maar jij geen behoefte aan hebt wil niet zeggen dat anderen er geen behoefte aan hebben.

Verder betalen Telfort klanten ook veel minder dan KPN klanten en ik stel toch ook mijn router toegang ter beschikking waarom mag ik dan niet hetzelfde.

En altijd kijken wat jijzelf niet fijn of geen behoefte aan hebt klinkt redelijk egoïstisch.
Heb je mijn verdere reactie niet gelezen ik begrijp je helemaal ik vraag me juist af of je elke keer zo omslachtig moet inloggen. Dan kan ik je onvrede over het missen van die app helemaal begrijpen.



Ik gaf enkel aan dat het voor mij geen practisch nut heeft ik heb genoeg aan mijn data bundel. Ik zal om practisch redenen gewoonweg nooit op een openbare WiFi in willen loggen.



En veel minder betalen dat was 5 jaar geleden misschien zo ik betaal niks minder dan een KPN klant sinds de prijsstijging van dit jaar.



Als mijn reactie egoïstisch over komt so be it. Dan lees je het niet zoals ik het bedoel.



Fijne avond verder.
Okay.

Misschien omdat ik psycholoog ben erken ik dit gedrag snel.

Maar goed er is geen oplossing als KPN niet wil.
Dank voor je feedback, Cena, ik geef het door. Voor zover ik weet is het wel de bedoeling dat er uiteindelijk weer een app komt voor Fon, maar wanneer durf ik niet te zeggen. Is wat Galdor aangeeft wel het geval? Dat, als je eenmaal een keer via de lijst met beschikbare wifinetwerken op Fon hebt ingelogd, de volgende keer zodra je Fon selecteert hij de eerdere gegevens nog heeft en dan automatisch inlogt? Je moet dan alsnog wel zelf Fon kiezen, maar dat scheelt dan in ieder geval aanvullend werk.
Dank voor je feedback, Cena, ik geef het door. Voor zover ik weet is het wel de bedoeling dat er uiteindelijk weer een app komt voor Fon, maar wanneer durf ik niet te zeggen. Is wat Galdor aangeeft wel het geval? Dat, als je eenmaal een keer via de lijst met beschikbare wifinetwerken op Fon hebt ingelogd, de volgende keer zodra je Fon selecteert hij de eerdere gegevens nog heeft en dan automatisch inlogt? Je moet dan alsnog wel zelf Fon kiezen, maar dat scheelt dan in ieder geval aanvullend werk.

Of nog beter zoals elk wifi netwerk waar je ooit verbinding mee hebt gehad zou deze gewoon opgepakt moeten worden als deze het sterkste signaal geeft.



Dat zou echt schelen. Ik vergelijk het met inloggen op een vakantiepark daar hoef je ook niet elke keer de code in te voeren op een landingspagina. Fon heeft een soortgelijke constructie op dit moment zover ik weet.
Of nog beter zoals elk wifi netwerk waar je ooit verbinding mee hebt gehad zou deze gewoon opgepakt moeten worden als deze het sterkste signaal geeft.



Dat zou echt schelen. Ik vergelijk het met inloggen op een vakantiepark daar hoef je ook niet elke keer de code in te voeren op een landingspagina. Fon heeft een soortgelijke constructie op dit moment zover ik weet.


Toch zal er altijd een landingspagina nodig zijn voor FON immers FON moet weten wie er gebruik maakt van van de FON verbinding. Dat gaat niet op basis van het connecten van het FON wifi netwerk alleen immers dat is een "publiek" netwerk zonder authenticatie en zelfs als deze authenticatie zou hebben, dan is die voor iedereen gelijk.


Of nog beter zoals elk wifi netwerk waar je ooit verbinding mee hebt gehad zou deze gewoon opgepakt moeten worden als deze het sterkste signaal geeft.



Dat zou echt schelen. Ik vergelijk het met inloggen op een vakantiepark daar hoef je ook niet elke keer de code in te voeren op een landingspagina. Fon heeft een soortgelijke constructie op dit moment zover ik weet.
Toch zal er altijd een landingspagina nodig zijn voor FON immers FON moet weten wie er gebruik maakt van van de FON verbinding. Dat gaat niet op basis van het connecten van het FON wifi netwerk alleen immers dat is een "publiek" netwerk zonder authenticatie en zelfs als deze authenticatie zou hebben, dan is die voor iedereen gelijk.


De vraag is moet je dit elke keer als je van Fon gebruik wil maken ingeven!

Dus voor elke Fon sessie weer naar die landingspagina dat maakt het gebruiks onvriendelijk.
De vraag is moet je dit elke keer als je van Fon gebruik wil maken ingeven!

Dus voor elke Fon sessie weer naar die landingspagina dat maakt het gebruiks onvriendelijk.


Dat werkt precies hetzelfde als bij de wifi netwerken in een hotel, camping of vakantiepark.

Zolang de cookie van de login op de landingspagina nog in de cache zit zal opnieuw inloggen niet nodig zijn.