Skip to main content

Ik heb het probleem ook dat mijn fon is geblokkeerd. De experia staat wel degelijk aan (al lang geleden gedaan en op een mobiel apparaat is kpn-fon thuis ook zichtbaar). Maar als ik controleer of de instellingen goed staan, wordt toch aangegeven dat het uitstaat. 
Nu kan dat wel kloppen, want wij hebben tot heel grote tevredenheid een aantal maanden geleden gebruik gemaakt van de wifi-tuner en van kpn 2 wifi-versterkers ontvangen. Deze versterkers nemen de wifi-functie van het modem/router over.
Ik deel dus Wifi, maar ik krijg er zelf geen fon voor terug en kan het zelfs niet meer uitzetten, omdat dit onderdeel niet meer benaderbaar is.
Mijn vraag is dus: hoe maak ik zichtbaar dat mijn fon delen wel aanstaat, hoe hef ik mijn blokkade op en krijg ik fon weer aan het werk?
 

Beste@mmcvdw, welkom! Heb je Experia Wifi's gekregen? Daar werkt FON inderdaad niet op. Volgens mij kan je er dan ook echt niet meer mee verbinden, want voor zover ik weet, Of je zelf dan nog gebruik kan maken van FON weet ik niet zeker, maar dat zoek ik graag voor je uit. Als je FON wil benaderen, dan zou je de Experia Wifi's moeten ontkoppelen. Je krijgt dan wel weer de mogelijkheid om de wifi van de Experiabox te gebruiken. Wil je in ieder geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik help je graag het uit te zoeken. 


Ik heb de gegevens aangevuld. 
Wij hebben inderdaad extra wifi's gekregen. Die willen we gewoon blijven gebruiken. Daar zijn we echt superblij mee, overal in huis hebben we nu goede wifi.
Het zou mooi zijn als de FON-optie ook beschikbaar blijft, als je extra kastjes hebt ontvangen om je problemen binnenshuis op te lossen. 
Als ik thuis ben, zie je op een mobiel apparaat bij beschikbare wifi nog steeds de open kpn-fon staan, maar zelf kan ik er thuis en ook ergens anders niet meer op inloggen, omdat ik geblokkeerd ben. 
Het systeem herkent niet meer dat we fon delen.


Wil je dan je wachtwoord voor FON eens wijzigen? Ik zie dat je er gewoon gebruik van zou moeten maken. Ook het feit dat je jouw FON netwerk nog wel ziet, zou ook betekenen dat het gewoon moet werken. 


Dat is niet meer nodig. Dat kijken heeft kennelijk al geholpen. Ik kan nu thuis inloggen en bij dekking staat niet meer geblokkeerd, maar wereldwijd. Wat er is veranderd, weet ik niet, maar het werkt weer. Binnenkort probeer ik het ook nog een keer onderweg. Voor nu hartelijk dank.


Nou, top!:sweat_smile:  Fijn dat je het nog even liet weten! Fijn weekend verder!