Skip to main content

Beste KPN, 

 

ik vroeg mij het volgende af. Op het moment heb ik geen internet in huis. ik zie dat ik via mijn pc verbinding kan maken met een KPN Fon netwerk. Ik ben geen klant van kpn en heb ook geen router of ander product van KPN. Kan ik toch via het kopen van een KPN fon abonnement internet krijgen in huis. 

 

Ik hoor graag.  

Hallo @Michel55 , kijk eens via onderstaande link naar de mogelijkheden:

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots.htm

 

Je kunt voor (tijdelijk) internet ook je smartphone als spot instellen als je voldoende data hebt.

 


Kijk eens hier Premium HotSpots (ook als je geen klant bent)


Bedankt voor de reactie JanD. Maar kan ook gebruik maken van KPN fon zonder op een speciale KPN fon hotsot  te zitten maar thuis. ( helaas kan ik mijn mobiel abonnement niet opwaarderen naar onbeperkt internet). 


@Michel55 

dit moet je niet willen kpn fon is ontzettend traag

eigenlijk kun je het als een nood oplossing zien om een beetje email verkeer te ontvangen

je kunt beter een andere oplossing zoeken

bv internet via smartphone 4g hotspot en dan je pc hierop verbinden

let er dan wel op dat je zo door je databundel heen bent

als ik zo naar de tarieven kijk zijn er wel goedkopere oplossingen :

egoeden en abonnementen Geldig na eerste gebruik Prijs
1 uur (1 apparaat/ gebruiker) 1 uur € 5,-*
Dagkaart (4 apparaten/ gebruikers) 1 dag € 15,-
Midweek- /weekendkaart (4 apparaten/ gebruikers) 4 dagen € 25,-
Weekkaart (4 apparaten/ gebruikers) 1 week € 40,-
Maandkaart (1 apparaat/ gebruiker) 1 maand € 45,-*
Halfjaarkaart (1 apparaat/ gebruiker) 6 maanden € 95,-*
Jaarkaart (1 apparaat/ gebruiker) 12 maanden € 120,-*
Groepskaart (dag, 10 gebruikers) 1 dag € 69,-*
Groepskaart (week, 10 gebruikers) 1 week € 119,-*

* Deze tegoeden zijn alleen online verkrijgbaar.

 

 

 


Bedankt Tycha. Ik zal het is proberen. In de link noemen ze ook dat je kan inloggen op Fon netwerken die in de 'buurt' zijn met een premium account. Jullie kunnn toevallig geen 15 min promotiecode regelen? Dan kan uittesten of het wat is zonder gelijk te moeten betalen. 


Wij zijn ook maar gewone klanten, maar ik denk dat als je het wil testen dat je toch moet betalen :thinking:


bedankt Peter, dat Fon traag zou zijn  was ik al bang voor.  Denk niet dat er een oplossing is voor mijn probleem. Zal toch een deal moeten sluiten met een van mijn buren. Men zou eigenlijk een bedrijf moeten oprichten dat je bij bestelling de volgende dag gelijk nieuw internet kan installeren in plaats van 3 a 4 weken. 

 

 


ja dat fon is ook een van de buren

kun je niet vragen dat je tijdelijk op hun wifi kan

als je goede contacten hebt met de buren moet dat vast kunnen

wat is nu precies het probleem dat je geen vaste aansluiting hebt

 


Maar dan wel op hun gastnetwerk, mag ik hopen. 


ach ja als je met elkaar goed kunt maakt het niet zo uit

maar is wel een goede tip van henk als je op het gast netwerk van de buren zit kun je niet in hun apparatuur

het zal niet leuk zijn als jij youtube klikt op casten en hun tv omschakeld


Helaas sta ik op slechte voet met mijn buren. Haha. 


Dat heb je dan toch de Rijdende Rechter voor:thinking::innocent:


??

“Zal toch een deal moeten sluiten met een van mijn buren”

dan gaat dit dus niet op

leg eens uit wat en hoe het in elkaar zit

nu heb je geen vaste aansluiting waarom niet

is het wachten hierop

je kunt fon nemen maar ook je mobiel als hotspot in stellen

en data van je mobile bundel gebruiken

 


Oke het is gelukt. ik heb met veel geluk internet gefixed in mijn huis via kpn fon. Je kan alleen gebruik maken van kpn fon als je een fon account hebt. Je krijg één gratis Fon account als je een kpn product afneemt. Toevallig kende ik een kennis die een kpn alles in één pakket afneemt en via zijn kpn account kon ik een Fon account maken. Mijn fon wifi verbinding had het maximaal aantal streepjes voordat ik aansloot op het internet en bij gebruik van netflix wordt het drie streepjes. De verbinding is dus vrij goed. ik kan zonder problemen sites openen, filmpjes op youtube bekijken en dus zelfs netlfixen. Hoe het kan dat ik zo’n goede verbinding heb is mijn raadsel. ik denk dat een van mijn flatbewoners een openbare kpn fon verbinding heeft openstaan maar hier ben ik niet zeker van. In mijn wifi lijst kan ik namelijk niet niemand vinden die kpn als provider heeft. Mogelijk kan je ook een fon account  aanmaken zonder iemand te kennen die klant is van kpn via het kopen van een premiumship op de onderstaande site.  Toch is het mij onduidelijk of je nu met dit premiumship een Fon account krijg. het is vaag. Dit zou men moeten uitzoeken.  link:  https://kpn.portal.fon.com/jcp/02000028C23C5076AFD7A339?res=welcome_sg&nas_ip_address=213.75.201.87&useurl=http://www.kpn.com/&LANGUAGE=en_GB   

 


Hee Peter, 

ik kon niet mijn mobiel als hotspot gebruiken omdat ik niet mijn abbonement kan opwaarderen naar onbeperkt internet. En anders wordt het inderdaad veel te duur.  


waarom heb je geen internet thuis dan of is het wachten hier op


Het is wachten hierop. ik ben verhuisd en de vorige eigenaar heeft verkeerde informatie gegeven omtrent de duur van het internet contract. 


Heb je de kpn klantenservice al gebeld dat je zo snel mogelijk abonnement wil en aangesloten wil worden

 


Hoi @Michel55, top om te lezen dat het inmiddels al gelukt is. :) 

En ik begrijp dat je nog wacht op een internet aansluiting? Is dat bij ons? Kan ik je daar nog bij helpen?


Oke het is gelukt. ik heb met veel geluk internet gefixed in mijn huis via kpn fon. Je kan alleen gebruik maken van kpn fon als je een fon account hebt. Je krijg één gratis Fon account als je een kpn product afneemt. Toevallig kende ik een kennis die een kpn alles in één pakket afneemt en via zijn kpn account kon ik een Fon account maken. Mijn fon wifi verbinding had het maximaal aantal streepjes voordat ik aansloot op het internet en bij gebruik van netflix wordt het drie streepjes. De verbinding is dus vrij goed. ik kan zonder problemen sites openen, filmpjes op youtube bekijken en dus zelfs netlfixen. Hoe het kan dat ik zo’n goede verbinding heb is mijn raadsel. ik denk dat een van mijn flatbewoners een openbare kpn fon verbinding heeft openstaan maar hier ben ik niet zeker van. In mijn wifi lijst kan ik namelijk niet niemand vinden die kpn als provider heeft. Mogelijk kan je ook een fon account  aanmaken zonder iemand te kennen die klant is van kpn via het kopen van een premiumship op de onderstaande site.  Toch is het mij onduidelijk of je nu met dit premiumship een Fon account krijg. het is vaag. Dit zou men moeten uitzoeken.  link:  https://kpn.portal.fon.com/jcp/02000028C23C5076AFD7A339?res=welcome_sg&nas_ip_address=213.75.201.87&useurl=http://www.kpn.com/&LANGUAGE=en_GB   

 

@Michel55 

waarschijnlijk heeft je naaste buurman/vrouw fon aan staan

dit is een optie op de experiabox als je deze aanzet kun je als kpn klant ook elders gratis fon krijgen

ook als je een mobie contract hebt

je deelt een beetje wifi en krijgt er ook een beetje voor terug

daar maak jij nu gebruik van

je gebruikt fon dus van de naaste buren


Hee Bart_Z, 

 

Nee, is niet bij jullie. Bedankt. 

 

grt, Michel. 


Dat is jammer. 

Mochten we toch nog weer eens iets voor je kunnen betekenen, horen we graag van je.