Skip to main content
ik heb experia box v10A, en nu zegt het systeem dat mijn modem niet geschikt is om de wifi te delen en dat ik alleen dekking heb in Nederland

.

Hoe kan ik nu wifi in het buitenland krijgen?



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid



Hallo @martinpan ,

Als je ook een mobiel abonnement bij KPN hebt zou het moeten lukken.
Volgens info hier op het forum is de Experia box v10A nog niet geschikt voor KPN-FON. Dus die melding die jij krijgt kan kloppen.



Toevallig ben ik de afgelopen twee dagen ook bezig geweest om KPN-FON werkend te krijgen op mijn telefoon. Van moderator @Erik_ kreeg ik te horen dat er momenteel geen werkende app is voor KPN-FON. Ook op een andere manier kreeg ik KPN-FON niet werkend op mijn telefoon. (Ik heb wel een modem v9).



Kortom: Het is allemaal niet zo'n groot succes momenteel.



Er wordt wel aan gewerkt, dus wie weet gaat het in de toekomst nog goed komen. Voor nu zal je gebruik moeten maken van een onbeveiligd wifi-netwerk in het buitenland.
Hoi @martinpan, KPN Fon is nog niet beschikbaar op de V10a, maar we hopen dat daar snel verandering in komt. Als je een mobiel abonnement bij ons hebt, kan ik een account voor je aanvragen waarmee je alsnog KPN Fon Hotspots kunt gebruiken. Wat Noordzee zegt klopt, maar je kunt FON ook gebruiken zonder de KPN FON app. Je kunt dan via de WiFi functie van je apparaat verbinding maken met het draadloze netwerk met "Fon" in de netwerknaam.
@Marina_ Zijn vraag is hoe hij nu WiFi in het buitenland krijgt.



Daar heb je toch geen FON?
@Noordzee, Wanneer je gebruik maakt van KPN Fon, kun je gebruik maken van KPN Hotspots. Jij stelt op je huis adres een beetje WiFi beschikbaar voor anderen en je krijgt er tot meer dan 20 miljoen Fon HotSpots wereldwijd voor terug. KPN WiFi (gratis) kun je ook gebruiken bij je mobiele abonnement. Dat moet wel geactiveerd worden bij een mobiel abonnement. Dit kan ik doen, dit kan via MijnKPN, maar het kan ook geactiveerd worden per sms. Je smst dan SMS WIFI AAN naar 1266 vanaf de mobiele telefoon met het KPN abonnement. Je ontvangt dan 3 sms’jes met jouw gebruikersnaam, wachtwoord en de algemene voorwaarden. Daarna kun je via de WiFi functie van je apparaat verbinding maken met het draadloze netwerk met "Fon" in de netwerknaam.
Hallo @martinpan ,

Als je ook een mobiel abonnement bij KPN hebt zou het moeten lukken.




@Jan-D Dat klopt helaas niet. De KPN FON toegang die je bij een mobiel abonnement krijgt werkt alleen binnen Nederland.
Dankjewel Marina,



Weer wat geleerd. Ik heb helaas nog nooit zo’n Fon gezien in het buitenland.



Maar dat zal wel aan mij liggen.


Hallo @martinpan ,

Als je ook een mobiel abonnement bij KPN hebt zou het moeten lukken.
@Jan-D Dat klopt helaas niet. De KPN FON toegang die je bij een mobiel abonnement krijgt werkt alleen binnen Nederland.




@Hsd, Ook met een KPN mobiel abonnement kun je KPN WiFI gebruiken in het buitenland. Deze informatie kun je terugvinden op deze pagina.
@Marina_ Goed om te weten. Zo leer je nog eens wat.



Volgens mij was in het verleden toch het verschil tussen FON via een vaste internet aansluiting en FON in combinatie met een mobiel abonnement dat bij de laatste optie je het alleen binnen Nederland kon gebruiken. Maar ik kan het helemaal fout hebben. 😉
@Hsd, Dat kan kloppen hoor! Heel eerlijk gezegd weet ik niet meer precies hoe het zat. Met alle diensten die iedere keer veranderen ben ik het zo snel weer kwijt.🙈 In ieder geval kun je KPN WiFi gebruiken in het buitenland 🙂

Reageer