Skip to main content

Hallo, 

Ik heb onlangs de sleutel gekregen van mijn nieuwbouwwoning in Velp. 

In mijn woning is glasvezel aangelegd en hangen er 3 kastjes. Delta, Ziggo en KPN. Deze kastjes moeten aangesloten worden door de provider die ik kies. 

Ik heb nu Alles in 1 pakket en mobiel unlimited op mijn huidige adres, ook glasvezel. Nu ik ga verhuizen wil ik dit meenemen naar mijn nieuwe adres.

Dit is een huurwoning die 12 september is opgeleverd en waar andere bewoners inmiddels al hun intrek hebben gedaan en al tv kunnen kijken. Waarschijnlijk dan met Delta of Ziggo.

Ik heb gebeld en nu zegt KPN dat er geen glasvezel kan worden aangesloten en dat dat pas gepland staat voor begin volgend jaar. 

Er wordt mij dus nu geadviseerd om het alles in pakket te gaan opzeggen en daarmee met kortingen die ik dus heb, te laten vervallen en dus weer extra moet gaan betalen voor mijn unlimited mobiel pakket. En dan begin volgend jaar te gaan overstappen. 

Ik wil niet naar Delta en al helemaal niet naar Ziggo overstappen. Waarom ligt er glasvezel, moet KPN alleen bij mij in huis het kastje aansluiten, staat hun naam met grote letters erop, om vervolgens pas een half jaar na oplevering glasvezel te leveren en kan er geen tussenoplossing worden gedaan?

Kan iemand mij hier mee verder helpen? Ik werd doorverwezen naar KPN NETWERK. Het nummer van KPN netwerk, krijg ik een antwoordapparaat aan de lijn en geen echt persoon. 

Deze vraag is ingewikkelder en kan niet opgelost worden met "kijk op internet wanneer u aangesloten kan worden" en dan "binnenkort" lezen. 

O en ander alternatief was gewoon abbo doorlaten lopen op mijn oude adres (waar ik per 18 okt niet meer op ingeschreven sta) de kastjes etc meenemen en een half jaar maandelijks betalen zonder tv/internet te kunnen gebruiken.

2 oplossingen wat geen oplossingen zijn.

Dus HELP!

Groetjes Claudia

Het is afhankelijk of de wijkcentrale al klaar is of niet, wellicht mogen we @Ward_ even taggen om te vragen of hij iets kan betekend voor je in de zin van om dit na te kijken.

Vul alvast je profiel gegevens in, zodat eventueel een KPN moderator dit op verzoek van Ward_ door kan geven aan hem.

Hallo @Kroonmaki, ik wil graag voor je kijken wat er aan de hand is met de glasverbinding op jouw nieuwe adres. Als het echt tot volgend jaar duurt, dan moet ik ook wel aangeven dat het beste dan toch is om KPN stop te zetten. 

Laten we echter niet op de zaken vooruit lopen. Als jij jouw community profiel invult, kan ik kijken wat het beste is in deze situatie. 

Ik heb een update gegeven in mijn community profiel!

Zou je mij kunnen bellen? Dat kan ik ook meer uitleg geven! 

Bedankt!

Hallo @Kroonmaki, ik wil graag voor je kijken wat er aan de hand is met de glasverbinding op jouw nieuwe adres. Als het echt tot volgend jaar duurt, dan moet ik ook wel aangeven dat het beste dan toch is om KPN stop te zetten. 

Laten we echter niet op de zaken vooruit lopen. Als jij jouw community profiel invult, kan ik kijken wat het beste is in deze situatie. 

Moderators bellen niet, gaat enkel via het forum.

Wil je mensen spreken, moet dat via de gewone klantenservice.

Wat super onhandig. 

Klantenservice is de winkel in Amsterdam, die verwijzen mij naar KPN NETWERK en daar krijg je alleen een bandje. Met het antwoord dat je maar op internet moet gaan kijken. 

Wat super onhandig. 

Misschien wel, maar zo werkt het nou eenmaal.

Helemaal goed dat je jouw profiel hebt ingevuld @Kroonmaki. Om je van informatie te kunnen voorzien, heb ik echter de gegevens nodig van het adres waar het omgaat. Als je dat nog even in het profiel wil opnemen. Je kunt dat kwijt bij "Persoonlijke opmerking".

Ga ik doen! 

Is het niet erg veel 3 aanslutingen in jouw meterkast van jouw nieuwbouwwoning. 

Van Ziggo, Delta en KPN. 

Want je heb maar 1 glasvezelaansluting nodig voor jouw internetabonnement. 

Maar 2 glasvezelaansluitingen van KPN en Delta vind ik erg veel en je heb ook een coax aansluting van Ziggo zelf. 

En hoe groot is jouw meterkast in jouw nieuwbouwwoning? 

Ik hoop dat KPN voor jou een mooi glasvezelabonnement aanbied. 

Van Ziggo, Delta en KPN. 

Nee, je hebt nu de keus van wie je een internet aansluiting wilt.

Van Ziggo, Delta en KPN. 

Want je heb maar 1 glasvezelaansluting nodig voor jouw internetabonnement. 

Maar 2 glasvezelaansluitingen van KPN en Delta vind ik erg veel en je heb ook een coax aansluting van Ziggo zelf. 

En hoe groot is jouw meterkast in jouw nieuwbouwwoning? 

Ik hoop dat KPN voor jou een mooi glasvezelabonnement aanbied. 

Ja dat hoop ik ook. Ik heb geen grote meterkast, een normale. Maar er hangen 3 kastjes.

Je zou zeggen dat aansluiten heel simpel moet zijn, want het ligt er allemaal al, tot aan in huis. 

Ik hoop dat KPN wat kan doen. 

Ik ben bang dat ik slecht nieuws heb, de wijk/straat staat in zijn geheel pas op de planning voor december van dit jaar of januari 2025. De centrale in jouw buurt is wel al aangesloten maar de straten en trottoirs gaan pas open veel later dit jaar. 

Hoe graag ik het ook anders zou zien, de beste optie is helaas dan toch KPN op dit moment stopzetten voor internet en tv. 

Ik ben bang dat ik slecht nieuws heb, de wijk/straat staat in zijn geheel pas op de planning voor december van dit jaar of januari 2025. De centrale in jouw buurt is wel al aangesloten maar de straten en trottoirs gaan pas open veel later dit jaar. 

Hoe graag ik het ook anders zou zien, de beste optie is helaas dan toch KPN op dit moment stopzetten voor internet en tv. 

Maar TS heeft toch al de aansluiting in huis, dan is zijn straat toch al open geweest ?

Zo te zien door Glaspoort aangelegd ?

Zover ik weet worden binnen aansluitingen niet opgehangen zonder connectie met de centrale, omdat ze anders de las niet kunnen meten op connectie? Tenzij ik het verkeerd zie uiteraard.

Daar heb je helemaal gelijk in @SaltyBart. Die foto heb ik even over het hoofd gezien in mijn antwoord. Mijn antwoord was gebaseerd op de administratieve systemen die ik heb geraadpleegd. Ik roep in dit geval dan ook de hulplijn in van @Ward_ 

Ik ben vandaag naar een KPN winkel geweest en heb mijn huidige contract opgezegd. En per 18 oktober een nieuw contract afgesloten. Glasvezel komt dan eind december/begin januari. 

Dus ik ben geholpen. Overstappen gaat niet, dus dit is niet heel handige manier, maar wel een manier om toch te blijven.

Bedankt iig dat jullie er allemaal naar wilde kijken!

😊

@Jeroen van KPN Klinkt als een gevalletje niet goed in administratie en Computer Says No.

Mail me even het adres waar het om gaat, dan doe ik navraag bij de projectleider/Glaspoort (ik weet nog niet of het KPN of Glaspoort is uiteraard).

@Frans123 Delta heeft eerder heel Velp verglaasd en doet dus ook nieuwe woningen daar. Ziggo doet zijn eigen ding en KPN sluit altijd nieuwbouwwoningen aan als het project groot genoeg is qua woningen. Zo verglazen we stap voor stap ons eigen kopernetwerk en zijn we niet afhankelijk van een concurrerende netwerkbeheerder.

Ik heb de informatie gemaild. Hopelijk krijgen we zo wat schot in deze zaak voor @Kroonmaki 

Het is een nieuwbouwproject van KPN Netwerk, niet Glaspoort. Ik heb de projectleider gevraagd om navraag te doen bij onze aannemer die de boel moet opleveren.

Hou er rekening mee dat het hebben van de aansluiting niet altijd betekent dat deze ook volledig klaar is. Zeker bij nieuwbouw is het vaak nodig om binnenshuis en in de straat alles eerder klaar te hebben in verband met alle partijen die van alles moeten doen.

Maar waar de kabels uiteindelijk samenkomen in een ondergronds verdeelpunt, moeten ook alle huiskabels gelast worden op een nieuwe meervezelige kabel naar de PoP. Wellicht dat dit nog niet klaar is.

December/januari is in werkelijkheid 31-12-2024 en dat is een fictieve datum en niet de werkelijke planning in dit geval.

Reageer