Skip to main content
Vraag

KPN gezakt naar plaats 5 in de providermonitor van de consumentenbond

• June 18, 2025
  • 33 reacties
  • 500 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

33 reacties

• June 19, 2025

Een hogere beoordeling levert meer klanten op???

Volgens die redenatie zouden we dus allemaal naar Freedom of de nummer twee Solcon moeten overstappen??  Die aanwas kunnen ze waarschijnlijk niet aan.

• Auteur
  • June 19, 2025

Zo werkt 't wel, maar niet zo overdreven als jij nu stelt. Als iets in de Consumentgids als beste uit de test of beste koop wordt aanbevolen is het daarna vaak ook minder makkelijk verkrijgbaar, weet ik uit eigen ervaring. Nu zal niet iedereen direct overstappen maar als er een nieuw abo uitgezocht kan worden (en volgens de ACM zouden we regelmatig moeten overstappen, net als bij energiecontracten) zijn dit soort aanbevelingen voor een aantal mensen toch handig.

Hoe dan ook, ik zit al jaaaaren bij kpn en dat bevalt goed, maar zo denkt niet iedereen er over. Zeker niet al die klanten die last hebben van update perikelen met modems en zo of niet uit de voeten kunnen met tv+. 

• June 19, 2025

Zeker niet al die klanten die last hebben van update perikelen met modems en zo of niet meer uit de voeten kunnen met tv+. 

Hier hebben we hoogstwaarschijnlijk de reden van de lagere waardering.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

Zeker niet al die klanten die last hebben van update perikelen met modems en zo of niet meer uit de voeten kunnen met tv+. 

Hier hebben we hoogstwaarschijnlijk de reden van de lagere waardering.

Dat kan ik toestemmen. Ik had internet bij meerdere providers, de gebruikt maken van KPN netwerk. Nooit problemen gehad. Ook bij KPN nooit problemen zolang ik geen gebruik maken van KPN apparatuur. Zelden heb ik zoveel huisgemaakte problemen van een provider gezien. Men is bezig nieuwe features te introduceren ipv bugs uit de software te fixen en nog meer problemen veroorzaken. Als ik een score voor KPN zou geven, een 9 voor netwerk, 0 voor apparatuur en 5 voor klantenservice.

• June 19, 2025

ANWB?? 🤷🏻
Ik denk dat je de Consumentenbond bedoeld 

Ow, vergissing 😬

• Nieuwkomer
  • June 19, 2025

Kunnen ze ook lager scoren dan een 5.  Wat een drama

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 19, 2025

Laten we nou niet zeggen dat klant beoordelingen niet belangrijk zijn voor KPN. Dit wordt actief gemonitord door middel van vragenlijsten welke naar willekeurige klanten gaan naar aanleiding van een bestelling, contact met de klantenservice of bezoek van een monteur. Hier zou KPN geen geld in steken als het onbelangrijk zou zijn. Verder komt NPS (net promotor score) Ook voor op overons.kpn en in de jaarverslagen voor de aandeelhouders. 

Dus met dit onderzoek van de consumentenbond zal misschien niet veel worden gedaan, maar als het vertrouwen in KPN echt daalt zal dat ook bij KPN’s eigen onderzoeken te zien zijn. En dat is voor elk beursgenoteerd bedrijf erg belangrijk.

Edit; persoonlijk vindt ik het wel echt bijzonder zonde dat KPN zo erg is gezakt. Voor mij voelt KPN echt als een premium merk (en werkgever) waarbij je ook premium service mag verwachten. Blijkbaar schieten we ergens te kort en hopelijk fixen we dat spoedig. 

• Auteur
  • June 20, 2025

Als voormalig Ambassadeur én superuser van dit forum kan ik helemaal instemmen met jouw reactie ​@Ik_Combineer. Ik vind zulke - in mijn ogen - ook matige scores ook niet leuk om te zien. Gelukkig ben ik wel tevreden over kpn en niet van plan over te stappen. Maar daardoor weet ik dus ook niet of het gras bij de overburen écht groener is, zoals uit deze monitor zou blijken. 🤔