Skip to main content

Met het toenemen van 1 persoon huishoudens vraag ik mij toch af of de markt echt zit te wachten op deze snelheden.

ik ben 1 persoon en heb helaas nog ziggo coax wel met een 1Gbps abbo

Lol. Ook goed toch

nou

hier komt geen delta of kpn , hier is alleen ziggo

delta legt wel aan in de wijk voor ons gebouw (50 appartementen maar niet hier omdat ze geen potentie zien ) kan ik eventueel bij kpn een balletje opgooien?

Haalbaarheidsonderzoek? Meer kan ik er helaas niet van maken. 

 

Hi @MR_CHIP, dit is gek. 

Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik meekijken. 

Ik hoor graag van je. 


Hi @MR_CHIP, dit is gek. 

Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik meekijken. 

Ik hoor graag van je. 

hoi

 

zojuist gedaan ;)


Ik denk dat kpnnetwerk plat is.

 


Ik denk dat kpnnetwerk plat is.

 

Ik heb het zojuist op mijn adres geprobeerd, het werkt nu in ieder geval wel. 

@MR_CHIP ik ben een klein beetje in de war over de adresgegevens die je hebt ingevuld, en vooral de toevoegingen. Zou je dat willen toelichten in een privébericht? Laat je me hier even weten als je dat hebt gedaan?


misschien zegt deze tekening wat meer

zaling 1 is het hoofdgebouw met ieder appartement eigen huisnummer en nu nog eigen groene ziggo coax kabel

kan dit niet via pb versturen

 


Zaling 1 heeft wel een koper lijntje maar waarschijnlijk lopen deze niet door naar de appartementen. Ben op dit moment F1 kijken dus kan het niet precies voor je nakijken.

 

 


Zaling 1 heeft wel een koper lijntje maar waarschijnlijk lopen deze niet door naar de appartementen. Ben op dit moment F1 kijken dus kan het niet precies voor je nakijken.

 

 

dat klopt nergens is kopen denk dat dat voor de BMI is brand meld installatie en LIFT 


Ik kan / mag uiteraard niet delen of deze verbinding in gebruik is. 


Ik kan / mag uiteraard niet delen of deze verbinding in gebruik is. 

adsl maakt me oook niks uit

 

delta antwoord waarom ze hier niet aanleggen ook

:

Zojuist hebben wij een terugkoppeling ontvangen vanuit onze interne afdeling.
Wij hebben vernomen dat het adres niet is mee genomen omdat Delta geen potentie zag in het gebouw met betrekking tot mogelijke abonnementen.
Mocht er meerdere bewoner een glasvezel aansluitingen wensen met abonnement kan er intern worden overlegd wat de mogelijkheden zijn.

 

 

 

hopelijk kan er dus een onderzoek gedaan worden vanuit kpn @Alex_P


Vanwege de functie van dit complex acht ik de kans klein dat deze appartementen een eigen vezel krijgen ook niet van KPN Netwerk. Maar niet onmogelijk, en alleen met toestemming van Yulius.

De dsl snelheden voor nr 1 43 down en 8 up halen het niet bij wat Ziggo kan leveren. Maar ik acht de kans zeer klein dat er nog koper wordt gelegd naar die appartementen.

 

In een aangrenzende nieuwbouwwijk lijkt KPN met glasvezel te zijn begonnen. Een willekeurig adres daar laat 1Gb zien.


Sowieso kan Alex niks melden want het gaat over de aanleg van glasvezel en hier is KPN de provider niet bij betrokken, enkel KPNNetwerk. Welke dan weer officieel niet aanwezig is op dit forum.


Sowieso kan Alex niks melden want het gaat over de aanleg van glasvezel en hier is KPN de provider niet bij betrokken, enkel KPNNetwerk. Welke dan weer officieel niet aanwezig is op dit forum.

Inderdaad de providers staan hier buiten. Ik verwacht dat voor KPNNetwerk hetzelfde zal opgaan als voor Deltafiber. Maar dat is vanuit mij slechts koffiedik kijken.


ik ben benieuwd naar het antwooord vanuit kpn


Vanwege de functie van dit complex acht ik de kans klein dat deze appartementen een eigen vezel krijgen ook niet van KPN Netwerk. Maar niet onmogelijk, en alleen met toestemming van Yulius.

De dsl snelheden voor nr 1 43 down en 8 up halen het niet bij wat Ziggo kan leveren. Maar ik acht de kans zeer klein dat er nog koper wordt gelegd naar die appartementen.

 

In een aangrenzende nieuwbouwwijk lijkt KPN met glasvezel te zijn begonnen. Een willekeurig adres daar laat 1Gb zien.

ik vind het al heel wat dat iedereen zijn eigen ziggo coax kabel heeft met eigen abbonement ik heb bijv gewoon 1Gbit down 100Mbps up


Die coax lag er er vermoedelijk al  vanwege de cai inrichting nog uit de tijd dat er alleen tv signaal op de kabel stond geen idee houd oud dat complex is.


ik vind het al heel wat dat iedereen zijn eigen ziggo coax kabel heeft met eigen abbonement ik heb bijv gewoon 1Gbit down 100Mbps up

Ja, we hebben het goed met ziggo hier, in duitsland heeft vodafone (ziggo-moederbedrijf) een offer van 17552,50 Euro voor een Hybrid Fiber Coax aansluiting. 🤣

 

 


ik vind het al heel wat dat iedereen zijn eigen ziggo coax kabel heeft met eigen abbonement ik heb bijv gewoon 1Gbit down 100Mbps up

Ja, we hebben het goed met ziggo hier, in duitsland heeft vodafone (ziggo-moederbedrijf) een offer van 17552,50 Euro voor een Hybrid Fiber Coax aansluiting. 🤣

 

 

wooooooow


Die coax lag er er vermoedelijk al  vanwege de cai inrichting nog uit de tijd dat er alleen tv signaal op de kabel stond geen idee houd oud dat complex is.

dit gebouw stamt uit 2011 alles is redelijk nieuw


Die coax lag er er vermoedelijk al  vanwege de cai inrichting nog uit de tijd dat er alleen tv signaal op de kabel stond geen idee houd oud dat complex is.

dit gebouw stamt uit 2011 alles is redelijk nieuw

Dat is inderdaad vrij nieuw te noemen. Als de coax nu een aansluiting was waarbij het TV deel via Yulius werdt geregeld zou ik het nog begrijpen. Eigenlijk zoals in senioren zorg woningen. Maar blijkbaar kunnen de bewoners gewoon een eigen abonnement afnemen bij Ziggo. 

 

Op dit moment rolt voor zover ik weet  KPN glasvezel uit in Nieuwbouw projecten naast de andere projecten. Daarom komt het voor dat in sommige woonplaatsen 1 wijk wel glasvezel beschikbaar heeft en de rest van die plaats niet. Dat is bij een naburig dorp hier ook het geval.

Papendrecht lijkt nog niet op de planning te staan bij KPN netwerk om volledig te verglazen.

 

Een koperlijn zal naar ik verwacht zeker niet gebeuren en ik vermoed dat die bandbreedtes voor jouw te laag zijn. En glasvezel dat kan nog wel even duren. En wat ik eerder al schreef al denkt KPN Netwerk wel dat er genoeg potentie is, dan nog zal de overkoepelende organisatie Yulius moeten meewerken.

 

Ik weet verder niet vinden welke rol Woonkracht 10  die je ekders noemde speelt. Hooguit als dat de eigenaar/verhuurder van die appartementen is.

 


Die coax lag er er vermoedelijk al  vanwege de cai inrichting nog uit de tijd dat er alleen tv signaal op de kabel stond geen idee houd oud dat complex is.

dit gebouw stamt uit 2011 alles is redelijk nieuw

Dat is inderdaad vrij nieuw te noemen. Als de coax nu een aansluiting was waarbij het TV deel via Yulius werdt geregeld zou ik het nog begrijpen. Eigenlijk zoals in senioren zorg woningen. Maar blijkbaar kunnen de bewoners gewoon een eigen abonnement afnemen bij Ziggo. 

idd we hebben een eigen inpandige EV

met eigen AOP

 


En een eigen meterkast zie ik. Is dat Woonkracht 10 dan de eigenlijke verhuurder? 


En een eigen meterkast zie ik. Is dat Woonkracht 10 dan de eigenlijke verhuurder? 

jep

 

en Yulius is de hoofdhuurder


Maar KPN kan toch geen adressen overslaan met een glasvezelaansluiting? 
Wat gebeurt er dan als de koperlijn overal is uitgeschakeld? 


Maar KPN kan toch geen adressen overslaan met een glasvezelaansluiting? 
Wat gebeurt er dan als de koperlijn overal is uitgeschakeld? 

Waarom niet? Koper gaat pas uit als nagenoeg elk adres een vezel aansluiting heeft. Ook bij jouw en andere plaatsen wordt alleen in nieuwbouw glas aangelegd.

 

Het hoofdgebouw nummer 1:waar nu een koper lijn ligt zal ooit wel glas krijgen dat is nog geen garantie dat de rest van de woningen worden aangesloten.

 

Kiest een bewoner er zelf voor laat de vezel maar buiten dan kan het zijn dat je wel pech hebt.


en fyi er steekt 1 groene spriet van delta recht voor het gebouw uit de grond waar dus niks mee wordt gedaan tot nu toen @Alex_P had jij nog enige info oid