Skip to main content
Beantwoord

KPN glasvezelkastje in meterkast geplaatst zonder stopcontact, wat nu?

• April 5, 2026
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

Hoi, Na een volle 2 jaar eindelijk een aansluitpunt… Nou denk het toch niet want volgens mij is alles fout gegaan. Wij hebben de kastje in onze meterkast gekregen waar geen stroom is en dit is bij iedereen gedaan. Er kwam laatst nog iemand van kpn binnen onze huis kijken voor een plek en nu in na 3wekenzie ik dat de heren die daar hebben geplaatst zonder te melden. Dit lijkt een verloren zaak voor elke bewoner. Hoe zal dit nu verder gaan dit gaat toch niet werken zo? Ik vraag me ook af word er uberhaupt gecomunniceerd met de aanemers (selecta)? want nu staat er een kastje hier terwijl hij niet gebruikt kan worden.. En ik ga geen geld betalen om een stopcontact te laten monteren dit is kpn de eigen fout geweest… 

Foto's: 

Beste antwoord door joey92

als voormalig elektricien zijnde. zou ik zeggen B is van Boiler, F van Fornuis en VW van vaatwasser. waarschijnlijk allemaal lose leidingen waar inderdaad een zwarte trekdraad in zit. wellicht dat een van deze leidingen gebruikt kan worden om een UTP kabel door te trekken naar het appartement.

8 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 5, 2026

Gewoon glasvezel abonnement afsluiten. Zodra het opgeleverd wordt KPN bellen dat het aansluiten niet lukt. Dan komt er een monteur van KPN en deze maakt netjes een stopcontact in meterkast zonder extra kosten. Dit valt namelijk onder aansluitgarantie.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Dat stopcontact is het issue niet, die leggen wij wel aan. Maar hoe dan verder? Want ik zie nergens een oude dsl of coax kabel welke we kunnen vervangen om een utp naar de woning te trekken.

Mijn advies is om de migratie aan te vragen via MijnKPN en na de installatie datum een monteur aanvragen. Verwacht niet dat hij dit direct kan oplossen maar die kan vast een balletje opgooien in de keten hoe dit moet gaan gebeuren... Heel bijzonder.

• Auteur
  • Helper
  • April 5, 2026

Dat stopcontact is het issue niet, die leggen wij wel aan. Maar hoe dan verder? Want ik zie nergens een oude dsl of coax kabel welke we kunnen vervangen om een utp naar de woning te trekken.

Mijn advies is om de migratie aan te vragen via MijnKPN en na de installatie datum een monteur aanvragen. Verwacht niet dat hij dit direct kan oplossen maar die kan vast een balletje opgooien in de keten hoe dit moet gaan gebeuren... Heel bijzonder.

Die oude Coax cabel zit in de woning achter de tv bij de straatkant, We hebben al bestaande kpn internet op de coax kabel )

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Ik snap dat zeer waarschijnlijk beide aankomen in uw woning, maar daar kan je niks mee als die niet via de meterkast loopt. Want het startpunt van internet via glasvezel is de meterkast. En die zit erg ver buiten de woning zonder een normale manier naar binnen toe. Als die coax waar jij het over hebt nou begint in de meterkast dat kunnen we die gebruiken om de glasvezel naar uw woning te krijgen.  Maar dat is niet het geval als ik de foto van uw meterkast zie.

• Auteur
  • Helper
  • April 5, 2026

Ik snap dat zeer waarschijnlijk beide aankomen in uw woning, maar daar kan je niks mee als die niet via de meterkast loopt. Want het startpunt van internet via glasvezel is de meterkast. En die zit erg ver buiten de woning zonder een normale manier naar binnen toe. Als die coax waar jij het over hebt nou begint in de meterkast dat kunnen we die gebruiken om de glasvezel naar uw woning te krijgen.  Maar dat is niet het geval als ik de foto van uw meterkast zie.

Nou, dan heeft kpn ook die fout gemaakt om hem daar te plaatsen ik ga hun morgen bellen want ik begrijp niet waarom ik achter hun fouten aan moet gaan .

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • April 5, 2026

De buisjes waar “B”, “F” en “VW” op staan, lijken losse installatiedraden te bevatten die mogelijk als trekdraad gebruikt kunnen worden. Gaan deze toevallig naar het appartement? Misschien zit er ergens op de muur een afdekplaatje waar deze leidingen naartoe lopen.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 5, 2026

als voormalig elektricien zijnde. zou ik zeggen B is van Boiler, F van Fornuis en VW van vaatwasser. waarschijnlijk allemaal lose leidingen waar inderdaad een zwarte trekdraad in zit. wellicht dat een van deze leidingen gebruikt kan worden om een UTP kabel door te trekken naar het appartement.

• Auteur
  • Helper
  • April 6, 2026

Hoi ik heb gebeld met kpn en inderdaad, ze gaan de  stopcontact zelf regelen en de internet kabel gaat getrokken worden.