Skip to main content

Ik heb KPN Hussel nu een week draaien en geen verbetering van de internet snelheid verkregen. De meting geeft 9 Mbit/s aan. De automatische tool ‘verbeter uw wifi signaal’ geeft geen verbetering. Wat nu? Kan iemand mij telefonisch helpen? Thx's 

Hoi Ton en welkom op het forum! Als je telefonisch contact wilt kun je het beste bellen met 0800-0402, mijn collega's daar staan je graag telefonisch te woord. :slight_smile:  Ik beantwoord vragen hier, via het forum, dus mocht je het hier voort willen zetten wil je dan laten weten hoe de Sneller Internet Buitengebied router op je Experia Box aangesloten is? Kun je mij ook vertellen welke Experia Box je hebt en wil je je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik je verbinding nalopen. Ik hoor het graag! 


Sneller Internet Buitengebied router is op mijn Experia Box 10 aangesloten. De 4g router die erbij is aangeloten heeft maar 1 streepje bereik in mijn huis. Het maakt niet uit of ik deze plaats voor of achterin het huis of op de bovenverdieping. Wat nu? Ik heb online een monteur gesproken en die heeft alles doorgemeten en kon niets vinden. Wat nu? 


Dat bereik kan dan goed de reden zijn waarom je geen verbetering van de snelheid merkt. Wat heeft de monteur met je besproken en wat hebben jullie samen uitgetest? Als ik de kaart bekijk zie ik dat de dichtstbijzijnde zendmast bij jou richting het noordwesten staat. Heb je de 4G router aan deze kant ook getest en kan hij daar dichtbij een raam staan? Anders is er richting het westen ook een zendmast aanwezig, maar die staat niet ideaal op je woning uitgericht. 


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.


Beste Sanne, 

Nog geen verbeteringen deze week. Ik heb de 4g router alle richtingen op geplaatst, ook naar het NoordWesten, maar helaas. Soms heel even 2 streepjes bereik, maar dat valt snel weer terug. 

Dus, helaas. Kan ik de 4g router laten doormeten online? Misschien is hij stuk of is de software niet goed geladen? 

Groet Ton


Helder. Bedankt voor het testen! Als hij stuk zou zijn verwacht ik dat hij helemaal geen signaal oppikt, maar wie weet werkt hij op halve kracht. Op afstand kan ik hem niet uitmeten, maar kun je vertellen hoe de lampjes precies branden op de 4G router? Branden Power, 4G connection en 4G network blauw en heb je één lampje blauw bij het bereik? Is de 4G router rechtstreeks op de Experia Box aangesloten met een internetkabel en zit hier verder geen apparatuur tussen? Wil je ook een bekabelde speedtest doen? Als je een laptop of PC bekabeld op de Experia Box aansluit en een speedtest start ben ik benieuwd welke snelheid je bekabeld haalt. Dan kunnen we in elk geval een goede analyse doen en aan de hand daarvan verder kijken wat de oplossing wel is. 


Is het nog gelukt? Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 


Reageer