Skip to main content

Hallo,

 

Wij hebben sinds vandaag KPN hussel 50 mbits op ons adres.

Echter komt er vanuit de experiabox v10a maar 10mbps terwijl er op ons adres een hogere maximale snelheid is(rond de 40 a 50 mbits).

Ik heb de wifi manager tool van KPN al meerdere keren gedaan vandaag maar het wordt er niet echt beter door.

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?

Hoi @J. Klerks, welkom op het forum!
Allereerst zal je draadloos altijd wat snelheid verliezen maar dit verschil is wel aan de hoge kant.
Je had de wifimanager al doorlopen begrijp ik, die zou hier eigenlijk ook wel een oplossing voor moeten hebben! Waar komt die op uit?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even met je mee!


Hoi @J. Klerks, het is inmiddels weer een paar dagen later. Heb je dit probleem nog op weten te lossen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hoi Thomas, sorry voor de late reactie.

We hebben experia wifi versterkers ontvangen van KPN en nu hebben we in het hele huis 10mbps.

Het probleem zit hem volgens mij echt in de modem of in de lijn, want er komt zowel bekabeld als via de wifi een heel laag aantal mbps uit.

Ik heb de gegevens ingevuld op mijn profiel.

 

Groet,

Jasper


Bedankt voor je gegevens en toelichting @J. Klerks, ik heb meteen even meegekeken. Op dit moment krijgt je experiabox 20/21Mbit/s binnen.
Dit is de maximale snelheid die er te halen is met de huidige aansluiting. Ik zie ook dat er met Pairbonding 50Mbit/s mogelijk is op jouw adres maar dit is nog niet actief/aangevraagd.
Vanwege het coronavirus kunnen we deze op dit moment helaas nog niet realiseren omdat hier een monteur aan huis voor nodig is.
Je kunt het uiteraard al wel gewoon aanvragen, daarvoor wil ik je vragen telefonisch contact met ons op te nemen op 0800-0402

Dat gezegd hebbende moet er nog steeds winst te halen zijn met de wifimanager  als je nu nog 10Mbit/s haalt via wifi.


Hoi Thomas, de internetsnelheid is nu rond de 17 a 18 mbits. Het is elke dag iets omhoog gegaan. Wanneer mogen er van KPN weer monteurs aan huis komen?(wat momenteel de verwachting is qua datum) of is dat nog onbekend?

Alvast bedankt voor je hulp

Groet,

 

Jasper


Ah dat is al wel weer een stukje beter. Helaas is het nog niet bekend wanneer we deze monteur weer aan kunnen sturen. 


Ah dat is al wel weer een stukje beter. Helaas is het nog niet bekend wanneer we deze monteur weer aan kunnen sturen. 

Ah oke, dan neem ik tegen de tijd dat de situatie weer wat normaler is weer contact op.

 

Bedankt voor je hulp.

 

Jasper