Skip to main content

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op GOnDemand] of nMéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.

Onder 'pluspakket' staat toch duidelijk welke aanvullende opties het 'pluspakket' heeft, niks meer niks minder!



Mensen, leer allen eens begrijpend lezen,... In de voorbije dagen zie ik vragen voorbij komen die allen vermeld staan in het allereerste bericht.


Oke dus voor jouw is het wel duidelijk wat meer Programma Gemist mij zegt dat dus helemaal niets!

Wat is meer? extra dagen meer zenders terug kijken ?etc.....



Het gaat er mij om als ik het pluspakket eraf zou halen of ik op de normale zenders dus niet ineens minder programma gemist heb?



Maar gelukkig zijn we niet allemaal raket geleerden anders zou het ook maar saai worden op de planeet.
Ik kan dus niet Spotify premium inleveren (nu gratis, normaal 8,99) en Netflix, normaal 7,99, gratis ervoor terugkrijgen?

Nee, bij Hussel is de korting €5,- en geen "gratis" pakketten meer.

Nu heb je €12,99 korting op jouw FOX Sports pakket en is Sportify Premium inbegrepen in de prijs van jouw Alles-in-1 abonnement. Spotify Premium is ook nu dus al niet gratis, je betaalt er gewoon voor omdat die €8,99 in de basisprijs verwerkt is.

Ik verwacht dat je ongeveer €6,- per maand duurder uit zult zijn.
Er is hier al veel geschreven over de prijzen van Hussel, maar ik heb een vraag over de voorwaarden. Ik heb momenteel internet thuis 500Mbit up en down. Dit is een optie die ik maandelijks aan en uit kan zetten. Als ik nu kijk naar de prijzen bij Hussel dan krijg ik het idee dat dit een abonnement is en dat ik de snelheid niet meer elke maand kan wisselen als ik zou willen. Klopt dat?
ik word er een beetje moe van, van al dat gehussel dus ik hak de knoop door en vertrek naar T-mobile.

scheelt bijna € 300,. voor het eerste jaar, daarna zien we wel wat er dan in de aanbieding is.



groetjes allemaal en HUSSEL maar lekker verder,



Mvg, Mathijs
@moorst



Je kunt blijven wisselen in je snelheden. Screenshot uit mijnkpn.




Ik heb een aantal losse topics samengevoegd met dit verzameltopic, en ook nog even teruggekeken naar vragen die we nog niet beantwoord hadden. Mocht ik alsnog iets over het hoofd hebben gezien, stel je vraag hieronder even opnieuw :)

@moorst
Je kunt nog steeds maandelijks wisselen. Het enige wat er dan kan gebeuren is dat als je in je actieperiode wisselt, je de korting verliest.

@JaySea
Het is niet meer mogelijk om te verlengen volgens de oude pakketten. Echter, als je tevreden bent met je huidige pakket, dan kun je deze gewoon laten doorlopen zoals hij nu is.

@DigiB
De meer Programma Gemist houdt in dat je dan van de extra Pluspakket zenders die je krijgt ook Programma Gemist hebt. En wat betreft je eerdere vraag over contract: Als je bij het aanpassen een korting krijgt, ga je ook een nieuw jaarcontract aan. Tenzij je expliciet voor de optie kiest om het maandelijks opzegbaar te maken.

@Noudje2004
Als de tv met de drie maanden gratis in je overzicht staat bij het kiezen, dan heb je deze aangevinkt. En krijg je dit dus ook in jee pakket als je de bestelling zou doorvoeren.

@Katana321
Je kunt maandelijks je entertainmentopties aanpassen binnen Hussel. Niet helemaal hetzelfde als Compleet want het is niet meer een zenderpakket gratis maar €5 korting op entertainment. En dan maakt het niet uit welke entertainmentopties je actief hebt.

@Macabeus
Als je jouw thuisabonnement husselt, dan vervallen de Compleetvoordelen op je thuisabonnement, dus het zenderpakket. Als je mobiel laat zoals het is, dan blijven daar de Compleetvoordelen zoals ze nu zijn, dus korting én verdubbelaar.

@Langeeri
Als je overgaat naar Hussel vervalt het gratis zenderpakket. Dus de korting die weergegeven werd is inderdaad een bug en wordt ook niet daadwerkelijk actief.

@Zelus
Voor jou geldt hetzelfde, dit is een foute weergave. Als je overgaat naar Hussel krijg je alleen de €5 entertainmentkorting.

@Pikkepoelie
Wat is er precies onduidelijk voor je? Geef het vooral aan, dan kunnen we je helpen.

@HenkFigge@Rob2019
Je kunt met ieder mobiel abonnement die binnen Hussel valt MB's delen, dus ook het abonnement met Onbeperkte Data. Je kunt vanuit dat abonnement wel maximaal 25 GB delen.

@Valentijn01987
Krijg je een korting te zien als je hussel kiest in je MijnKPN? Zo niet, dan blijft het maandelijks opzegbaar. Als hij wel standaard een korting laat zien, dan zou er ook een optie moeten zijn om expliciet 'maandelijks opzegbaar' aan te vinken.


Erik bedankt voor je duidelijke info.



Let the hussel begin!
@Eric_ ik zie het niet als korting in de zin van aanbieding ik ga gewoon iets minder betalen voor iets meer upload snelheid.

Tenzij KPN bestaande klanten ook 3 maanden "korting" geeft dan wel!






Krijg je bij Digitenne wel of geen gratis opnemen?

Als ik niks verander bij tv ontvangers staat er gratis opnemen:





Als ik iets verander bij tv ontvangers: Digitenne ontvanger van 0 en dan weer naar 1 ontvanger is gratis opnemen weg:


@Erik_  Ik zie als ik hussel aanvink 5 euro entertaimentvoordeel als korting maar voor de rest kan ik geen optie vinden in Mijn KPN om maandelijks je abonnement op te zeggen.Maar waar het mij voorral om ging was of je ook nog steeds maandelijks je internetsnelheid kan wijzigen maar heb al gelezen in dit topic dat het nog steeds mogelijk is.


@Erik_  Ik krijg ook al een paar dagen deze melding in Mijn KPN als ik mijn abonnement wil wijzigen naar KPN Hussel.Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens


Casus: 2 mobiele abonnementen, alles in1 4k net verlengd, KPN compleet. 1 mobiel abonnement (KPN zorgeloos) kan verlengd worden en zal dus hussel worden. Dit is het abo van mn zoontje. Hij heeft nu 10gb x2 (ivm compleet) en krijgt MB's gedeeld van het andere abonnement (100x2). Kan zijn nieuwe hussel abo straks nog mb's krijgen van het compleet abonnement? Of word ik gedwongen als trouwe klant om meer geld te gaan betalen? 


@DigiB 
Ah, nee inderdaad, geen korting in dit geval. Dan blijft het ook gewoon maandelijks opzegbaar.

@Glingko 
Digitenne is geen onderdeel van Hussel. Dus als je als tweede ontvanger een Digitenne kiest, dan krijg je niet het Opnemenpakket erbij. Ik geef even door dat de bestelpagina dit in sommige gevallen nog verkeerd kan weergeven.

@Valentijn01987 
Als jij in je MijnKPN wijzigt naar Hussel, dan krijg je geen actiekorting, en blijft je pakket sowieso al maandelijks opzegbaar. En je kunt inderdaad maandelijks je snelheid wijzigen als je wilt. 

Die foutmelding hoort echter niet. Zou je jouw gegevens willen invullen op je profiel, en hier even laten weten als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik dit voor je na.

@SCi4  Goede vraag! 
@HenkFigge  jij wilde dit ook graag weten.

Het antwoord daarop is dat je MB's kunt blijven delen tussen je mobiele abonnementen, ook als je een deel daarvan omzet naar Hussel. Dus, SCi4, jouw zoontje kan data blijven krijgen van het andere, oudere, abonnemnt. En, Henk, jouw verlengde nummer kan ook gewoon data blijven ontvangen en geven van/aan de andere, oudere, abonnementen.


Je had ook nog een aanvullende vraag, @HenkFigge, over Netflix. Je kunt je Netflix Family omzetten naar ons. Wat je dan doet is het eerst bij Netflix opzeggen. Vervolgens kun je in je MijnKPN of via de tv ontvanger Netflix aanzetten. Omdat wij op dat moment nog niet weten welk Netflix abonnement je precies gaat kiezen, krijg je een orderbevestiging met daarop de prijs van het basis-Netflixabonnement. Dit moet je dan zien als een vanafprijs.

Vervolgens ga je naar netflix.kpn.com om je via ons weer bij Netflix aan te melden. Dan kies je het abonnement dat je wilt (Family in jouw geval) en vanaf dan wordt dat bedrag via je KPN factuur geïnd en wordt ook (als je niet al andere entertainment opties actief hebt) de entertainmentkorting toegepast. 


@Erik_  Ik heb mijn gegevens ingevuld op mijn profiel.


ha nu is het hussel weer terug net kon ik alleen tegen bij betaling dus duurder kiezen

ga het nu maar aanpassen dankje@Erik_  ;)

 

Edit :aangepast!

 

 


@Valentijn01987 : Dank voor de gegevens. 

Het lijkt er op dat ik wel aanpassingen kan doen. Waar die foutcode vandaan komt is me nog een raadsel. Wanneer verschijnt die storing melding?  (heb je desnoods een screenshot)

Wat wil je precies veranderen? Dan help ik je daarbij. 


@Erwin_  Ik krijg die foutmelding wanneer ik in Mijn KPN het abonnement wil veranderen en op plaats bestelling klik.Ik heb een screenshot gemaakt waar de foutcode op staat en op de andere screenshot staat waar ik het abbonement naartoe wil veranderen.


Ai, nog iemand die wellicht bedrogen uit zal gaan komen.

Die €12,99 FOX Sports gratis voordeel van KPN Compleet zal komen te vervallen.

Dat abonnement gaat dus geen €57,50 kosten maar €70,49.

@Erwin_, Is deze bug ondertussen al verholpen want dit is toch wel erg misleidend.


@Valentijn01987 : Dank voor de screenshots en de uitleg.

Ik heb het één op één doorgestuurd naar de ontwikkelaars van MijnKPN.  Ik laat je weten zodra we het lek boven hebben!


Ai, nog iemand die wellicht bedrogen uit zal gaan komen.

Die €12,99 FOX Sports gratis voordeel van KPN Compleet zal komen te vervallen.

Dat abonnement gaat dus geen €57,50 kosten maar €70,49.

@Erwin_, Is deze bug ondertussen al verholpen want dit is toch wel erg misleidend.

Dat zou wel vies zijn hoor. Ik ben namelijk ook met bovenstaand screenshot akkoord gegaan, dus als daar nou ineens weer een tientje bovenop komt…. Daar heb ik niet voor getekend…

 

Dit staat er trouwens in de overeenkomst welke KPN mij heeft gestuurd na het opslaan van de wijzigingen. Ik verwacht dan ook dat ik dit ga betalen, en niet meer:

 

 


Ai, nog iemand die wellicht bedrogen uit zal gaan komen.

Die €12,99 FOX Sports gratis voordeel van KPN Compleet zal komen te vervallen.

Dat abonnement gaat dus geen €57,50 kosten maar €70,49.

@Erwin_, Is deze bug ondertussen al verholpen want dit is toch wel erg misleidend.

Dat zou wel vies zijn hoor. Ik ben namelijk ook met bovenstaand screenshot akkoord gegaan, dus als daar nou ineens weer een tientje bovenop komt…. Daar heb ik niet voor getekend…

 

Dit staat er trouwens in de overeenkomst welke KPN mij heeft gestuurd na het opslaan van de wijzigingen. Ik verwacht dan ook dat ik dit ga betalen, en niet meer:

 

 

KPN heeft een hoop uit te leggen, maar ik ben bang jouw abonnement toch echt €70,49 gaat kosten.

Zie ook dit berichtdit bericht en dit bericht.


Het verschil van een abonnementsverlenging van vorige week en van nu is dat ik vorige week bij een abonnement voor 25 euro een databundel van 15gb zou krijgen. Nu betreft een abonnement van 27,50 euro een databundel van 10gb.

De enige logische reactie hierop is overstappen naar een andere provider toch?


Na alle berichten gelezen te hebben, heb ik ook maar even een berekening gedaan. En yep! ook voor mijn ziet het er slechter uit en wordt het een stuk duurder!?

Dus nee! Ik laat het even zoals het is, maar moet zeggen dat ik toch stiekem al bij andere providers aan het rond husselen ben.. 💪🏻👍🏻
 

Ik snap iedereen zijn reacties, maar je bent niet verplicht om het “Hussel” pakket te nemen!?

Wat wel top is van KPN, is dat ze het voor zoekende klanten het makkelijker hebben gemaakt! Die kunnen KPN nu sneller aan de kant zetten in hun beslissing gezien de prijzen de pan uit schieten…

 

 

 


@moorst

Je kunt blijven wisselen in je snelheden. Screenshot uit mijnkpn.


 

d2929e7f-9e60-40ad-b439-76334f9a5654.jpg

@JeroenB22 hoe kun jij met jou glasvezelaansluiting maar 132 Mbit/s down en 35 Mbit/s upload hebben? Daar klopt iets niet in jou MijnKPN. :thinking:  Ik zou bijna denken je hebt geen glasvezelaansluiting, maar koper. 


Ben toe aan een nieuwe abonnement en zou graag een sim only van 2GB willen. Alleen wordt mij verteld dat met kpn compleet de mbs niet meer worden verdubbeld.  Wat is nou het voordelel vam hen kpn compleet zijn. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic