Skip to main content
News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

SjorsK
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 4354 reacties
  • 19 oktober 2019
wjb schreef:
lammertsm schreef:
wjb schreef:
lammertsm schreef:

Zojuist ook een klacht ingediend via het klachten formulier.

Waarom annuleer je de wijziging naar KPN Hussel niet "gewoon"?

Omdat ik van KPN verwacht dat ze leveren wat ik heb afgesloten en wat ze zelf ook bevestigingen per email met een bijlage genaamd 'overeenkomst'.

Geen bevredigend antwoord van KPN maandag of dinsdag dan zeg ik de overeenkomst op en terug naar compleet zoals het was. 

Ik geef je groot gelijk dat je wilt dat ze leveren wat afgesproken en bevestigd is.

Ik ben alleen bang dat ze dat niet zullen gaan doen en dus is het zaak de bedenktermijn van 14 dagen goed in de gaten te houden en op tijd te annuleren.

Of afspreken om de bedenktermijn te verlengen (en zwart op wit vast leggen 🙂 ). Eerlijk gezegd zou ik hier geen risico mee nemen. 

Worst case scenario kan je het ook altijd aanvechten als je de bevestiging netjes hebt gekregen - Maar ik vraag mij af of dit het waard is. Stel dat je een klacht hebt en KPN doet aan contractbreuk dan kan je het beste een formele klacht indienen. De mensen daarachter kunnen eventueel in het contract gaan snijden en de technische voorwaarden van het abbonement aanpassen buiten het “Standaard Proces” (Mits dit natuurlijk terecht is). 

Dit heb ik ook gehad met de eindatum van mijn mobiele abbonement (Deze is verschoven naar de datum die in mijn contract staat ipv degene die in MijnKPN staat). 

lammertsm
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 104 reacties
  • 19 oktober 2019
wjb schreef:
lammertsm schreef:
wjb schreef:
lammertsm schreef:

Zojuist ook een klacht ingediend via het klachten formulier.

Waarom annuleer je de wijziging naar KPN Hussel niet "gewoon"?

Omdat ik van KPN verwacht dat ze leveren wat ik heb afgesloten en wat ze zelf ook bevestigingen per email met een bijlage genaamd 'overeenkomst'.

Geen bevredigend antwoord van KPN maandag of dinsdag dan zeg ik de overeenkomst op en terug naar compleet zoals het was. 

Ik geef je groot gelijk dat je wilt dat ze leveren wat afgesproken en bevestigd is.

Ik ben alleen bang dat ze dat niet zullen gaan doen en dus is het zaak de bedenktermijn van 14 dagen goed in de gaten te houden en op tijd te annuleren.

Die 14 dagen houd ik zeker in de gaten.
In de bevestiging staat.

14 dagen bedenktijd
U kunt Hussel Internet 500 Mbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kunt u binnen 14 dagen na 16 oktober 2019 deze overeenkomst annuleren. Dit kan telefonisch of op kpn.com/annuleren. U krijgt dan van ons een schriftelijke bevestiging. In bijgevoegde overeenkomst vindt u de voorwaarden.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 oktober 2019

Ook ik heb een probleem bij de overstap naar Hussel. Gisteren mijn oude abonnement vergeleken met een nieuwe hussel. Ik weet  zeker dat ook bij Hussel stond dat Fox Sports gratis was. Na 5x vergelijken mijn abonnement gewijzigd en nu GEEN Fox sports meer.

Gebeld met de klantenservice van KPN. Zij zeggen dat zij niets voor mij kunnen betekenen. Dat FOX Sports niet gratis kan bij een Hussel abonnement. Raar, want het stond er echt.

Dan maar weer terug naar mijn oude abonnement, dat mag immers binnen 14 dagen, maar ook dat kan KPN niet realiseren.

Echt een zeer slechte beurt voor KPN. Ik wil gewoon nu gratis naar de eredivisie kijken zoals KPN heeft beloofd….

Admin: Samengevoegd met bestaand topic

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 19 oktober 2019
EvelienvV73 schreef:

Dan maar weer terug naar mijn oude abonnement, dat mag immers binnen 14 dagen, maar ook dat kan KPN niet realiseren.

Ze moeten dat wel voor je realiseren en als ze dat niet kunnen dan wordt dit denk ik toch echt een gevalletje geschillencommissie of zelfs de rechter.

Het is echt bij de beesten als KPN hier niet met een passende oplossing zou komen waardoor de FOX Sports abonnee in ieder geval geen Euro duurder uit zal zijn dan bij hun voorgaande contract.

• Slimmerik
  • 76 reacties
  • 20 oktober 2019

@lammertsm en @wjb 

Helaas is het niet mogelijk om terug naar je oude abonnement te gaan. Mij is telefonisch verzekerd dat dit technisch niet kan. Je hebt 14 dagen om je abonnement te annuleren en naar een andere provider over te stappen. Na 14 dagen zit je vast aan je Hussel abonnement. KPN rekt nu lekker de tijd door geen oplossing te bieden binnen de 14 dagen en ‘husselt’ je zo een vast contract in. 

lammertsm
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 104 reacties
  • 20 oktober 2019
Langeeri schreef:

@lammertsm en @wjb 

Helaas is het niet mogelijk om terug naar je oude abonnement te gaan. Mij is telefonisch verzekerd dat dit technisch niet kan. Je hebt 14 dagen om je abonnement te annuleren en naar een andere provider over te stappen. Na 14 dagen zit je vast aan je Hussel abonnement. KPN rekt nu lekker de tijd door geen oplossing te bieden binnen de 14 dagen en ‘husselt’ je zo een vast contract in. 

Dat zal wat wezen zeg!  Ik ben benieuwd wat een jurist hiervan vind en de manier van aanbieden?

Wacht nog rustig af waar KPN mee komt.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 oktober 2019
Langeeri schreef:

Mocht KPN niet met een passende oplossing komen dan hoop ik dat er iemand zal zijn die dit aan de geschillencommissie zal voorleggen of juridisch zal aanvechten.

Te volgen stappen: zie het juridisch loket.

Heel belangrijk: Bewaar de bevestigingsmail en als je een screenshot hebt van de prijsopgave, bewaar die dan ook.

Het is inderdaad een erg slechte manier van communiceren, je krijgt de bevestiging met het 'gratis’ Fox sport er nog in, later wordt deze verwijderd. KPN heeft lak aan z'n vaste klanten !

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 oktober 2019

Inderdaad.

En het wordt nog veel erger. Vanochtend weer gebeld omdat ik vandaag gewoon eredivisie wil kijken. Al tijdens het gesprek geen gehoor meer. Wat blijkt bel abonnement en TV abonnement eruit gegooid

Vervolgens volgende mail: 

Medewerker, kan er niets aan doen, er is weer wat te veel gehusseld bij KPN, ben ik bang. Nog tijdens het gesprek lukt het KPN om mijn abonnement te verwijderen. Vervolgens wacht ik al een halve dag om het weer terug gezet te krijgen :(

Wel Fox Sports, maar geen mogelijkheid om het te kijken. Echt slecht en heel vervelend.

KPN noemt zich trouwe supporter van de eredivisie. Dat ben ik ook, alleen wordt de mogelijkheid om dit te volgen nu om zeep geholpen door KPN

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 703 reacties
  • 20 oktober 2019

Mijn ervaring is ook dat je na een dergelijke abonnementsvorm wijziging bij KPN je beter eerst een maandje kunt wachten tot iedereen bij KPN zelf ook weet hoe het werkt, om dit soort ellende te voorkomen. Iets met de kat uit de boom kijken.

Forum|alt.badge.img+3

Beste KPN,

ik heb deze draad gelezen. Het hussel-produkt levert nog wel aardig wat verwarring/discussie op (om het zacht uit te drukken). Mijn indruk is dat trouwe klanten in de meeste gevallen (en zeker de sportliefhebbers) er op achteruit gaan als ze gaan husselen en een vergelijkbaar produkt willen. Jammer!

wat betreft mijn persoonlijke situatie het volgende:

• ik ben nu compleet met gratis pakket Fox Sport Totaal (dus niet alleen Eredivisie, maar ook het internationale pakket, dit is omstreeks juli 2019 veranderd (er werd toen Ik fors reclame voor gemaakt))
  • ik heb een mobiel abonnement met verdubbelaar (wat leidt tot 2 gb en 400 min) en € 5,— korting)

Begin 2020 loopt mijn mobiel abonnement af. Ik begrijp uit de “draad” dat ik dan alleen nog kan kiezen uit Mobiel Hussel. Ik zit er dan aan te denken om een Sim Only te nemen. Het meest in de buurt komt dan 2 gb en onbeperkt bellen/sms-en voor € 20,— euro (incl. € 5,—), die nu voor een actieprijs van € 15,— wordt aangeboden. Per saldo is dat dus € 5,— duurder (wel met onbeperkt bellen, maar daar zie ik niet echt de meerwaarde van in, alternatief is € 19,— maar dan maar 150 min bellen/sms-en). Dat is dan nog € 4,— duurder met minder minuten dan huidige situatie. Tussenconclusie: zonder actieprijzen wordt KPN Mobiel ook duurder?

Ik begrijp dat als ik met mijn mobiel abonnement in mijn thuis-situatie compleet blijf en  dus blijf profiteren van het gratis Fox Sports Totaal (dus incl. internationale kanalen).  Bij wisseling van provider qua mobiel vervallen dan de voordelen in de Thuis-situatie? Ik neem aan van wel?

Kun je in de thuis-situatie Compleet nog wel opties aan/uitzetten, zonder dat dit consequenties heeft voor de Compleet-status (bv Ziggo Sport uitzetten)? 
Stel dat ik nu Fox Sports uitzet en over een paar maanden het weer aan wil zetten, krijg ik dan alleen Fox Sport Eredivisie of Fox Sports incl. internationaal?

Een KPN-gebruiker

Stripheld1211
Deelnemer
Rien52 schreef:

Met ingang van 16 oktober 2019 ben ik over gestapt op Hussel.
Via MijnKpn afgesloten op 9-10-2019 en via mail overeenkomst ontvangen (zie foto), waar duidelijk in staat dat Fox Sports gratis zou zijn.
Op dag van omzetting (16-10-2019) heb ik mail ontvangen van KPN dat voordelen van KPN Hussel gewijzigd zijn, dus geen gratis Fox Sports meer.
Vandaag heb ik met de klantenservice (088-0402) gebeld en probleem voorgelegd.
De fout van KPN werd erkend, maar ze konden verder niets voor mij doen.
Op mijn reactie van dat dit bedrog is in verband met onze schriftelijke overeenkomst, werd verder niet gereageerd.
Op mijn opmerking dat ik 2 weken bedenktijd hebt en terug kan naar mijn oude abonnement en/of contract kan beëindigen met overstappen naar een concurrent, werd mij medegedeeld, dat dit aan mij ligt. Dat is aan U…….

Al zeker een jaar of 20/30 was ik een tevreden klant van KPN.
Jammer dat het nu zo moet lopen.

Ik heb precies hetzelfde. Ook deze bevestiging, met gratis fox. Maar kpn doet bij mij net of deze overeenkomst niet bestaat. Heb maar direct mijn upgrade naar hussel geannuleerd en gelukkig bleef alles hetzelfde. Maar in mij ogen zijn het een stelletje oplichters die over de rug  van vaste klanten, geld willen verdienen. Wat als al deze vaste klanten nu eens massaal opzeggen?

Toch blijft het raar dat je een bevestiging krijgt in de mail, waarin Fox Sports wel degelijk met 12,99 korting wordt gegeven. Kost me nu een hoop extra geld, ik vind dat je zo niet met jarenlange vaste klanten omgaat.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 oktober 2019
AlexVanDruten82 schreef:

Kost me nu een hoop extra geld, ik vind dat je zo niet met jarenlange vaste klanten omgaat.

Sterker nog, het is natuurlijk volstrekt onacceptabel dat jij nu meer geld kwijt bent terwijl je jouw contract dacht te wijzigen in iets dat goedkoper voor je zou uitvallen.

Het is natuurlijk volstrekt misleidend wat KPN doet en dat is zeer verwerpelijk.

lammertsm
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 104 reacties
  • 20 oktober 2019
wjb schreef:
AlexVanDruten82 schreef:

Kost me nu een hoop extra geld, ik vind dat je zo niet met jarenlange vaste klanten omgaat.

Sterker nog, het is natuurlijk volstrekt onacceptabel dat jij nu meer geld kwijt bent terwijl je jouw contract dacht te wijzigen in iets dat goedkoper voor je zou uitvallen.

Het is natuurlijk volstrekt misleidend wat KPN doet en dat is zeer verwerpelijk.

Eens, daarom ben ik overgestapt omdat ik goedkoper uit zal zijn wat nu opeens niet zo meer is.

Dat vind ik pure misleiding en zeker zeer verwerpelijk.

• Slimmerik
  • 59 reacties
  • 21 oktober 2019

Ik ga deze over naar kpn mobiel met twee abonnementen. telefonisch alles geregeld. gekozen voor twee maal 5gb sim only. Dat kost 23,50 per abonnement voor een jaar. Ik heb echter ook internet van telfort. Daarom gekozen voor de husselkorting van 5 euro. De medewerker zei het al telefonisch, die korting is niet zichtbaar op het contract, maar hoe kan ik nu zien dan ik 18,50 ipv 23,50 betaal?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 21 oktober 2019

Die 5 euro hussel voordeel krijg je alleen als je een hussel abo hebt met tv en daarbij een entertainment dienst afneemt. Zoals Spotify of Netflix. Of pluspakket ofzo.

En het is dus maar 1x 5 euro korting per maand. Op je internet en tv abo. En niet 5 euro per mobiele abo. Je gaat dus nooit 18,50 betalen per mobiel abo.

• Slimmerik
  • 76 reacties
  • 21 oktober 2019

Ik twijfel wat ik nu moet doen. Nu overstappen naar Ziggo binnen m’n 14 dagen bedenktermijn of wachten op een oplossing van KPN. Naast de schandalige reactie van KPN op het forum is het stil. Ik vraag me af of we nog wat gaan horen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 oktober 2019
Langeeri schreef:

Ik twijfel wat ik nu moet doen. Nu overstappen naar Ziggo binnen m’n 14 dagen bedenktermijn of wachten op een oplossing van KPN. Naast de schandalige reactie van KPN op het forum is het stil. Ik vraag me af of we nog wat gaan horen.

Hier dezelfde twijfel. Binnen 3 dagen kunnen we bericht van KPN verwachten, waarvan er al 1 voorbij is. Daarnaast worden we terug gebeld op ons huis nummer dat, per abuis (?) , nu is afgesloten door KPN... Ze moeten wel met een hele goede oplossing komen, willen we bij KPN blijven, maar ja, als we niet snel wat horen, moeten we wel verder kijken. Anders zitten we aan het duurdere husselpakket vast. 

• Slimmerik
  • 76 reacties
  • 21 oktober 2019

@EvelienvV73 Hebben ze drie dagen beloofd? Zeker telefonisch? Hebben ze mij ook beloofd vorige week zondag, dat is 8 dagen geleden. Ik heb nooit meer wat gehoord. Daarom heb ik zelf afgelopen vrijdag maar weer gebeld en nergens was bekend dat ze mij zouden bellen. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 oktober 2019

@Langeeri dat staat in de mail die ik van ze heb ontvangen. Ga er vooralsnog vanuit dat ze woord houden. Ik hoop dat mijn telefoon dan wel weer is aangesloten... Anders hebben ze weer een excuus

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 oktober 2019

Maar laat alsjeblieft die bedenktermijn van 14 dagen niet verlopen.

Ik vind het schandalig dat het zo lang moet duren alvorens KPN met een formele mededeling naar buiten komt. KPN heeft me vaker diep diep teleurgesteld, maar ook deze aktie nestelt zich in de top van discutabele akties.

Als hier niet snel duidelijkheid verschaft wordt, dan mogen ze wat mij betreft KPN publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

marcel41
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 82 reacties
  • 21 oktober 2019

Ik heb hier ook dezelfde bevestigingsmail gekregen bij overstappen naar Hussel, in eerste instantie ook met de korting van fox sports erin.

Ik heb ook twee  kids simonly abonnementen aangevraagd , waarvan er een al mislukt is en ik vermoed dat de andere die nu nog een maand bij tmobile loopt  ook gaat mislukken.

Binnenkort maar weer eens bij een andere provider kijken wat die te bieden hebben.

lammertsm
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 104 reacties
  • 21 oktober 2019

Ik vind het ook verdacht stil. Geen KPN medewerker die hier ‘durft’ te reageren.
Klantenservice weet het ook niet, die verwezen me door om tijdens kantoor uren maar weer te bellen. Iets met afdeling crediteuren…… geloof niet dat die ons gaan helpen.

lammertsm
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 104 reacties
  • 21 oktober 2019
wjb schreef:

Maar laat alsjeblieft die bedenktermijn van 14 dagen niet verlopen.

Ik vind het schandalig dat het zo lang moet duren alvorens KPN met een formele mededeling naar buiten komt. KPN heeft me vaker diep diep teleurgesteld, maar ook deze aktie nestelt zich in de top van discutabele akties.

Als hier niet snel duidelijkheid verschaft wordt, dan mogen ze wat mij betreft KPN publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

Tros radar?