Skip to main content
News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 oktober 2019
@moderator "Bedankt" voor het verplaatsen van mijn vraag van het topic "Verlengen van mijn abonnement" naar dit Algemene Hussel topic. Hierdoor is mijn vraag nu nbeantwoord omdat deze in dit topic voor een hoop wel al beantwoorde vragen is geplaatst. Mijns inziens had dit wat beter gekund!

Bij deze zal ik mijn vraag hier herhalen: klopt het dat de korting van 5 euro voor vaste klanten van een mobiel abo is komen te vervallen bij verlenging als men geen vast internet heeft van Kpn? Mocht dit kloppen dan lijkt me dat gelet op andere aanbieders niet echt klantgericht, zeker niet naar vaste klanten toe. Maar misschien vergis ik me, dus hopelijk kunnen jullie me hier wat meer over vertellen.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:
Wat een rampzalige naam 😖, had het dan "KPN op maat" genoemd.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik wordt er gewoon duizelig van, van dat gehussel wordt ik gek van! 😉😂

SjorsK
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 4354 reacties
  • 9 oktober 2019
Ik moet zeggen dat ik er mee eens ben dat de naam wat ongelukkig gekozen is. Overigens is het wel jammer dat er nog niet actief gestuurd wordt naar de TV dienst zonder TV ontvangen 😉

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 9 oktober 2019
peter-keetfm schreef:
kunnen we nu ook gaan husselen met een eigen router keuze 😁

en dat kpn nu de sip gegevens met hun klanten delen

Als ze dan maar niet de sip gegevens door elkaar gaan husselen. 😉

peter-keetfm
Wijsgeer
SjorsK schreef:
Ik moet zeggen dat ik er mee eens ben dat de naam wat ongelukkig gekozen is. Overigens is het wel jammer dat er nog niet actief gestuurd wordt naar de TV dienst zonder TV ontvangen ;)

daar zijn ze lang geleden mee bezig geweest een iptv zonder los kastje maar nooit doorgevoerd
en zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren omdat kpn 5 euro per maand pakt voor dat Chinees ding
daarom zit ik nog aan de schotel verbonden omdat ik geen losse lelijke kasjes bij de tv wil hebben

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 oktober 2019
peter-keetfm schreef:

SjorsK schreef:
Ik moet zeggen dat ik er mee eens ben dat de naam wat ongelukkig gekozen is. Overigens is het wel jammer dat er nog niet actief gestuurd wordt naar de TV dienst zonder TV ontvangen ;)
daar zijn ze lang geleden mee bezig geweest een iptv zonder los kastje maar nooit doorgevoerd
en zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren omdat kpn 5 euro per maand pakt voor dat Chinees ding
daarom zit ik nog aan de schotel verbonden omdat ik geen losse lelijke kasjes bij de tv wil hebben

In plaats daarvan zo'n lelijk ding aan de gevel van je huis. Wat niet functioneert bij harde regenval. Moet je ook maar willen.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 9 oktober 2019
Hanno070 schreef:
...klopt het dat de korting van 5 euro voor vaste klanten van een mobiel abo is komen te vervallen bij verlenging als men geen vast internet heeft van Kpn?

Ja, dat klopt. Je krijgt alleen nog maar korting op je mobiele abonnement als je ook een Internet abonnement hebt. Ik denk dat KPN Hussel geen lang leven beschoren zal zijn. Met deze varkapte prijsverhoging en uitholling van het loyaliteitsprogeamma wordt het wel heel aantrekkelijk om eens te kijken wat de concurrentie te bieden heeft. Ik denk dat KPN daar binnenkort ook wel achter zal komen en dan is maar de vraag wat de volgende move van KPN zal zijn.
Bij T-Mobile zijn de mobiele abonnementen sowieso al goedkoper en als je daar meerdere mobiele abonnementen hebt dan krijg je ook nog korting.

peter-keetfm
Wijsgeer
Nick83 schreef:

peter-keetfm schreef:

SjorsK schreef:
In plaats daarvan zo'n lelijk ding aan de gevel van je huis. Wat niet functioneert bij harde regenval. Moet je ook maar willen.

Geen last van slechte ontvangst
De gevel jij kan helemaal niet kijken hoe ik de situatie heb

• 0 reacties
  • 9 oktober 2019
wjb schreef:
Ik denk dat KPN Hussel geen lang leven beschoren is.

Het zal nog niet zo zijn dat KPN geen lang leven meer beschoren is.😇😜

Voor nieuwe klanten die zowel vast internet als mobiel bij KPN willen onderbrengen kan ik me niet voorstellen dat Hussel gedoe aanlokkelijk is.

Vorig jaar toen Telfort met dat belachelijke uitgebreide tv pakket kwam was dit voor nieuwe en verlengende klanten ook niet aantrekkelijk, meer betalen voor hetzelfde.

In grote lijnen blijven de basis prijzen van het Hussel aanbod en de oude situatie gelijk er verdwijnen nu voordelen hierdoor lijkt het totaal minder waard te worden.

Toch kan het voordelen opleveren neem voor de liefhebber 4K de oude situatie verplicht een 200Mb abonnement nodig. Nu bij glasvezel ook al met een 50Mb abo mogelijk en 100Mb bij DSL. Is het de € 2,50 waard laat ik buiten beschouwing Ik probeer het liever voor die 2,50 extra uit dan voor €72,50 en een jaar vast zitten.

Daarom nogmaals de vraag herhalen is tv nu ook een optie ik heb dat nog nergens terug gevonden.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 oktober 2019
Galdor68 schreef:
Daarom nogmaals de vraag herhalen is tv nu ook een optie ik heb dat nog nergens terug gevonden.

Wat bedoel je hiermee? Je kan gewoon internet krijgen zonder tv. Bedoel je dat?

• 0 reacties
  • 9 oktober 2019
Nick83 schreef:

Galdor68 schreef:
Wat bedoel je hiermee? Je kan gewoon internet krijgen zonder tv. Bedoel je dat?

Ik bedoel hiermee dit je had het product Internet en het product internet en TV.
Zie ook dit topic https://forum.kpn.com/internet-9/van-internet-tv-naar-alleen-internet-480608

Kan een Hussel klant TV zonder pardon aan of uit zetten zonder dat je een nieuw contract aan gaat zoals dat voor het Hussel aanbod was. Via de bestel procedure krijg ik wel die indruk.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 oktober 2019
Ok, goeie vraag...

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 9 oktober 2019
KPN is zelf de weg ook een beetje kwijt. 😉

peter-keetfm
Wijsgeer
Pfff wat een gaos zeg

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 155 reacties
  • 9 oktober 2019
Zojuist overgestapt van het oude KPN Internet & TV 4K + upgrade naar 200/200 naar Hussel 200 met 4K.

Ik kom af van €77,49 en ga €69,49 betalen.

Scheelt mij weer een paar euro. Wel stom dat KPN veilig aangevinkt staat voor €0 euro maar het daadwerkelijk €5 kost. Toen ik die uit vinkte ging mn maandbedrag plots omlaag. Uiteraard dus snel afscheid van genomen.

Mobiele abonnement verloopt in januari. Kon nu al verlengen maar dat doe ik nog even niet.

Ja het kan elders vast goedkoper maar ik ben gewoon heel tevreden over KPN.

• 0 reacties
  • 9 oktober 2019
Los van mijn overige reacties in dit topic.

Zie ik op de 5,00 korting na wat me aan de Telfort Combivoordeel factuurkorting doet denken niks maar dan ook helemaal niks wat ook maar iets lijkt op Telforts sterke punten.

Enkele gelijke voordelen zijn juist verdwenen.

Als Telfort klant zal ik nu eerder niks veranderen of overstappen naar de voor mij goedkoopste. Op enkele vlakken zie ik wel voordelen van Hussel echter wegen de voordelen niet op tegen de minpunten.

Pjotrik
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 oktober 2019
Gisteren lekker gehusseld en was voor 65€ klaar. Dus mijn abbo maar overgezet omdat dit voor mij zowaar goedkoper was. Krijg ik een email met bevestiging, is het 70€.. zit die 5€ korting hussel entertainment voordeel er niet bij. Das weer erg fijn..

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Hanno070 schreef:
Bij deze zal ik mijn vraag hier herhalen: klopt het dat de korting van 5 euro voor vaste klanten van een mobiel abo is komen te vervallen bij verlenging als men geen vast internet heeft van Kpn? Mocht dit kloppen dan lijkt me dat gelet op andere aanbieders niet echt klantgericht, zeker niet naar vaste klanten toe. Maar misschien vergis ik me, dus hopelijk kunnen jullie me hier wat meer over vertellen.

Sorry, we moeten je vraag na het verplaatsen natuurlijk wel beantwoorden! Wjb zegt het al: jouw conclusie klopt: bij Hussel krijg je alleen korting als je ook vast internet van ons afneemt.

Galdor68 schreef:
Kan een Hussel klant TV zonder pardon aan of uit zetten zonder dat je een nieuw contract aan gaat zoals dat voor het Hussel aanbod was. Via de bestel procedure krijg ik wel die indruk.

Ja, dat kan inderdaad. TV is een 'optie' geworden.

@wjb dank voor het delen van de link, ik zet 'm door.

@Alpha89 leuk om te lezen! Tof dat je het even liet weten 🙂. Je feedback over KPN Veilig nemen we ook mee!

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 9 oktober 2019
Alpha89 schreef:
Zojuist overgestapt van het oude KPN Internet & TV 4K + upgrade naar 200/200 naar Hussel 200 met 4K.

Ik zou dan denk ik toch gekozen hebben voor een tweede TV ontvanger tegen €0.01 per maand extra.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 9 oktober 2019
wjb schreef:

Alpha89 schreef:

Ik zou dan denk ik toch gekozen hebben voor een tweede TV ontvanger tegen €0.01 per maand extra.

@wjb €0.01 tweede ontvanger ?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 9 oktober 2019
Alpha89 schreef:

Scheelt mij weer een paar euro. Wel stom dat KPN veilig aangevinkt staat voor €0 euro maar het daadwerkelijk €5 kost. Toen ik die uit vinkte ging mn maandbedrag plots omlaag. Uiteraard dus snel afscheid van genomen.

Mobiele abonnement verloopt in januari. Kon nu al verlengen maar dat doe ik nog even niet.

Ja het kan elders vast goedkoper maar ik ben gewoon heel tevreden over KPN.

@Alpha89 Waar heb jij dat dan staan ik zie gewoon €0 euro bij KPN veilig?

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) € 0.00 p/mnd

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 9 oktober 2019
DigiB schreef:
wjb schreef:
Alpha89 schreef:

€0.01 @wjb tweede ontvanger ?

Inderdaad van...

...naar...

...voor €0,01. ☺️

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 oktober 2019
Marcia_ schreef:

Hanno070 schreef:
Sorry, we moeten je vraag na het verplaatsen natuurlijk wel beantwoorden! Wjb zegt het al: jouw conclusie klopt: bij Hussel krijg je alleen korting als je ook vast internet van ons afneemt.

Ik heb al vele jaren een mobiel abonnement bij KPN. Juist die korting maakte KPN net wat aantrekkelijker dan andere providers en juist die korting zorgde ervoor dat ik vaste klant bleef.

Hier komt dus na de introductie van Hussel een einde aan en ik vermoed vele andere vaste afnemers van een mobiel abonnement bij KPN. Duidelijk is dat KPN zichzelf hiermee in de voet schiet tov hun concurrentie. Jammer maar helaas.

• Helper
  • 30 reacties
  • 9 oktober 2019
wjb schreef:
KPN is zelf de weg ook een beetje kwijt. 😉

🤔🤔🤣🤣🤣 Scherp opgemerkt haha

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 9 oktober 2019
Hanno070 schreef:
Ik heb al vele jaren een mobiel abonnement bij KPN. Juist die korting maakte KPN net wat aantrekkelijker dan andere providers en juist die korting zorgde ervoor dat ik vaste klant bleef.

Hier komt dus na de introductie van Hussel een einde aan en ik vermoed vele andere vaste afnemers van een mobiel abonnement bij KPN. Duidelijk is dat KPN zichzelf hiermee in de voet schiet tov hun concurrentie. Jammer maar helaas.

Ik kan je niet anders dan gelijk geven. KPN prijst zich echt uit de markt als je alleen mobiele telefonie afneemt.
Ter vergelijking: KPN versus T-Mobile waar je met twee mobiele abonnementen nog wel korting krijgt.

Meer data voor beduidend minder geld. KPN moet het natuurlijk zelf weten, maar zo jaag je alle Ziggo abonnees regelrecht in de armen van T-Mobile want ook Vodafone heeft niet echt aantrekkelijke abonnementen.

Ook vind ik het van de zotte dat KPN het unlimited data abonnement voorbehoudt aan abonnees die ook minimaal vast Internet bij KPN hebben ondergebracht.