Skip to main content

Op 4 januari belde ik met de klantenservice voor een verlenging van mijn in oktober al afgelopen contract. Ik kreeg een karig voorstel maar een andere afdeling kon mij verder helpen. Daar kreeg ik een prima aanbod: 1 jaar verlengen met de eerste 6 maanden ongeveer €20,- korting. Er was alleen een storing, of ik een week later terug wilde bellen. Prima, gedaan. Toen kreeg ik een heel ander en veel slechter voorstel. Meerdere mensen gesproken en terugbelverzoeken achtergelaten. Nooit terug gebeld. Uiteindelijk vorige week een klacht van gemaakt. Zij belden mij vandaag wel maar met hetzelfde voorstel. KPN doet helemaal niets om ons als vaste klant met meerdere producten te helpen terwijl meerder medewerkers vorige week toegaven dat het aanbod zoals ik deze kreeg er inderdaad wel was, en dat dit op 4 januari niet lukte vanwege storing. Mensen werd dan gevraagd terug te bellen. Iedereen weet het maar wij krijgen telkens hetzelfde bandje wat ons enorm ontevreden maakt over KPN. 
Waarom wordt het niet rechtgezet?

Hmm, beloofd is beloofd. Snap dat dit dan irritant is. Ik heb ook eens een ervaring gehad met de klantenservice waarbij inderdaad soms verschillende dingen worden gezegd. Toen ik een klacht had aangemaakt, werd dit alleen (uiteindelijk) wel heel goed opgepakt.

De klantenservice is groot, meerdere locaties en afdelingen enzovoort. De “verkoop” afdeling kon mij ook meer aanbieden dan de “hulp” afdeling. Als ik jou was zou ik deze twee dingen doen:

  • De aangemaakte klacht nog verduidelijken: welke afdeling, welke naam etc? En vragen of ze wellicht kunnen achterhalen wie dat heeft toegezegd. Uit eigen ervaring lossen ze dat vaak wel goed op.
  • De “verkoop” afdeling zelf los bellen en het verhaal uitleggen, misschien kunnen ze uitzondering maken.

Wel met de gedachte dat er nog niks is verlengd. Eenmaal verlengd kan er volgens mij niks meer (zomaar) veranderd worden.

En als aller laatste optie kan je nog wachten tot een mod hier naar kijkt, vergeet dan niet je klantnummer alvast te noteren in je profiel (alleen zichtbaar voor mods). 😉


Dank Jeff voor je tips!

ik sprak echter de verkoop afdeling al meermaals en intern is bekend wie mij het aanbod deed maar daar doen ze verder niets mee. “We kunnen elkaar intern niet bellen” was het antwoord. Maar men kan elkaar wel bericht doen, een ander deed via een bericht een terugbelverzoek aan de eerste medewerker. Maar dat is nooit gebeurd. 

Ik zal mijn klantnummer erbij zetten en hopen dat een moderator wil kijken. Ik heb geen zin om over te stappen, maar ook niet meer om te blijven.😕


Dank Jeff voor je tips!

ik sprak echter de verkoop afdeling al meermaals en intern is bekend wie mij het aanbod deed maar daar doen ze verder niets mee. “We kunnen elkaar intern niet bellen” was het antwoord. Maar men kan elkaar wel bericht doen, een ander deed via een bericht een terugbelverzoek aan de eerste medewerker. Maar dat is nooit gebeurd. 

Ik zal mijn klantnummer erbij zetten en hopen dat een moderator wil kijken. Ik heb geen zin om over te stappen, maar ook niet meer om te blijven.😕

@Status verhuizing Graag gedaan. Kan de klacht afdeling die collega niet berichten? Er is mij ook een korting toegezegd, maar daarna nooit verwerkt. Toen hebben ze via de klachten afdeling die collega (en haar leidinggevende) kunnen berichten en fixen. Duurde allemaal ff, maar ze hadden het wel opgelost.


Dank Jeff voor je tips!

ik sprak echter de verkoop afdeling al meermaals en intern is bekend wie mij het aanbod deed maar daar doen ze verder niets mee. “We kunnen elkaar intern niet bellen” was het antwoord. Maar men kan elkaar wel bericht doen, een ander deed via een bericht een terugbelverzoek aan de eerste medewerker. Maar dat is nooit gebeurd. 

Ik zal mijn klantnummer erbij zetten en hopen dat een moderator wil kijken. Ik heb geen zin om over te stappen, maar ook niet meer om te blijven.😕

@Status verhuizing Graag gedaan. Kan de klacht afdeling die collega niet berichten? Er is mij ook een korting toegezegd, maar daarna nooit verwerkt. Toen hebben ze via de klachten afdeling die collega (en haar leidinggevende) kunnen berichten en fixen. Duurde allemaal ff, maar ze hadden het wel opgelost.

Dat heb ik voorgesteld maar ze ging niets meer doen. Ze herhaalde allen het aanbod wat nu iedereen krijgt en veel slechter is. Het oude aanbod bestond nu simpelweg niet meer. Ik kon joog of laag springen maar dat ik het ben misgelopen door een storing bij kpn en hun verzoek om een week later terug te bellen, daar kon of wilde ze niks mee doen. 


Hallo @Status verhuizing, welkom bij de KPN Community! 

Ik snap dat dit een frustrerende situatie is. Ik kan er wel naar kijken, maar ik kan je alleen niet verder helpen. De KPN Community is namelijk geen plek voor verlengingen. Wij moderators kunnen geen aanbod doen voor verlengingen, noch nieuwe abonnementen. Hiervoor hebben wij een speciale verkoopafdeling. Deze kan je, zoals je al gemerkt hebt, alleen bereiken via de telefonische klantenservice.

Ik begrijp uit jouw berichten dat dit ook al langs de klachtenafdeling is geweest. De klachtenafdeling heeft aangegeven dat het aanbod dat jij hebt gekregen niet meer te verkrijgen is. Dit betekent dan ook dat er echt niets anders mogelijk is dan het aanbod dat je nu hebt gekregen. Je kunt met dit aanbod akkoord gaan, of niet. Dat is helemaal aan jou. Maar als de klachtenafdeling aangeeft dat er niets anders mogelijk is, dan houdt het daar ook op.