Skip to main content

Hallo,

we zijn druk bezig met de verbouwing van ons nieuwe huis. Het is de bedoeling dat KPN eind deze maand ook meeverhuisd. In de zoektocht naar het aansluitpunt kwam ik echter deze losse kabel tegen (zie bijlage) en mijn vermoeden is dat de aansluiting voor KPN is. Nou stuurt KPNĀ geen monteur mee ivm de Corona crisis, maar is dit iets dat ik zelf kan/mag oplossen door een wandcontactdoos te plaatsen bijvoorbeeld?

Bij voorbaat dank!

Ā 

Hallo @Joost118Ā , nee dat kan en mag alleen een KPN-monteur oplossen.

Ā 


Ik zie daar links een blauwe en een rode draad, die moet je hebben.

Als je geen zin, tijd hebt om te wachten tot iemand het komt doen, hier kun je zien hoe dat werkt :

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-aansluiting-herstellen-495197


@Joost118Ā Welkom bij KPN en op het forum 🙂 . Ik zie dat Jan en Kees je van goed advies hebben voorzien. Je moet doorgaans inderdaad de rode en blauwe draad hebben voor het signaal. In het installatiepakket zit een aansluitdoosje waar je deze op kunt aansluiten. Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!Ā 


Ik heb zojuist de eer van een juist antwoord behaald maar eigenlijk betwijfel ik dat nu, want :

https://forum.kpn.com/internet-9/aansluiten-experia-box-v10a-op-blauwe-kabel-in-meterkast-496068#post963033

Het lijkt wel dezelfde kabel te zijn.

Mag ik zo vrij zijn om :

@jordy.vanderbolt er naar te vragen, als welkome ervaringsdeskundige.


Ik heb zojuist de eer van een juist antwoord behaald maar eigenlijk betwijfel ik dat nu, want :

https://forum.kpn.com/internet-9/aansluiten-experia-box-v10a-op-blauwe-kabel-in-meterkast-496068#post963033

Het lijkt wel dezelfde kabel te zijn.

Mag ik zo vrij zijn om :

@jordy.vanderbolter naar te vragen, als welkome ervaringsdeskundige

Zeker mag je er naar vragen! :)

Wat je hier aangeeft is helemaal juist, standaard wordt altijd op rood / blauw geleverd. Het kan zijn dat de ader niet ingelast is op deze, maar op de oranje / wit, maar dit komt niet vaak voor. Het ā€˜ijzerdraadā€™ is de aarding.

Hier moet een monteur een officieel ISRA plaatsen omdat niet bevoegde personen niet aan deze kabel mogen werken. Een tijdelijke oplossing is inderdaad zoalsĀ @Remco_Ā zegt, het aansluitdoosje gebruiken, maar het is noodzakelijk om hier toch een ISRA te plaatsen. Een monteur heeft dat in dit geval in 10 minuten gedaan, de draden zijn immers lang genoeg om direct af te werken in het ISRA.

In het topic dat je linkt wordt gebruik gemaakt van de binnen geleiding, hier mag een klant alles mee doen wat hij of zij wilt aangezien dit de verantwoordelijkheid van hem/haar zelf is. Het topic hier is weer een ander geval (KPN kabel).


Dank, maar wat ik me afvroeg, in het andere onderwerp zit blauw en rood niet samen getwist, in dat soort kabel, dus vandaar.


Ho, stop, ik zoom even in de op de foto en ik zie dat het om eenĀ  andere kabel gaat.


Ho, stop, ik zoom even in de op de foto en ik zie dat het om eenĀ  andere kabel gaat.

:stuck_out_tongue:


Reageer